96vm 4.6 nokat ja viritys

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
antti_a-86
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30

96vm 4.6 nokat ja viritys

Viesti Kirjoittaja antti_a-86 »

eli onkohan -96 mussessa 4.6 koneessa millaiset nokat onko saatavilla jotain viri nokkia? kun rupesin miettiin että mitenhän kelvottomat ne orkkikset on. ja onko kellään kokemusta koneen virittämisestä mistä kannattaa lähteä liikkeelle niin ettei hirveitä tarvitse tehdä eikä maksaa lastu jo on muttei tietoa miten paljon se vaikuttaa, autooni on vaihdettu olikos se nyt lincolnin laatikko ollut 300 heppaisen kyljessä ja vaihtaa huonosti kolmoselle ikään kuin kierrokset loppuisivat laatikolle kesken en tiedä onko lastulla vaikutus kun entinen omistaja puhui että se vaikuttaa laatikkoon se lastu eli vaihtaa äkäisemmin, pikkaisen kun käyttää kaasua ylhääl kovas kiihdytykses niin se vaihtaa vika ei ilmene kuin kovissa kiihdytyksis

kiitoksia jo näin etukäteen
Avatar
GTS
Aktiivi
Viestit: 145
Liittynyt: 08 Heinä 2004, 21:36
Paikkakunta: Ikaalinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTS »

96-98 4,6 Modular kone kärsii lievistä nokka-akseleista ja aivan erityisesti erityisen onnettomasta imusarjastaan.

Halvimmalla nokka-akselin kanssa pääsee kun laitta uudet tai käytetyt -99> PI koneen nokka-akselit joissa on paljon enemmän nostoa. Tämä on ihan hyvä vaihtoehto.

Viritysnokkia löytyy erilaisia vaikkapa Comp Camsilta. Valitettavasti oikeat virinokat ovat melko hinnakkaita kun niitä tarvitaan vielä kaksi kappalettakin.

Todellinen pullonkaula on kuitenkin alkuperäinen imusarja joka pitäisikin korvata joko PI-konen vastaavalla tai sitten mieluiten alumiinisella Typhoon imusarjalla joka auttaa jo paljon pitemmälle eikä ole kauhean pahan hintainen. ( löytyy esim. HHP:tä hyllystä )

Ei kannata unohtaa myöskään alkuperäisten kuuden pienen katalysaattorin vaikutusta. Ne kannattaa korvata kahdella High Flow katilla varustettuun H- tai X- pipe versioon.

Jotta jo vakiokoneen ja erityisesti viritetyn koneen tehot saataisiin hyvällä hyötysuhteella käyttöön pitäisi perävälitys myös vaihtaa tiheämpään.
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!
http://www.hhp.fi/
hakalaperf@gmail.com
Mustang Grande 69 302
MB 560 SEC V8
Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4WD /4WS R4
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Onnettomat nokat, imusarja ja kannet. Samalla kannattaa hommata suoraan 99+ PI sylinterinkannet, jos rupeaa vaihtamaan nokkia. Koko setti kerralla. Noilla PI kansilla tulee mukavasti ainakin 40-50 heppaa lisaa. Pitaa vaan muistaa, etta puristukset nousevat noin 10:1 pintaa, koska 96-98 NON-PI mannat ovat erilaiset, kuin 99+.

Itselle laitoin 99+ Ford Racing PI-imusarjan (noin $190 uutena, kaverilta $75 :D ) kun 98:sin oma muovinen posautti mehut pihalle (tyyppivika, eli halkeaa termostaatin vieresta). Elikka toi on nyt alumiinisella cross overilla. Toimii ihan kohtuullisesti NON-PI kansien paalla vaikka kanavat eivat ihan tasmaa kohdalleen. Nyt kiertaa iloisesti 6000rpm (siis ilman ahdintakin).

Jos valuuttaa loytyy enemman niin sitten on tietenkin http://www.patriot-performance.com/wate ... 4&DID=1225 jonka tuotteita loytyy monesta vauhtiputkasta. Noilla rupeaa ilma kiertamaan aivan eri tyyliin... Kaverilla Patriotin Stage II:set, Compin nokat, Foxlaken P51 imari, Vortech 10psi + vahan muuta. Menee vartilla 10 sek puolelle.
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
antti_a-86
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 17:30

Viesti Kirjoittaja antti_a-86 »

niin mietein vain sitäkin että miten kulutus kasvaa vaikka onko sillä nyt väliä.pitääpä pika puolin soitella sinne ikaalisiin noista viri osista
Vastaa Viestiin