Rekisteröintikatsastuksessa tuli vastaan ihan ufo ongelma.
Vuodesta 68 lähtien Suomessa käytössä olevissa autoissa tarvii olla rattilukko tai vastaava ajon estävä laite.

Lisäksi sen täytyy olla mekaaninen ja käytettävissä samalla avaimella kuin virtalukko.
Ts. Biltema Lukko ( mallia kävelykeppi ) ei käy. Ei myöskään ajonestolaite.
-69 mallissahan virtalukko on kojelaudassa.Ainoa keino siis saada kärry rekisteriin on hommata uusi rattiputki jossa virtalukko on putkessa ja varustettuna rattilukolla.
Onko kellään asiasta kokemuksia ?
Ilmeisesti 70 mallin putki on paras vaihtoehto koska restoration guiden mukaan em. pylväässä on paljon samoja osia kuin kuusysissä.
Mahtaako asennus olla rakettitiedettä ?
Alkuperäisissä Suomiautoissa ilmeisesti on vaihdettu ohjauspylväs maahantuojalla malliin josta rattilukko löytyy. Fordilla kertoivat että kyseessä saattoi olla Escortin osat.
Onko kukaan muu joutunut Suomibyrokratian kouriin tässä(kin) asiassa
