todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
razorass
Aktiivi
Viestit: 84
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:55

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja razorass »

lake kirjoitti:
razorass kirjoitti:
lake kirjoitti:Kyl mä käyttäsin mieluummin isompia suuttimia ja pienempää painetta, tollanen 80psi on jo aika pirusti ja pumpun tuottokin loppuu kovalla paineella nopeammin...
Näillä mennään mitä on. Kuten sanottu, isommat suuttimet vaatisi kunnollisen moottorinohjauksen, jota ei ole, mulla meinaan. Ja kun hyvin pelaa niin pelatkoon.
Juu, ei siinä mitään jos pelaa, niin hyvä niin... :nörd:
Niin ja se että nykyinen setti toimii ei tarkoita että se sellaiseksi jää. Jos olisi 5ke heittää nyt ylimääräistä niin siellä olisi jo autronic, suorasytty ja isommat suuttimet. Pumpuista ei lopu tuotto vielä näillä bensanpaineilla. Kannattaa pumppua valitessa aina hiukan tsiigata mille paineille ne maksimituotot luvataan.. Mulla on tankissa Boschin 053 ja lisäksi linjassa ahdinsarjan mukana tullut boosteripumppu.
Ford Granada V8
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Laitetaanpa nyt kun aiheesta keskustellaan, että jossain tuli vastaan tieto, että brand-X ruiskukoneissa käytetään nykyään 58psi painetta. Ilmeisesti tuo paine on kohtalainen kompromissi pienempien suuttimien tuoman käytettävyyden, paremman sumuuntumisen (teho ja päästöt) sekä luotettavuuden väliltä.
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

lake kirjoitti:Kyl mä käyttäsin mieluummin isompia suuttimia ja pienempää painetta, tollanen 80psi on jo aika pirusti ja pumpun tuottokin loppuu kovalla paineella nopeammin...
Mitäs selkeää haittaa noista kovista bensanpaineista, yleisesti sitten on? Eli mikä osa brakaa tai kärsii eniten?

...Oppia kaikki uusi tieto. :wink:


Itsekkin muistan lukeneeni, et optimi paine olis jossain 55-60 tietämillä.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

onkohan millaisia eroja 302 koneissa eli onnistuuko 1995 mallisen 302 koneen virittäminen samalla tavoin kun tällä palstalla kerrotut 91 ja 89 mallisten viritykset.... käykö samat kannet jne ?

Tuli eilen uuden vuoden kunniaksi hankittua toinen - 95 Musse ---302 kasilla... :lol: se niistä säästölupauksista.... :shock:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Sulkava kirjoitti:onkohan millaisia eroja 302 koneissa eli onnistuuko 1995 mallisen 302 koneen virittäminen samalla tavoin kun tällä palstalla kerrotut 91 ja 89 mallisten viritykset.... käykö samat kannet jne ?

Tuli eilen uuden vuoden kunniaksi hankittua toinen - 95 Musse ---302 kasilla... :lol: se niistä säästölupauksista.... :shock:
En näe mitään oleellista eroa -91 ja -95 302 koneiden välillä.
Varmasti samat kannet käyvät, oli kone sitten -65 289 tai -95 302.
Rauta on samaa ja vaihto kelpoista mutta ulkopuolisissa heebeleissä saattaa olla eroja.

Onnittelut -95 V8 302 Mustangin hankinnasta.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Lauri »

Yksi eroavaisuus tuli mieleen, -93 männät vaihtui hypereiksi, vanhemmissa tako.
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja lake »

Eve kirjoitti:
lake kirjoitti:Kyl mä käyttäsin mieluummin isompia suuttimia ja pienempää painetta, tollanen 80psi on jo aika pirusti ja pumpun tuottokin loppuu kovalla paineella nopeammin...
Mitäs selkeää haittaa noista kovista bensanpaineista, yleisesti sitten on? Eli mikä osa brakaa tai kärsii eniten?

...Oppia kaikki uusi tieto. :wink:


Itsekkin muistan lukeneeni, et optimi paine olis jossain 55-60 tietämillä.
No pumppu joutuu koville kun se puskee jatkuvasti paljon painetta. Samoin kovat paineet saattaa tehdä suuttimessa sen että suihku ei tule enää sumuna, vaan yhtenä norona.
Kaikki suuttimien O-renkaat joutuu koville kovan paineen alla, eli vuotoriski kasvaa.
Tossa nyt jotain noin yleisesti ottaen...
Mustang sportroof -72
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Eve »

Jep, noinhan se menee.

Sulla lake vaikuttaa olevan mielenkiintoinen projekti työn alla. Milläs ahtimella tai ahtimilla se laitetaan pelittää ja onko se jo liikenteessä tulevana kesänä?
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja lake »

Eve kirjoitti:Jep, noinhan se menee.

Sulla lake vaikuttaa olevan mielenkiintoinen projekti työn alla. Milläs ahtimella tai ahtimilla se laitetaan pelittää ja onko se jo liikenteessä tulevana kesänä?
Varmaan joutuu tavoitteista tinkimään ja ajamaan vaparina ens kesän, jos nyt kuitenkin 393:lla....Voi olla ettei sitäkään kerkee, jää nähtäväksi...
Turbojen suhteen en sano vielä mitään, vaihtoehtoja kun on useita...
Mustang sportroof -72
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Noita tehoarvoja ei niin kannata tuijotella,erot on yllävän suuria eri paikassa mitattuna.Ja jos pitoa ei saa,viellä huonompi verrata keskenään.

Kaikki suuttimet ei kestä jatkuvaa kovaa b-painetta,sekä tuottomäärä
max.aukioloajoilla vaihtelee.Kai noilla teho/suutinkoko taulukoillakin jokin
tarkoitus on??

Paraneeko nykyaikaisilla suuttimilla sumuuntuminen oikeasti 1-2bar:n
paineen lisäyksellä?Isommissa suuttimissahan on useampi reikä kärjessä.
Useimmilla valmistajilla suuttimen tuotot ilmoitetaan n.3bar paineella.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Miten mahtaa suuttimien tuottoon vaikuttaa jos vastapainetta on 2,5 - 3,0 baaria (36 - 44 psi)?
Voiko V8:ssa ajatella että suuttimia olisi 2kpl / imukanava?
Kokonaismäärän ollessa 16 kpl, voisi saada tasaisemman täytön niin pienillä kuin korkeillakin kierroksilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

B-painesäädin seuraa imarin painetta,eli paine-ero pysyy vakiona ja säädettävillä pystyy suhdetta muuttamaan haluamaansa suuntaan.

Ei taida paljoa bensaa lentää,mikäli paine esim sama suuttimen molemmin
puolin..

Lisäsuuttimet voi tulla mukaan painepuolella,kun ainetta enempi tarvii,nykyaikaiset ohjainpoxit pystyy aika isoja suuttimia säätämään
tarkasti, ilman käyntihäiriöitä.
ac5
Addikti
Viestit: 192
Liittynyt: 20 Kesä 2005, 09:32

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja ac5 »

Itseäni kyllä edelleen hämää noi vakio suuttimet turbo härveleissä,joissa
reilut tehot otettu?Tässä pitäis pojan turbo subraa alkaa ihmettelemään,
siinä vakiona 430cc suuttimet ja riittävyydeksi annetaan max tehot +400hp,sen jälkeen sulamisriski pitemmissä vedoissa.Kuitenkin tuotto
2,6L,vastais musseen vähintään 30lb:n suuttimia :roll:
petska
Aktiivi
Viestit: 66
Liittynyt: 24 Joulu 2005, 11:22

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja petska »

subrissa ja noissa muissa "datsuneissa" on aika reilun kokoiset suuttimet ettei niitä heti tarvi isonnella mut parempihan se on kun vähän isontaa....kaverin turbo lataankin laitettiin 200sx suuttimet ja etuvastus kun oli eri öhmiset kun boshit...ja bossit olisi maksanut reilusti enempi...
Avatar
Heppa-Höperö
Aktiivi
Viestit: 131
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: eteläpohojammaa
Viesti:

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Heppa-Höperö »

Ruuna kompuroi rullilla tämmöset lukemat:

237.8kW (319hv) / 5640 rpm [takajaloilta 185.4kW (249hv)]
Vääntöä 457.9Nm / 3860 rpm

Jos "noustroukkerin" käppyrät enää nykyään ketään kiinnostaa
niin ne löytyy Ruunan kotisivuilta http://www.nic.fi/~ruuna

Koneessa on rpm:n nokka ja imusarja, välilevy ja 600cmf carter, trick flown kannet, järjetön durasparkin jakaja, crane Hi6 boksi, pakopuolella hookerin 1 5/8" peltisarjat ja omatekele x-putki.

Nokan ajoitus on n. 1½ astetta aikaisella.
Sytytysennakko lähtee 21:stä ja saavuttaa 39 astetta n. 2750 kierroksella, alipainesäädin ei ole käytössä.

Varttimaili on mennyt parhaiten 14.3s / 157+ km/h.
Harva 3.0 perävälitys kuolettaa kiihtyvyyden tehokkaasti...
Toisaalta vauhtia riittäisi jos ei olisi ilmanvastusta; rullilla 4:lla laukatessa oli vauhtia 260 kmh / 6000 rpm! :lol:
If speed kills... I should be a dead man!
Vastaa Viestiin