Hyvin asiallinen -73

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Hyvin asiallinen -73

Viesti Kirjoittaja PeteP »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1973-MUS ... dZViewItem

öö... jotenkin oli pakko laittaa tää, ei tuo GoldGlow pöllömpi väri, ei ainakaan kovin usen noita näy, sisustan väri ei maailman paras, mut ei hirveen häiritsevä noin siistikuntoisessa kokonaisuudessa. Outoa että toi Rammairi oli -73 vain 2v moottorin kanssa :shock:
:krooh:
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Niin se Ford päätti viranomaisten kiristyneiden normien puristuksessa rajoittaa moottorien valikoimaa vuodelle 1973, mutta kukapa estää laittamasta jälkikäteen 351-4V-spesifikaatioiden (M- tai Q-code) mukainen yläkerta, oikeastaan vielä alumiini-imusarjalla painonkevennyksenä ja tehonlisäyksellä (esim. Shelbyn ns. aftermarket-osa, jollainen on Shelby Europassa ja vastaavaa reprona ilman Shelby-logoa saa uutenakin).

Ihan style 73-Mach noilla ajomäärillä, kelpaisi kyllä omistaa ja ajaa, mutta taidanpa jättää kilpalaulannan muille...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kylläpä on taas virkeää keskustelua, no hyvä että ainakin Rauno diggaa komeita autoja :D
:krooh:
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Hieno peli kuin mikä, mutta paksukehäinen ohjauspyörä sopi otasatukka sialle.

Sitten gurut voisivat valaista minulle rookielle hiukan vanteista. Eikös vuonna 1973 Magnum 500 vanteet korvattu 14" viisireikäisillä (wolfrace tyylisillä) alsavanteilla? Sinällää Magnumit ovat kyllä paremman näköiset kuin ne alsat, mutta kuitenkin.
voorti
Aktiivi
Viestit: 40
Liittynyt: 14 Helmi 2005, 21:04

Viesti Kirjoittaja voorti »

Lähelläkään gurua, mutta tais olla nuo alukaviot, Granden rattaat ja muihi malleihin optiona, taikka jonkun paketin kylkiäisenä. Isoon autoon 14" pyörä vaatii korkee rofiilisen kummin, tai on muuten hassun näkönen. Kuvan värinen auto (sama ku petepeen cj) , on mustalla konepeitolla, kylykirannuilla ja spoilereilla maiskis yhistelmä!
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Onhan toi sikasiisti. Väri on harvinaninen, mutta hieno. Odottelen innolla. että Pete saa omansa tulille ja pääsee näkemään livenä. ..Pete, ei mitään paineita :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Totta höpäjät KTM, väärä ratti otti itteäkin silmään heti :) mulla on just noi wolfracetyyliset -73 mallin alkup 14" vanteet alla, ja niinkuin voorti sanoo , joutuu olla tuo korkearofiilikumi, vähän hassu koko noin isoon koriin, maknumit luultavasti täytyy joskus alle istuttaa. Jossakin mainittiin että tuo goldglow oli special order sävy ... aluksi suunnittelin omaani sävyn vaihtoa, mutta kuten Homerkin sanoi väri on aikas harvinainen, ja ei enää näytä niin huonolta kuin ensivaikutelma, ja tottavie kun laitetaan uusi maali niin kiiltäähän se toisin komeesti.

Homer, painetta lykkää painetta lykkää :hiki: :lol:
:krooh:
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

PeteP kirjoitti:Totta höpäjät KTM, väärä ratti otti itteäkin silmään heti :) mulla on just noi wolfracetyyliset -73 mallin alkup 14" vanteet alla, ja niinkuin voorti sanoo , joutuu olla tuo korkearofiilikumi, vähän hassu koko noin isoon koriin, maknumit luultavasti täytyy joskus alle istuttaa. Jossakin mainittiin että tuo goldglow oli special order sävy ... aluksi suunnittelin omaani sävyn vaihtoa, mutta kuten Homerkin sanoi väri on aikas harvinainen, ja ei enää näytä niin huonolta kuin ensivaikutelma, ja tottavie kun laitetaan uusi maali niin kiiltäähän se toisin komeesti.

Homer, painetta lykkää painetta lykkää :hiki: :lol:
Aikalailla samaa rataa meni omatkin päätelmät kun maalaus tuli silloin 2001 ajankohtaiseksi..."Kuinka voi joku tilata tollasen myrkynvihreen auton, ja vielä ittelleen"...???? No, tehtaan koodien mukaan maalari sen maalas, eikä siitä ny sitte hassumpi tullukkaan. Ainakin uus ja kiiltävä lopputulos :shock: ???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Make67 kirjoitti:
PeteP kirjoitti:Totta höpäjät KTM, väärä ratti otti itteäkin silmään heti :) mulla on just noi wolfracetyyliset -73 mallin alkup 14" vanteet alla, ja niinkuin voorti sanoo , joutuu olla tuo korkearofiilikumi, vähän hassu koko noin isoon koriin, maknumit luultavasti täytyy joskus alle istuttaa. Jossakin mainittiin että tuo goldglow oli special order sävy ... aluksi suunnittelin omaani sävyn vaihtoa, mutta kuten Homerkin sanoi väri on aikas harvinainen, ja ei enää näytä niin huonolta kuin ensivaikutelma, ja tottavie kun laitetaan uusi maali niin kiiltäähän se toisin komeesti.

Homer, painetta lykkää painetta lykkää :hiki: :lol:
Aikalailla samaa rataa meni omatkin päätelmät kun maalaus tuli silloin 2001 ajankohtaiseksi..."Kuinka voi joku tilata tollasen myrkynvihreen auton, ja vielä ittelleen"...???? No, tehtaan koodien mukaan maalari sen maalas, eikä siitä ny sitte hassumpi tullukkaan. Ainakin uus ja kiiltävä lopputulos :shock: ???
Aika lailla make67:n auton värinen tuli jo nähtyä hmm vuonna 97 eräässä pikkutallissa järven rannalla vasta maalattuna ja liikenteessäkin, ei mikään hassumpi väri. En tiedä miksi nuo vihertävät autot on tyylikkäitä :shock:
Go tell Alice....
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

:krooh:
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

On makuasia, kuka pitää mistäkin vanteesta; 73-Mustangissa oli 14x6" alumiinivanteet tehtaan optiona, kun 71-72 oli vastaavasti 15x7" täyskromi-Magnumit.

Usein näistä 73-Mustangin aluvanteista puhutaan "Wolfrace-tyyppiset "vanteet. Johtunee siitä, että Wolfrace halpiskopiona on yleinen, samoin muita kopiovanteita on esim. Fenton, ET, Ansen, Western, ja paljon nimettömiäkin.

Kunnon (siis omana mielipiteenä) slot-vanteet on esim. US INDY MAG (14x6, 14x7, 15x7), SHELBY CAL 500 (14x6, 14x7, 15x7) ja nuo 73-Mustangin omat 14x6 vanteet, joissa eroa on oikeastaan vain musta reunaraita tyylillisesti. Näiden kisakelpoisten vanteiden hinta on luonnollisesti hieman enemmän, n. 2-3-kertainen, mutta silti puhutaan vain muutaman sadan euron summasta erona, mikä on merkityksetön, jos on ollut varaa ostaa auto 10.000-20.000 eurolla, mutta siltikin eräät harrastajat kertovat, ettei ole varaa aitoihin kunnon vanteisiin, mene ja tiedä...
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

Meitillä on kans 73 avo projekti ja tykättiin valita siihen 8x15 Magnumit BFG kumeilla. On ne vaan niin hianot että melkein lirahtaa housuun niitä katsellessa. Noi 7x15 Styles steelsit taas on yhteen toiseen avoprojektiin.

Sen punertavan kullertava väri tullaan kyllä vaihtamaan johonkin ihan muuhun. Grabber xxxx olisi hyvä...

Kuva

On kyllä todella hieno auto ja tuossa kunnossa melkein mikä väri vaan käy. Hintakaa ei ole paha.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tuo -73 optiovanne on kyllä tavallaan koomisen pieni vanne, 14" ja vielä erittäin kapea, ei juurikaan levitä ulospäin kuten kunnon muskelivanne joka istuu isoon koppaan. Tuosta vanneostosta voin sanoa omalta kohdalta, että vanteet ja siihen näpätään uudet gummit niin puhutaan vähintään 1100 e summasta, siihen saa paiskoa jo melkein kuukaudenpäivät paskasta duunia, ja projektivaiheessa oleva auto syö jo riittävästi taaloja, syystäkin joutuu rataspolitiikkaa siirtää tulevaisuuteen :roll:

Nam! tollaset kasituuman Magnumit tulee meikänkin koslaan jossain vaiheessa, on kyllä torella komiat, ja sopivat härskisti levittää ulospäin, renkaiksi 235-245 8) GTS onko nuo minkä pajan vanteet ?
:krooh:
Vastaa Viestiin