ALUSTAN PERUSARVOJA
ALUSTAN PERUSARVOJA
Nyt olisi helppo tehdä alustamuutoksia ja haluaisinkin kuulla kokemuksia perusasioista.
Alustalla on ajettu 1500 km mutta tehdessä oli huonot tiedot ja meni osittain pieleen. Autolla olisi tarkoitus ajella myös kerhoslaalomia. Vedetään 225/50-14 pyörillä, kisaseokset on jo tilattu. Tiedän että vannekoko on hölmö mutta tykkään siitä ulkonäkösyistä niin.
- Etujouset ovat nyt 620 paunaiset 1" madaltavat. Tuntuvat hyvältä, ajattelin pitää.
- Iskarit ovat Koni classic säädettävät, ajattelin pitää.
- Takalehdet ovat uudet vakiot. Ei pelaa etujousien kanssa, menee vaihtoon. ( haluaako joku ostaa? )
- Etuvakaaja on vakio, pitäisi kai vaihtaa.
- "Arning" muutos tulee eteen.
Siis:
Lähinnä mitä taakse, Helge Snabb soitteli ja sillä on joku ihme yhden lehden jippo. Jotkut puhuu middle eye jutusta. Meikäläinen on pihalla.
Alustalla on ajettu 1500 km mutta tehdessä oli huonot tiedot ja meni osittain pieleen. Autolla olisi tarkoitus ajella myös kerhoslaalomia. Vedetään 225/50-14 pyörillä, kisaseokset on jo tilattu. Tiedän että vannekoko on hölmö mutta tykkään siitä ulkonäkösyistä niin.
- Etujouset ovat nyt 620 paunaiset 1" madaltavat. Tuntuvat hyvältä, ajattelin pitää.
- Iskarit ovat Koni classic säädettävät, ajattelin pitää.
- Takalehdet ovat uudet vakiot. Ei pelaa etujousien kanssa, menee vaihtoon. ( haluaako joku ostaa? )
- Etuvakaaja on vakio, pitäisi kai vaihtaa.
- "Arning" muutos tulee eteen.
Siis:
Lähinnä mitä taakse, Helge Snabb soitteli ja sillä on joku ihme yhden lehden jippo. Jotkut puhuu middle eye jutusta. Meikäläinen on pihalla.
1966 HT 347 Stroker
Re: ALUSTAN PERUSARVOJA
Haluaa. Pistän yv:n.MONTTU kirjoitti: - Takalehdet ovat uudet vakiot. Ei pelaa etujousien kanssa, menee vaihtoon. ( haluaako joku ostaa? )
.
Tuossa linkissä on sarja erilaisia takajousia, sopivaa vaan etsimään tai kokeilemaan. On lähes mahdoton sanoa mikä jousi olisi paras sinun autoosi. Toisaalta on myös mahdollisuus teettää sarja erilaisia jousia ja valita niistä sopivin. Teettämällä saisi noita yksilehtisiä myös syntymään.
http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=leafs
http://www.mustangsplus.com/Merchant2/m ... Code=leafs
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Niinkuin Mexico totesi, vaikea sanoa, mikä olisi parasta, sen takiahan noi kisatallitkin testaa niin paljon. Itsellä ollut 7-lehtinen pakka, 4-lehtinen, itse kyhäilty 5-lehtinen ja taas tuo 4-lehtinen. Ei se vakiopakka välttämättä huono lähtökohta ole.
Vaikka kuitua yksilehtisenä
http://www.mustangandfords.com/featured ... to_09.html
Mid-eye ja reverse-eye on oikeaoppisempi perän pudotus kuin pudotuspalat.
Jos etuvakaaja on 5/8, niin se pitää vaihtaa, ellet sitten mene johonkin 750lbs jousiin tai kovempiin, sillä niinkuin Colin Chapman sanomaksi väitetty: "Any suspension will work, if you don't let it". Kun ei jousta, niin ei muutu camber-kulmat, bumpsteerit sun muut.
Jaa nii, korjasin tuon muutoksen. Jos CS ei anna ihmisten ryöstää Shelby-nimeä mihin tahansa kikkareeseen, niin ei anneta CS:kään ryöstää kunniaa muutoksesta, jota ei ole kehittänyt.
Vaikka kuitua yksilehtisenä
http://www.mustangandfords.com/featured ... to_09.html
Mid-eye ja reverse-eye on oikeaoppisempi perän pudotus kuin pudotuspalat.
Jos etuvakaaja on 5/8, niin se pitää vaihtaa, ellet sitten mene johonkin 750lbs jousiin tai kovempiin, sillä niinkuin Colin Chapman sanomaksi väitetty: "Any suspension will work, if you don't let it". Kun ei jousta, niin ei muutu camber-kulmat, bumpsteerit sun muut.
Jaa nii, korjasin tuon muutoksen. Jos CS ei anna ihmisten ryöstää Shelby-nimeä mihin tahansa kikkareeseen, niin ei anneta CS:kään ryöstää kunniaa muutoksesta, jota ei ole kehittänyt.
Kannoin uudet heviduuti jousipakat tallin ja mulle selvisi miksi Helge Snabbilla on yksilehtiset takajouset ja miksi mone kuulemma huijaavat alumiinisella perämurikalla historic racessa maailmalla.
Akseli, murikka, rummut, vetarit ja jousipakat painavat varmaan 150 kiloa ja kaikki jousittamatonta massaa. Tosta jos saa 30% pois niin voi olla varma että toiminta muuttuu...
Taidan muuten punnita huomenna kun on kerran osat irti.
Akseli, murikka, rummut, vetarit ja jousipakat painavat varmaan 150 kiloa ja kaikki jousittamatonta massaa. Tosta jos saa 30% pois niin voi olla varma että toiminta muuttuu...
Taidan muuten punnita huomenna kun on kerran osat irti.
1966 HT 347 Stroker