Syyläri kysymys? -94 5.0GT Convertible

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Syyläri kysymys? -94 5.0GT Convertible

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Meni syyläri hajalle kiinnityskorvan kohdasta eikä saanu enää korjattua.
Uutta etsiessäni tuli muutama syyläri vastaan mut kumpikaan ei ollu samanlainen vaikka ikä ja kone malli täsmäs?
Eli mitkä noi kaks rautaputkilla olevaa lähtöä on, kuskin puolella ylhäällä ja alhaalla.
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Viesti Kirjoittaja koppa »

En automaateista välitä mutta ainakin tuossa mun -68ht:n alkuperäisessä?syylärissä on vissiin automaatin öljyn lauhdutin siinä sivussa. Liekkö tuommonen uudemmissakin?
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Late »

Automaattivaihteiston öljy kulkee niissä putkissa jäähdyttimeen ja sieltä pois. Tarvikesyyläreissä ei yleensä erotella manuaalia ja automaattia, vaan automaattiöljyjen jäähdytin "kuuluu hintaan". Se vain tulpataan manuaaliautossa.
Late

-84 Mustang SVO
Cosander
Aktiivi
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 10:50

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Late kirjoitti:Automaattivaihteiston öljy kulkee niissä putkissa jäähdyttimeen ja sieltä pois. Tarvikesyyläreissä ei yleensä erotella manuaalia ja automaattia, vaan automaattiöljyjen jäähdytin "kuuluu hintaan". Se vain tulpataan manuaaliautossa.
Mun mielestä niis putkis kulki jäähdytinneste eikä öljy kun ne irti ruuvasin.
Vai kuvittelenko vain?
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Omassa foxissa kanssa kuskin puolella tulpatut proput ja toinen alkoi tihkumaan jäähdytin nestettä juuresta! :roll:
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Yleensä laatikon lauhdutin on toisessa syylärin päädyssä oleva 2-3 senttiäpaksu päistään tulpattu putki, jossa on ylä ja alaosissa taaksepäin liitynnät putkille. pituutta on vähän alle syylärin korkeus. Katsokaas saako kiristettyä tai jopa vaihdettua tiivisteitä, sehän on reikä syylärin päädyssä mistä ne proput pistää läpi.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Vee8 kirjoitti:Yleensä laatikon lauhdutin on toisessa syylärin päädyssä oleva 2-3 senttiäpaksu päistään tulpattu putki, jossa on ylä ja alaosissa taaksepäin liitynnät putkille. pituutta on vähän alle syylärin korkeus. Katsokaas saako kiristettyä tai jopa vaihdettua tiivisteitä, sehän on reikä syylärin päädyssä mistä ne proput pistää läpi.
'96 avosta tihkui nestettä näiden laatikon jäähdyttäjän liitinten juuresta, paikkasin vuodot hydrauliikka puolella käytettävillä usit-tiivisteillä. Eli rikka jossa kumitiiviste keskellä.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Toi mun vuoto oli tinauksessa,yleensäkin aika heikko esitys noi liitokset
kyseisessä syylarissa!Käytössä olevat kertaalleen jo tinailtu uusiksi ja näitä tulpattuja ei tietenkään silloin vahvistettu.4-5v.vanha syylari..
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

ac5 kirjoitti:Toi mun vuoto oli tinauksessa,yleensäkin aika heikko esitys noi liitokset
kyseisessä syylarissa!Käytössä olevat kertaalleen jo tinailtu uusiksi ja näitä tulpattuja ei tietenkään silloin vahvistettu.4-5v.vanha syylari..
Sulla on siis täysmetallinen syyläri, näissä SN95a on muoviset päädyt prässätty alumiiniseen laippaan johon on kumimaisella massalla tiivistetty pillit. Mulla se massa tuli pois paikoiltaan botnialla viimekesänä..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Vastaa Viestiin