Lohkon pesusta

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Lohkon pesusta

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Lohko tuli koneistamolta höyrypestyna muttei puhtaana. Eli töhnää jäi ja valuhiekkaakin tuntuu vähän rapautuvan. Millä jatketaan puhdistusta ja kestääkö nokkalaakerit liuottimia, niitä kun en ajatellut vaihtaa.
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Hommaa rassisarja alan liikkestä. Sitten rasvanpoistosptaytä, paineilmaa ja jotain ohutta öljyspraytä. Monta purkkia.

Hirmu rassaus päälle öljykanavissa, aineita vuorotellen ja akkuporalla pyörittäen ( onhan tulpat pois ). Lohko on valmis kun alkaa v***ttaa tosi paljon, päätös syntyy itsestään ( sietokykyä nostaa kun välillä mietit mitä tapahtuu jos homma menee pieleen ).

Lopuksi Kuumaa vettä painepesurilla ja heti ohuet öljyt lokapaikkaan ( ruostuu valonnopeudella ).

Nokkalaakerit kestävät kunhan et lähde lipeälinjalle tai tiskikoneaineisiin.
1966 HT 347 Stroker
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Ei kai sitten muuta kun rassit tanassa hinkkaamaan. Kiitos vaan elävästä kuvauksesta toimenpiteen ylevyydestä.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Valuhiekat saat pois ainoastaan tuurnalla ja vasaralla naputellen. Nokka laakerit kestää liuotin pesuaineet mutta ei lipeistä niin kuin jo MONTTU kertoi. Joitakin lohkon osa-alueita voi myös puhdistaa teräsharja laikalla. Tehokkain tapa tähän pieni rälläkkä ilman teräsuojaa. Tällöin suojaa ehdottomasti silmät suojalaseilla, muukin kasvojen suojaaminen on tarpeen, ellei halua leukaperään muutamia todella tukevia partakarvoja.

Nuo nokkalaakerit olisin itse poistanut. Toimenpide olisi helpottanut nokkalaakereille tulevien öljykanavien puhdistusta. Nyt joudut olemaan huolellinen noiden kanavien harjaamisen suhteen, ettet vahingoita nokkalaakereita. Silti öljykanavan ja laakerin väliseen alueeseen jää katve kohta joka on vaikea puhdistaa.

Muutoin noudata MONTUN antamaa ohjetta.
Hirmu rassaus päälle öljykanavissa, aineita vuorotellen ja akkuporalla pyörittäen ( onhan tulpat pois ). Lohko on valmis kun alkaa v***ttaa tosi paljon, päätös syntyy itsestään ( sietokykyä nostaa kun välillä mietit mitä tapahtuu jos homma menee pieleen ).
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Kiitoksia ohjeista, nokkalaakerit jätin nuukuuttani paikoilleen kun näyttivät ihan hyviltä, toinen syy oli se että vanhassa -80 luvun alun artikkelissa kerrottiin tämän ikäluokan 302 :ssa nokkalaakerit kohdistetun(olisko oikea termi aarporattu?) asennuksen jälkeen tehtaalla . "Dont mess with camshaft bearings if you want to stay out of trouble" Pitäneekö paikkansa,en tiedä.

Aika paska on muuten valujälki näissä ikäluokan -74-84 lohkoissa.
Vastaa Viestiin