Uutta Mustangia Suomeen, kuka kokeilee ennakkopäätöstä?

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Spiff kirjoitti:Ahvenanmaalla on onnistunut aina, mutta kun sen tuo "rajan" yli Suomeen niin vastaan tulee AKE. Näyttäisi olevan ylitarjontaakin niistä nettiautossa.
** Niin ei noissa vanhemmissa mitään ongelmaa jos tuo Ålandista, mutta on kyllä merkillistä jos siellä onnistuu 2005 Mussen rekisteröinti jaja mantereella ei. Käsittääkseni ollaan samaa maata edelleen :roll: ,

Hyvä, että on edes esillä "myynnissä", tuoltahan sitten napsuttelevat vertailutietoja yms. verotuspäätöksiin kuitenkin. Vaalit on tulossa, mutta kuka Halmeen tilalle :lol:
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
vmr
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Huhti 2006, 12:53

Viesti Kirjoittaja vmr »

Tullin uusimmassa (30.11.06) verotusarvotilastossa on mukana myös uudet Musset (V6 ja V8-mallit), kts.
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... ulukko.pdf
ja sivu 39. Uskoisin verotusarvojen tulevan jonkin verran alaspäin, mikäli rekisteröinti alkaisi toimimaan
kunnolla myös manner-suomessa ja maahantuojia olisi nykyistä useampia.

- vmr
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Tullin autot tilastossa on nimenomaan åland kaverin autojen verotusarvot (luulisin ainakin, firma mikä on maksanut verot on åland firma)
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

stangrider kirjoitti:
Spiff kirjoitti:Ahvenanmaalla on onnistunut aina, mutta kun sen tuo "rajan" yli Suomeen niin vastaan tulee AKE. Näyttäisi olevan ylitarjontaakin niistä nettiautossa.
** Niin ei noissa vanhemmissa mitään ongelmaa jos tuo Ålandista, mutta on kyllä merkillistä jos siellä onnistuu 2005 Mussen rekisteröinti jaja mantereella ei. Käsittääkseni ollaan samaa maata edelleen :roll: ,

Hyvä, että on edes esillä "myynnissä", tuoltahan sitten napsuttelevat vertailutietoja yms. verotuspäätöksiin kuitenkin. Vaalit on tulossa, mutta kuka Halmeen tilalle :lol:
Kyllä se on totta, Ahvenanmaalla on eri säännöt kuin Suomessa, on sitäkin tutkittu miten sitä porsaanreikää voisi hyödyntää mutta ei oikein onnistu

Liikenneministeriöltäkin pitäisi tässä kuussa tulla uutta tietoa uusista säännöistä.
Wulf05
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 01:45

Viesti Kirjoittaja Wulf05 »

Kiitokset tuoreimmasta listasta vmr (ensimmäinen tullin lista jossa näin -06 Musseja). Eli kasi menee vähän verolle ja kutonen jää alle. Ja näissä oli käsittääkseni kyse uusista vehkeistä, muuttoautona tuotu reilu puoli vuotta jenkeissä käytössä olluthan on jo käytetyn statuksella.

Itse olen nyt vajaa pari kk. ajellut -06 Mussella täällä Suomi-landiassa. Autoveropäätöstä odotellaan edelleen ja jenkkikilvet on ponissa yhä (ei tosin sillä että olisi mitään kiirettä saada ko. päätöstä). Mutta tuon(kin) mukaan eipä sieltä tarvi juurikaan mitään ylläriä odotella, niin kuin ei kaiken järjen mukaan pitäisikään. Great!
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Tulikin mieleen että tuossa yhtenä päivänä Hämeenlinnassa bongasin jenkkikilpisen about viininpunaisen ja likaisen (HYI HYI) uuden mustangin.. Tarrakilpi näky takalasissa olevan..
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Wulf05
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 01:45

Viesti Kirjoittaja Wulf05 »

Jep, sama peli. Ei voi mitään kun näillä keleillä tarttis olla joka toinen päivä pesemässä...kele. Tulis jo talvi ja pakkaset.. tai mieluummin kesä ja kärp.. eikun kuiva asfaltti.
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Wulf05 kirjoitti:Kiitokset tuoreimmasta listasta vmr (ensimmäinen tullin lista jossa näin -06 Musseja). Eli kasi menee vähän verolle ja kutonen jää alle. Ja näissä oli käsittääkseni kyse uusista vehkeistä, muuttoautona tuotu reilu puoli vuotta jenkeissä käytössä olluthan on jo käytetyn statuksella.

Itse olen nyt vajaa pari kk. ajellut -06 Mussella täällä Suomi-landiassa. Autoveropäätöstä odotellaan edelleen ja jenkkikilvet on ponissa yhä (ei tosin sillä että olisi mitään kiirettä saada ko. päätöstä). Mutta tuon(kin) mukaan eipä sieltä tarvi juurikaan mitään ylläriä odotella, niin kuin ei kaiken järjen mukaan pitäisikään. Great!
Tossa 12.12 han tuli KHO päätös siitä että tullin käyttämä veroperuste on väärä eikä saa käyttää, autosta pitää maksaa veroa todellisen arvon perusteella eikä minkään yrityksen taulukon mukaan. Tämä päätös voi muuttaa uuden mustangin veroa todella paljon, eli hinta voi parhaassa tapauksessa painua just PT Cruiserin tasolle, ja nyt kun myös uudet säännöt Valoista on tulossa niin kohta uusia musseja on joka parkki täysi.

http://www.autovero.fi/uutinen.php?uid=53

ja tullin vastaus

http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista ... s_7721.jsp

En yhtään ihmettele tullin selittelevää vastausta kun ensimmäisessä linkissä kehoitetaan kaikkia 150.000! sitten vuoden 2003 autonsa maahan tuoneita valittamaan päätöksistään. Olis siinä tullilla hommia kun se tulisi vielä muun työn päälle, ei varmaan 10 vuotta riiittäsi.
Wulf05
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 01:45

Viesti Kirjoittaja Wulf05 »

Joo, itse taas pelkaan/luulen etta eipa tosta mitaan kovin radikaalia muutosta ole tulossa. Itse tietysti silma kovana tiirailin ko. uutisia ja tullin tirehtooria kun haastateltiin viestina oli, etta turha tassa on kenenkaan mitaan suuria muutoksia nykyisiin autoveroihin odotella. Kasittaakseni kyseessa lienee enemmankin se tapa miten tulli on tahan mennessa vertailuhinnat kerannyt: jatkossa ei saa kayttaa enaa pelkaa yhden firman taulukkoa vaan hintavertailu pitaa olla kattavampi.

Mutta hyva jos tosta edes jotain helpotusta olis tiedossa. Mainittuun PT Cruiseriin jos verrataan, niin vertailuna jenkeissa uuden ovh hinta alkaen n. 15 k$ ja taalla n. 27 ke. Mussessa karvalakkimalli alkuperaismaassa alkaen 20 k$ (ovh) ja taalla.. ? meniskohan samalla skaalalla johonkin ovh alkaen 35-40 ke (samanlaista haarukointia voi harrastaa muiden mallien kanssa, esim Chrysler 300: US 25 k$, Suomi 50 ke). Takalaisten(Suomi) vastaavien varustetaso on vahan tuhdimpi, etenkin talvivarustelujen, ja kaiken muun E-horhoilyn, takia. Mustangin osalta vertailuhintaan lisaksi vaikuttanee, etta koska autoa ei Eurooppaan virallisesti tuoda, niin muutoskustannuksetkin rekisterointia varten on isommat. Kaipa se tulli jotenkin nain hintoja haarukoi kune verrokkihintoja maarittelee ??

Anyway, ei taa helpota yhtaan siihen tuskaan etta autojen hinnat on taalla sikamaisen kovia - kiitos verojen. Ja lyhyella aikavalilla en usko etta kuvioon mitaan isoja muutoksia tulee.
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Suurin ongelmahan on ollut siinä että tuonti on arpapeliä, kun asiakas ei voi saada tietoa etukäteen auton arvosta. Ja suurin vääryys on siinä kun tuo auton joka on harvinainen esim. näitä japsi 4 veto turboja (mitsu,nissan,jne) joita ei ole aikaisemmin tuotu Suomeen ja niitä verrataan lähimpään Suomessa olevaan, yleensä Audi quattro, jonka veroton hinta uutena on melkein tupla verrattuna japseihin. Onhan siinä jotain vikaa jos auton hinta nelinkertaistuu kun vero pitäsi olla 29%+alv.
Samalla laskentatavalla 4000 palkasta jäisi 1000 käteen 29% verolla.
Wulf05
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Kesä 2005, 01:45

Viesti Kirjoittaja Wulf05 »

Toi on ihan totta etta syvaltahan se on jos hintoja vertaillaan johonkin ihan keinotekoiseen 'mukamas sinne pain' verrokkiin, jolloin harvinaisempien kohdalla kay juuri niinkuin sanoit.
Niin, miksei noita veroja voisi lisata (jos kerran on pakko) suoraan ulkomailla maksettuun ostohintaan. Tosin pelkaavat ehka ostohintojen vaaristelyn olevan liian helppoa..?

Omista esimerkeistanikin jai uupumaan paikallinen (jenkkien) myyntivero, joka vaihtelelee asuinpaikasta riippuen ja on yleensa 5-10%:n valilla. Samoin auton arvoon voisi ehka lukea rahti + Suomi-muutostyot (talven+katsastuksen vaatimat) -> jolloin esim. 25 k$:sta tulee yli 30 k$..
vmr
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Huhti 2006, 12:53

Viesti Kirjoittaja vmr »

Selailin euroopan komission weppiä, löytyi kiinnostava tiedonanto, kts.
http://ec.europa.eu/enterprise/tris/pis ... EN&iBack=2
Tiedonannossa puhutaan FMVSS- tai CMVSS- standardien suorasta hyväksymisestä yksittäin tuoduille ajoneuvoille, jos ko. ajoneuvolla ei ole Eu-typpihyväksyntää. En tosin vielä ole tietoinen, miten ja koska tämä jalkautuu katsastuskonttoreille.

- vmr
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Tuo olisi hieno systeemi, noinhan se jo on useissa maissa, esim. britanniassa single vehicle type approval, jolla sai yhden auton per vuosi.
Sielä tosin muuttoautostatuksen sai jos rekisteröi auton nimiinsä vaikka ranskassa päiväksi ja otti paikallisen vakuutuksen. Tällöin katsottiin että auto on ollut ao. henkilön käytössä ulkomailla ja sen sai tuoda ilman svta-menettelyä.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

standardien suorasta hyväksymisestä yksittäin tuoduille ajoneuvoille, jos ko. ajoneuvolla ei ole Eu-typpihyväksyntää. En tosin vielä ole tietoinen, miten ja koska tämä jalkautuu katsastuskonttoreille.

- vmr[/quote]


** Täällä villissä Idässä vallitsee ihan omat lakinsa, Eu:sta kelpuutetaan käyttöön vain kaikkein kalliimmat lait ja pykälät. Perskules meillä on varaa pelastaa koko maailma päästöiltä muilta paheilta.
Varmaan kielletään kohta yli 1-litraset ajopelit, kai se on siirryttävä ihan oikeaan hevoseen. Mutta kai sillekin jotkin päästörajat keksitään :oops: ja millä kengillä saa ajaa, ettei hoitamattomat tiet kulu :P
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
MustangGT
Mega-addikti
Viestit: 776
Liittynyt: 24 Touko 2004, 05:46
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MustangGT »

http://www.tuv.fi/

Tuollakin mainostetaan että 2005 Mussen saa kilpiin noin vaan... :shock:
Onko totta?!!?! Vai johtaako kuva harhaan....
Vastaa Viestiin