Mikä laatikko F-150 -85

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
pressa
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 18:16

Mikä laatikko F-150 -85

Viesti Kirjoittaja pressa »

Mikäs laatikko tuossa on vakiona ja miten kestää viritetyn 302 kanssa? Laatikossa on ylivaihde. Mitäs tuollaiset laatikot maksavat käytettynä/kunnostettuna?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

AOD, riippuu tietty viritysasteesta ja vaannosta. Ei se mikaan turhan kestavan maineessa ole ollut, mutta miedon piristyksen ottaa vastaan. Saannollinen oljynvaihto tekee ihmeita.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: Mikä laatikko F-150 -85

Viesti Kirjoittaja SamiM »

pressa kirjoitti:Mikäs laatikko tuossa on vakiona ja miten kestää viritetyn 302 kanssa? Laatikossa on ylivaihde. Mitäs tuollaiset laatikot maksavat käytettynä/kunnostettuna?
Vakio AOD ei kestä viritetyn moottorin perässä. Vähintään shift kitti asennettava. Jos laatikko on vanha (kulunut) ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rempata se. Linkeissä hyviä ohjeita:

http://www.tccoa.com -> technical articles -> transmission -> Ford OD
http://www.lincolnsonline.com -> tech -> GENERAL Transmission -> AOD...

TCCOA:n jutuissa on käsitelty 4R70W:tä mutta samoja asioita voi soveltaa AOD:hen. Varsinkin kun on käytössä teräskytkinrummut ja muut mukavat jutut.

AOD hinnat käytettynä muutaman satasen. Kunnostetut 1000++ E. Hyvä vaihtoehto, jos ei halua käydä läpi rempparuljassia on ostaa valmis laatikko, esim. TCI Streetfighter ym.
pressa
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 18:16

Viesti Kirjoittaja pressa »

Saatiin penkissä hajalle tuo laatikko ja tänään kävin maksamassa korjauksen teki 700e josta 400 osiin. Ei liene ihan ryöstö kuitenkaan?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

pressa kirjoitti:Saatiin penkissä hajalle tuo laatikko ja tänään kävin maksamassa korjauksen teki 700e josta 400 osiin. Ei liene ihan ryöstö kuitenkaan?
Mitä saitte penkissä irti, vai hajosko heti käsiin?
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
pressa
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 18:16

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kamppeet särkyi jo renkaidenlämmityksessä joten eipä voi sanoa juuta eikä jaata, koko kone meni vaihtoon laakerivian vuoksi. Nyt alkais olemaan uusi kone ja laatikko nipussa mutta penkkiin en taida ihan heti taas mennä..
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

pressa kirjoitti:Kamppeet särkyi jo renkaidenlämmityksessä joten eipä voi sanoa juuta eikä jaata, koko kone meni vaihtoon laakerivian vuoksi. Nyt alkais olemaan uusi kone ja laatikko nipussa mutta penkkiin en taida ihan heti taas mennä..
Mulla morjensti syksylla T-5:sta laakeri, jota myoten meni pari ratasta ja oli halvempi laittaa kunnostettu tilalle ja vanha coreksi. Syypaa laakerivikaan oli joko tee-se-itse crossmemberi, vaara loota (ei vahvistettu) tai puolivillainen kunnostus edellisella omistajalla. Tilalle pistettiin vahvempaa rautaa... :wink: Tuli vaan tosta laakeriviasta mieleen... :roll:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
pressa
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 18:16

Viesti Kirjoittaja pressa »

AOD se on tuo laatikko, onko se nyt siis kolmivaihteinen eli ykkönen kakkonen ja ylivaihde?
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

pressa kirjoitti:AOD se on tuo laatikko, onko se nyt siis kolmivaihteinen eli ykkönen kakkonen ja ylivaihde?
Nelivaihteinen. Kolmonen on "suora" ja nelonen ylivaihde.
Late

-84 Mustang SVO
pressa
Hiljaisempi
Viestit: 18
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 18:16

Viesti Kirjoittaja pressa »

Vaihtaa kakkosen siis päälle miltei heti kun lähtee liikkeelle ja sitten kolmonen on pidempi ja yli 80km/h vaihtaa setten ylivaihteen jos on ympyröity D-asennossa vaihdevipu. Näissä lavamalleissa on ilmeisesti todella lyhyt tuo ykkönen ja vaihdevivussa vain iso D, ympyröity D(jolla siis toimii ylivaihde) ja sitten 1. Mikähän perävälitys tuolla on 8,8" perässä?
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

pressa kirjoitti:Vaihtaa kakkosen siis päälle miltei heti kun lähtee liikkeelle ja sitten kolmonen on pidempi ja yli 80km/h vaihtaa setten ylivaihteen jos on ympyröity D-asennossa vaihdevipu. Näissä lavamalleissa on ilmeisesti todella lyhyt tuo ykkönen ja vaihdevivussa vain iso D, ympyröity D(jolla siis toimii ylivaihde) ja sitten 1. Mikähän perävälitys tuolla on 8,8" perässä?
Katohan oven tolpasta koodit tai ota hyvä kuva tarrasta niin kerrotaan välitys. Tod. näk. vähintään 3.55, ainakin AOD Broncossa on semmonen.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja SamiM »

pressa kirjoitti:Vaihtaa kakkosen siis päälle miltei heti kun lähtee liikkeelle ja sitten kolmonen on pidempi ja yli 80km/h vaihtaa setten ylivaihteen jos on ympyröity D-asennossa vaihdevipu. Näissä lavamalleissa on ilmeisesti todella lyhyt tuo ykkönen ja vaihdevivussa vain iso D, ympyröity D(jolla siis toimii ylivaihde) ja sitten 1. Mikähän perävälitys tuolla on 8,8" perässä?
Tietääkseni AOD:tä on vain kaksilla eri välityksillä, normaali (I-vaihde 2.40:1) ja wide ratio (I-vaihde 2.84:1). Mikäli autoosi ei ole vaihdettu laatikon osia 4R70W:stä niin normaalit välitykset siellä on.

Kun on turbiini ja kasimoottori niin ei niillä pikkuvaihteilla tarvi huudattaa, vaikka se kisaselta kuulostais. :D Eli venttiilikoneiston toiminnalla on asetettu vaihtamaan isompaa ajoissa.

Tässä normaalit AOD:n välitykset:
I 2.40:1
II 1.47:1
III 1:1
IV 0.67:1

Ja tässä wide ratio (4R70W):
I 2.84:1
II 1.55:1
III 1:1
IV 0.70:1
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

F150 askit

Manuaalit:
Ford 3.03, 3-speed
B-W T-18, 4-speed
B-W T-19, 4-speed
NP 435, 4-speed
TOD, 3-speed+od
SROD, 3-speed+od
ZF S5-42, 5-speed
Mazda M50D R2, 5-speed

Automaatit:
C4, 3-speed
C5, 3-speed
C6, 3-speed
E4OD, 3-speed+od
AOD, 3-speed+od

Jakovaihteet:
NP 208
B-W 13-45
B-W 13-56
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin