S.F.I fluid damper

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

S.F.I fluid damper

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

HBF-302, C.A.T;in valmiste.
Pitäisi käydä myös 289:iin.
Meneehän tuo,mutta kun alkuperäinen damper näyttää nollaa, niin kyseinen n.65ast. ennakkoa.
Kehä käännettävissä, mutta silti ei saa kohdalleen.
Teenkö uudet merkit vai luovutanko, vai mitä?
Ja ei tosiaankaan, vanha ei ole pyörähtänyt ja heitä 65 astetta.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

moro!
HFB-302 pitäs sopia (sopivuus 289-400M) asti
jospa tehtaalla on näissä muissa moteissa
ajoitus merkki toiseessa kohdassa
siksi varmaan heittoa noi reilusti .
olen muutamaan mottiin asentanut CAT damppuja
tosin eri merkkisiin ja sopivuus aika hyvä
HFB-302HO on eri painoinen ja tarkoitettu 302 aksilalle
jos onnistuu osoittimen paikan muutos suosittelisin sitä.
jos ei niin merkinnät tarttuvalla tussilla (permanent type)
jos rupee sahaillee /viilailee tms dampperia merkkaileen
se voi olla olla työlästä ja lopputulos ei toivottu.
t.tapsa
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos merkit ei käy kohdilleen niin kannattaa turvautua ajoitusmerkki teippiin.
ESIM. yhden valmistajan.
Timing Tape MSD-8985
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Hintakaan ei ole huima.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Oletko varma, että ostit dampperin oikeaan vuosimalliin. Pikkulohkoissa on ajoitusmerkkien paikka vaeltanut vuosien varrella paitsi kulahtaneissa damppereissa, myös itse lohkossa. Toi 65 astetta kuulostaa suunnilleen siltä, kun sulla olisi lohkossa ajoitusmerkit kuskin puolella ja dampperi tarkoitettu sellaiseen missä ne on apparin puolella tai päinvastoin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Minä tekisin uuden merkin. Eihän sinne tarvita kuin yksi piste tai viiva jos aina käyttää sellaista ajoituslamppua, jossa on säätö nollaan...

On Foordilla varmaan ollut "muutamia" eri toteutuksia damppereissa...esim. tuossa Ford Racingin M-6316-B50 (1981-2001 MUSTANG 5.0L CRANKSHAFT DAMPER) -tuotteessa taitaa olla neljät merkit...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Eipä ole vuosimallista tietoa ei. Ajoitusmerkki löytyy kuskinpuolelta.
Vielä epäilyttää tuo käypäsyys, vieläkö etsittävä uusi.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

onko 3vai 4 pultti hihnapyörä kiinnitys
pitäshän ton mustan sopia .
jos jostain syystä ei , sitten vaihtaa suoraan muihin merkkeihin
esim TCI Rattler , 870010
internal balanced 6-1/4" hinta n 450 taalaa...
pitäähän rallikoneessa olla rallidampperi ! :wink:
Avatar
stang-95
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppälahti

Viesti Kirjoittaja stang-95 »

Hihnapyörä on kolme pulttinen, mm.CAT:ssa on neljä.
Enkä huomannut tilattaessa #¤%"&&na.
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

joko hihnapyörän reikä muutos tai toinen hihnapyörä
useimmat uutukaiset on neljällä , vanhat varmaan kolmella pultilla.
eiköhän sulle löydy joltain ylimääräinen hihnapyörä?
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Tai dampperi, tämmöönen Summittilainen voisi olla juuri kohta jouten:

SUM-C4269

SFI, 28oz (ilmeisesti irrotettava kivi) ja molemmat pulttijaot hihnapyörälle...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: S.F.I fluid damper

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jatketaan vanhaa juttua.
Tarkastakaa aina dampern ajoitus merkit!
Oili kyseessä siten minkä valmistajan tuote tahansa.
Tarkastakaa AINA ajoitus merkit!!

Tämä siksi, ettäkö olisin tehnyt jonkin virheen ja oppinut vaan tarkasti ATI Super Damperin merkkien sopivuuden C4OE jakopään merkkiin ja heittoa oli noin +10 astetta. Korjaus tehtiin tietenkin ennen dynoa ja sytkän säätöä.

Siten vielä pari asiaa dampereista:
Professional Products Harmonic Dampers... Any good?
" Professional Products Damper is made in CHINA and the quality control is VERRRRRRRRRRRRY bad. You playing with a loaded bomb right now."
http://www.speedtalk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=2254

"this is what I have...
it has been flawless and performs better than the old fluidampner I had.
http://www.jegs.com/i/JEGS/555/51600/10002/-1
best dampner that I have has so far."

"That's a PowerBond."

damper dyno test
http://speedtalk.com/forum/viewtopic.ph ... 0&start=15

Pari kuvaa kuinka kaunis särkyy…

IMO, using a cheep balancer is like putting a set of K-mart rods in a engine.... It's one of the last places to try and save a buck...….

ja 289 C4OE kopan epäsopivuus ATI damperiin.
Liitteet
Pro_Prod_Damper_003.jpg
Pro_Prod_Damper_002.jpg
289 ja ATI pieni heitto ja korjaus.
289 ja ATI pieni heitto ja korjaus.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: S.F.I fluid damper

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Vielä yksi esimerkki pp:n laadusta.
Meet the SFI Standard.
Mikäs laadun tae tuo SFI oikein on?
Onko se suunnilleen sama kuin CE merkintä? Chinese Engineering

http://www.speedtalk.com/forum/viewtopic.php?p=190664
Liitteet
pp SFI.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: S.F.I fluid damper

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ottaisi sen verran takaisin ettei nyt hirveä damberin vaihto rumba alkaisi.
Lähes kaikki ehjät damberit täyttää ns. katukäytössä vaadittavan tason.
Nuo hajoamiset ovat tapahtuneet kilpakäytössä, tarkoittaen korkeita kierroksia +7000 rpm jne.

Huomioikaa myös, että keskustelut on käyty speedtalkissa jo muutama vuosi sitten.

Moottori on kuitenkin eri osa-alueiden summa, heikoin lenkki määrittää tason.
Katumoottori on eriasia kuin kilpamoottori, tosin kadulla näkee aika usein jopa tehokkaampia moottoreita kuin kilparadoilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: S.F.I fluid damper

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Täytyypäs tarkkailla. Itsellä kun sattuu olemaan tuollainen PP dampperi motissa kiinni. Toistaiseksi vielä yhdessä osassa. Vaihtuu kyllä ATI:n heti kun pääsen mittailemaan minkälaisen tarvin...

Löysin muuten nuo hajonneen dampperin kuvat. ATI:n kotisivuilta. ihan asiaa, mutta vähän huonoa makua pistää ensimmäisenä esille toisten romuja.
Liitteet
ATI:n dampperi prosyyristä
ATI:n dampperi prosyyristä
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: S.F.I fluid damper

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Joo, mulla korkkasi alkuperäinen 44 vuotta palvellut 429 Cobra Jet dampperi, se ainoa vanha osa moottorissani. Ostin tilalle PP: 90000 sarjan SFI hyväksytyn dampperin. Tämä ei ole meets vaan SFI approved, en sitten tiedä onko mitään apua asiaan. Tämä on varmasti parempi mitä rikkinäinen 44 vuotta vanha dampperi - tämä ei perustu tietoon, vaan mutu tuntumaan. Vähän hirvitti myös lukea speedtalkin tekstejä, mutta näkyi painottuvat sitrolet linjalle noi viat ja pari tunnettua äijää 460 forumilla sanoi käyttäneensä näitä ilman ongemia 429/460 motessa, joten tilailin pari viikkoa sitten ko. härvelin. Toki hekin sanovat että Romac, Ford Racing ja ATI lienevät parhaimmistoa. Lienee selvää, että ekana linjalla on SBC ja BBC moottorien osat koska niitä on eniten maailmassa näistä vanhanliiton v8 koneista, eli lienee siellä oppirahat maksettu dampperien kanssa. Minulla on siis kohta menossa Professional Productsin dampperi moottoriini ja merkkaan värillä linjan sisä ja ulkokehään jotta voi seurailla liikkuuko kehä. Jos liikkuu niin tilataan sitten Ford Racingin oma 429/460 dampperi - se on erinomaisen laadukas kalikka.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin