SB laakereista

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
SR 70
Aktiivi
Viestit: 108
Liittynyt: 20 Syys 2004, 15:05

SB laakereista

Viesti Kirjoittaja SR 70 »

Lohko tuli koneistamolta ja hyrrää pitäisi kasata. Jossain opuksissa käsketään kiilloittamaan laakeripinnat ennen asennusta mutta onko tämä tarpeen normaalitehoisessa koneessa. Kertokaapa kokemuksia kiitos.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Voihan sen "hilseen" poistaa. eipähän enää liukene öljyn sekaan.
Itse teen näin motteihini:
Kuumaa vettä , mäntysuopaa ja karhukieli tms pehmeenkarhee
tyyny,varovasti hankaan kuumassa vedessä kunnes harmaa pinnoite
on poistunut kokonaan ,sitten huuhtelen haaleella vedellä puhtaaksi.
laakerien taka selkää en juuri kiilloita .

Varsinkin jos sattuu oleen vielä laakerit vanhaa tuotanto/varasto erää ainakin Cleviten lakruissa
näkyy valmistus kuukausi ja tietysti koko.
kuukausi ja vuosi =esim 3 89 020
niin tietää ainakin minkä ikäiset ja kokoiset luiskat koneeseen menee :wink:
Vastaa Viestiin