perävälitystä
perävälitystä
On tossa ollut mielessä että jos vaihtas ton -95:n 3.08 välityksen hieman tiheämpään. Vaihtoehtoina on ne perinteiset 3.73 ja 4.10, vai kannattaisiko laittaa kompromissi, eli 3.90? Huomaako käytännössä eroa kulkupuolella tai kulutuksessa 3.73:n ja 4.10:n välillä? Kyllähän se 4.10 tietysti hieman ripeämmin kelaa vauhtia, mutta nouseeko sillä sitte kierrokset matka-ajossa turhan korkealle?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Tuolla on käteviä laskureita esim juuri tuohon tarkoitukseen.
http://www.allfordmustangs.com/Mustang_ ... _Decoders/
http://www.allfordmustangs.com/Mustang_ ... _Decoders/
Edellisessä 65 fb:ssä oli T5 ja 3.80 perävälitys ja renkaat 225/50X16. Tuntui ihan hyvältä radalla kun ei tarvinnut käyttää ylivaihdetta max kierrokset 6500prm. Matka-ajossa taas ylivaihde tuntui mielestäni turhan pitkältä ohituksia ajatellen.
Sinun tapauksessa lähtisin jostain 3.80 ylöspäin riippuen hieman renkaista ja auton käyttö tarkoituksesta. Poltonaineen kulutukseen tuolla tuskin on suurtakaan merkitystä. Moottorin pakoputkiston äänet saata hieman hiljentyä jos kierroksia saa nostettua tuonne reilusti yli 2000 rpm.
Viimekesänä ajellessani tuolla autolla tuntui 4-vaihde sopivan paremmin 120 km/h nopeuteen kuin 5-vaihde.
Sinun tapauksessa lähtisin jostain 3.80 ylöspäin riippuen hieman renkaista ja auton käyttö tarkoituksesta. Poltonaineen kulutukseen tuolla tuskin on suurtakaan merkitystä. Moottorin pakoputkiston äänet saata hieman hiljentyä jos kierroksia saa nostettua tuonne reilusti yli 2000 rpm.
Viimekesänä ajellessani tuolla autolla tuntui 4-vaihde sopivan paremmin 120 km/h nopeuteen kuin 5-vaihde.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Putkisto hiljeni huomattavasti, kun jatkoin putket puskurin alle asti. Aiemminhan heti pönttöjen jälkeen oli käyrät alas ja sillon tosiaan oli mukavampi ajaa nelosella tai sitten reilua ylinopeutta vitosella että kierrokset oli jotain 2500.Mexico65 kirjoitti:Edellisessä 65 fb:ssä oli T5 ja 3.80 perävälitys ja renkaat 225/50X16. Tuntui ihan hyvältä radalla kun ei tarvinnut käyttää ylivaihdetta max kierrokset 6500prm. Matka-ajossa taas ylivaihde tuntui mielestäni turhan pitkältä ohituksia ajatellen.
Sinun tapauksessa lähtisin jostain 3.80 ylöspäin riippuen hieman renkaista ja auton käyttö tarkoituksesta. Poltonaineen kulutukseen tuolla tuskin on suurtakaan merkitystä. Moottorin pakoputkiston äänet saata hieman hiljentyä jos kierroksia saa nostettua tuonne reilusti yli 2000 rpm.
Viimekesänä ajellessani tuolla autolla tuntui 4-vaihde sopivan paremmin 120 km/h nopeuteen kuin 5-vaihde.

Renkaat on kokoa 285/35-18, eli aavistuksen (4,5mm) isompi halkaisija mitä alkuperäisessä. Koitin syöttää tuonne 91GT:n linkin laskureihin, mutta mun mielestä tulokseksi tuli niin matalia kierroslukuja.
HHP:n pojathan on välityksiä vaihdelleet, onko millasia kokemuksia?
Taisi tuolle autolle olla tämän aamun startti kylmin koskaan, -30 mittarissa.


Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Noiden 2:73n ja 3:08n tilalle on vaihdettu pääsäntöisesti juurikin 3:73 välitystä, ottaa pienemmillä vaihteilla mukavammin kierroksia eikä matka-ajossa 90-110 km/h kierrokset kuitenkaan nouse yli 2 tuhannen.musse67 kirjoitti:Putkisto hiljeni huomattavasti, kun jatkoin putket puskurin alle asti. Aiemminhan heti pönttöjen jälkeen oli käyrät alas ja sillon tosiaan oli mukavampi ajaa nelosella tai sitten reilua ylinopeutta vitosella että kierrokset oli jotain 2500.Mexico65 kirjoitti:Edellisessä 65 fb:ssä oli T5 ja 3.80 perävälitys ja renkaat 225/50X16. Tuntui ihan hyvältä radalla kun ei tarvinnut käyttää ylivaihdetta max kierrokset 6500prm. Matka-ajossa taas ylivaihde tuntui mielestäni turhan pitkältä ohituksia ajatellen.
Sinun tapauksessa lähtisin jostain 3.80 ylöspäin riippuen hieman renkaista ja auton käyttö tarkoituksesta. Poltonaineen kulutukseen tuolla tuskin on suurtakaan merkitystä. Moottorin pakoputkiston äänet saata hieman hiljentyä jos kierroksia saa nostettua tuonne reilusti yli 2000 rpm.
Viimekesänä ajellessani tuolla autolla tuntui 4-vaihde sopivan paremmin 120 km/h nopeuteen kuin 5-vaihde.
Renkaat on kokoa 285/35-18, eli aavistuksen (4,5mm) isompi halkaisija mitä alkuperäisessä. Koitin syöttää tuonne 91GT:n linkin laskureihin, mutta mun mielestä tulokseksi tuli niin matalia kierroslukuja.
HHP:n pojathan on välityksiä vaihdelleet, onko millasia kokemuksia?
Taisi tuolle autolle olla tämän aamun startti kylmin koskaan, -30 mittarissa.No Webasto lämmittää....
Eiköhän sen 4.10 välityksen sitten uskalla laittaa, jos sillä ei nouse kuin muutaman satasella kierrokset verrattuna 3.73 välitykseen.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Syöttelehän tänne tietoja ja vaihda perävälityksen lukemaa:
http://www.car-videos.net/tools/speedrpm.asp
Mitkäs sulla on vaihteiston ykkös ja ns. ylivaihde? 4,10" välityksellä ja esim. tremecin 2,87" ykkösellä ei voimakoneella tee yhtään mitään varsinkin noin "pienellä" eli halkaisijaltaan pienellä renkaalla - se on vain 24,9" korkea. Voit lähteä liikkeelle 2:lla jos sulla on manuaali. Voimakoneen perässä 3,50-3,70 riittää jo takaamaan melkoisen suorituskyvyn. Välitys kannattaa laskea huolellisesti jotta päästään haluttuun lopputulokseen, mulla on esim. kohtuu väännökkään koneen jatkona 0,64 ylivaihdemanuaali, 3,89 perävälitys ja rengastuksesta riippuen 27,8" tai 28" korkeat takapyörät. Laskennallisesti mulla on 1950 rpm tasan 100km/h 27,8" korkealla renkaalla, tiheä ykkösvaihde on lähes turha, mutta kiihtyvyyttä löytynee ja matka-ajossa kierrokset saa matalalle.
http://www.car-videos.net/tools/speedrpm.asp
Mitkäs sulla on vaihteiston ykkös ja ns. ylivaihde? 4,10" välityksellä ja esim. tremecin 2,87" ykkösellä ei voimakoneella tee yhtään mitään varsinkin noin "pienellä" eli halkaisijaltaan pienellä renkaalla - se on vain 24,9" korkea. Voit lähteä liikkeelle 2:lla jos sulla on manuaali. Voimakoneen perässä 3,50-3,70 riittää jo takaamaan melkoisen suorituskyvyn. Välitys kannattaa laskea huolellisesti jotta päästään haluttuun lopputulokseen, mulla on esim. kohtuu väännökkään koneen jatkona 0,64 ylivaihdemanuaali, 3,89 perävälitys ja rengastuksesta riippuen 27,8" tai 28" korkeat takapyörät. Laskennallisesti mulla on 1950 rpm tasan 100km/h 27,8" korkealla renkaalla, tiheä ykkösvaihde on lähes turha, mutta kiihtyvyyttä löytynee ja matka-ajossa kierrokset saa matalalle.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ykkönen on 3.55 ja vitonen 0.68. Eilen illalla lueskelin Stangnetin palstalta aiheesta ja Näyttää siltä että alan kallistua 3.73 puoleen tai korkeentaan se 3.90. Ykkönen ja kakkonen jää lähes turhaksi tiuhemmilla välityksillä. Koneeseen tulee 67:n vanhat AFR:t ja samalla vaihtuu myös imusarja ja läppärunko, nokka-akselikin kyllä vaihtuisi samalla kun koneen aukaisee. Eiköhän se 3.73 ole riittävä sillä kokoonpanolla.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
No nyt on se 3.73 tilattu. Samalla tulee perään kaikki uudet laakerit ja lukon levyt. Olikos noissa Racingin välityksien shimmaamisessa jotain erilaista muihin verrattuna, kun muistelin että Harri näin sanoi viime keväänä Ikaalisissa.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic