ilmanotto

On sulla muodot Mustangin...
Cakke
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 10:54

ilmanotto

Viesti Kirjoittaja Cakke »

Nos niin pääsin rekistöröitymään tänne uuteen keskustelusivustoon. Siihen vanhaan en päässyt kunnolla edes sisään kun kone alkoi aina ryttyilemään.

Eli asiaan. Kyselin tätä samaa tuolta overdriven keskustelupalstaltakin, sain sieltä hyviä vinkkejä mutta kysyn täältä saman jos täältä saisi uutta näkökantaa asiaan.
Viimeksi muokannut Cakke, 11 Touko 2006, 02:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2632
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Jos haluat tehdä asian hyvin, niin Corral 1/2003 on aiheesta juttu.

Vaihtoehdot ovat

sellaiset hatut ja roppakaupalla silikonia (mielellään sellaista, joka ei itsessään ruostuta, :wink: ).
http://johnsmustang.com/Catalog/558/

Pleksilevy kaukalon päälle
http://johnsmustang.com/Catalog/557/

En muista nähneeni noita plexejä yhdessäkään autossa täällä.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ilmanottokaukalon ritilän peittäminen on ongelman lakaisemista maton alle. Ilmanottokaukalo kun ruostuu, niin ei siinä auta muu kuin ottaa rälläkkä ja peltiä käteen, ja liimaksi käy ns. mikkiliima eli hitsaus.

64½:een on saatavilla korjauspala suoraan siihen ruostuvaan kohtaan, eli sellainen pelti jossa on se kaulus (tötterö) ilmanotolle kabiiniin valmiina eikä tarvitse "kuin" tehdä palalle sopivan kokoinen reikä ilmanottokaukalon pohjaan ja hitsata kiinni. Korjauspalat voi toki tehdä itsekin, monikossa sikäli että jos oikea lämppärin puoli on mätä niin todennäköisesti kuskin puolikin on - ainakin kohta.

Paras lopputulos tulee kun korkkaa koko ilmanottokaukalon katon pistehitsauksista ylös ja pääsee yläkautta tekemään...= erittäin työläs duuni.

Isojen roskien menon estämiseksi voisi olla hyvä vaikka sellainen verkkoritilä siihen oman ritilän alapuolelle, jotenkin kiinnitettynä. Sen sinne saaminen vaan saattaa vaatia akrobatiaa, ts. jonkinmoisen reiluhkon reiän mutta jos kaukalon pohja kerran korjataan niin silloinhan siellä on iso reikä käytettävissä ja sitä kautta menee helposti.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Kopekka
Addikti
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kopekka »

Jos tekee homman kunnolla, niin poikii kyllä muutakin duunia. Edessä on koko keulan purku ja tuulilasin irroitus sekä koetaulun osittaista purkua. Jos ei ole vuosikymmeniin esim lokareita poistettu, niin niiden alaosista ja rintapelleistä löytyy laitettavaa. Pistehitsien poraukseen tarvitaan kourallinen hyviä 10mm poranteriä, tuulilasin kohdalta teettää töitä, omassani oli 2cm välein pisteitä. Korjauspaloja löytyy osatoimittajilta joka nurkalle kohtuu hintaan. Itse laitoin alaosaan maalauksen jälkeen ohuen massakerroksen pintaan. Päällyspelti nurkista pulteilla kiinni takaisin kiinnityksen ajaksi ja tsekkaa että pyyhkijät ovat reijissä kohdallaan.
On sellainen talvikauden askare. Kannattanee ajoittaa hetkeen, jos autoa aiotaan myös muutoin maalailla ja restauroida.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Arto65FB kirjoitti:Jos haluat tehdä asian hyvin, niin Corral 1/2003 on aiheesta juttu.

Vaihtoehdot ovat

sellaiset hatut ja roppakaupalla silikonia (mielellään sellaista, joka ei itsessään ruostuta, :wink: ).
http://johnsmustang.com/Catalog/558/

Pleksilevy kaukalon päälle
http://johnsmustang.com/Catalog/557/

En muista nähneeni noita plexejä yhdessäkään autossa täällä.
Juu ei silikonia vaan oikeaa autokäyttöön tarkoitettua korikittiä.

Meillä näytti tallilla pyörivän tuollaiset plexit.
Ne on menossa tallipäällikön Fastbackiin.

Jos niitä pisteitä alkaa poraan auki niin kannattaa unohtaa tavalliset terät ja ostaa kunnon pistehitsiterä.
Luulen että ainakin Tuumacidistä löytyis? http://www.tuumacid.com
-Jukka-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jukka kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:Jos haluat tehdä asian hyvin, niin Corral 1/2003 on aiheesta juttu.

Vaihtoehdot ovat

sellaiset hatut ja roppakaupalla silikonia (mielellään sellaista, joka ei itsessään ruostuta, :wink: ).
http://johnsmustang.com/Catalog/558/

Pleksilevy kaukalon päälle
http://johnsmustang.com/Catalog/557/

En muista nähneeni noita plexejä yhdessäkään autossa täällä.
Itselläni on tuollainen plexi kaukalon päällä..

Itse ongelmahan ei ole vesi kaukalossa, se poistuisi ihan hyvin jos vaan vedenpoistoreiät eivät olisi aina tukossa (niin, miksi lehtien pitää pudota puusta, pysyisivät siellä läpi vuoden :)) ja sitä kautta vesi jää lillumaan kaukaloon ruostuttamaan...

Oma kaukaloni on kans ruosteessa ja pari reikääkin on mutta ajattelin tehdä kaukalorempan vasta kun auto menee maalaukseen vuoden parin päästä, liian iso homma tehtäväksi yksinään. Hatut on pistetty mutta eivät ne auta jos itse kaukalossa on reikiä ja niiden kittailu ohjaamon puolelta on aika vaikeaa...

Onko kukaan yrittänyt suurentaa noita vedenpoistoreikiä niin että ne roskat tulisivat sitä kautta ulos eivätkä tukkisi reikiä?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kysyttiin onko kukaan isontanut vedenpoistoreikiä. Minä olen. Toiselta puolelta kun vedenpoistareiän yläosa( :shock: ) oli ruostunut niin, että reikää sai isommaksi kun rapsi vähän hapanta peltiä pois peltisaksilla, niin nyt reikä on isompi.
Toisella puolella oli taas poistoreiän moottorin puoleisella sivulla(siis etuosassa) ruostetta, niin saksilla pätkin kylmästi reikää isommaksi. Näistä isommista rei`istä sai hyvin suihkittua myös kotelosuoja-ainetta ilmaröörien ympärille.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Tuo "vieras" olen minä. Unohdin kirjautua.
Avatar
ari66ht
Aktiivi
Viestit: 75
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

Joo, yksi suunnitteluvirhe Mustangeihin tosiaan on lipsahtanut, eikä se poistu sillä, että korjataan mahdollisimman huolellisesti alkuperäisen kaltaiseksi. Sama duuni on silloin edessä, jos ei itsellä niin pojalla...

Kartturin puolen lehtimoskan pääsee muuten puhdistamaan earlyissä sisäkautta. Buranan voi ottaa etukäteen hartiakipuun.
jalavapony
Tulokas
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Touko 2004, 22:35

Viesti Kirjoittaja jalavapony »

Onko kukaan asentanut alakautta tai remontin yhteydessä ilmanottoaukon
kohdalle jotain lähes näkymätöntä verkkoa tyyliin korinvärinen "Hyttysverkko" tms?
eli siis siihen tuulilasin alapuolelle ja "peltiritilän" alle??
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

ari66ht kirjoitti:Joo, yksi suunnitteluvirhe Mustangeihin tosiaan on lipsahtanut, eikä se poistu sillä, että korjataan mahdollisimman huolellisesti alkuperäisen kaltaiseksi. Sama duuni on silloin edessä, jos ei itsellä niin pojalla...

Kartturin puolen lehtimoskan pääsee muuten puhdistamaan earlyissä sisäkautta. Buranan voi ottaa etukäteen hartiakipuun.
Tuo oli meikäläinen joka kyseli niiden aukkojen suurentamisesta ja hyvä tietää tuleva proggis, tuo pitääkin tehdä ja sit maalata kaukalo vaikka jollain epoksimaalilla niin ei varmasti enää ruostu ja voi jättää pleksit poies..

Tämäkin on tehty jo kertaalleen mutta kaukalossa on pari pientä reikää tosi ikävässä kohdassa. Moskaa saa poistettua myös kun virittelee taipuisan letkun imuriin ja työntää sen kabiinin aukosta ja imuroi lehdet jne kököt pois. Kannattaa vaan ensin varmistua että ne moskat on KUIVIA lehtiä, ei imurit tykkää vedestä hirveesti.. :roll: No oppia ikä kaikki ja imurikin oli mallia halpis..
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Tuota noin.
Kyllähän niitä on sellaisiakin imureita joilla voi imuroida hiukan kosteitakin artikkeleita.
Oikeat työkalut oikeaan paikkaan. :lol:
-Jukka-
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Tosi "lännenmieshän" kaataa vettä niin reilusti koteloon ilmanotosta että roskat huuhtoutuvat hyökyaallon mukana maahan... ja häjyistä häjyin wannabe -hurjabillhän käyttää painepesuria.

noh ei nyt aivan sentään, mutta vakavasti puhuen kunnostetun ja massatun kotelonpohjan uskaltaisi kyllä puhdistaa julmalla vesiloiskautuksella. Roskathan tulevat poistoreijistä veden mukana alakautta.

Näin ainakin -69:ssä.
Kuva
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kristo »

Mussemaan kirjoitti:Tosi "lännenmieshän" kaataa vettä niin reilusti koteloon ilmanotosta että roskat huuhtoutuvat hyökyaallon mukana maahan... ja häjyistä häjyin wannabe -hurjabillhän käyttää painepesuria.

noh ei nyt aivan sentään, mutta vakavasti puhuen kunnostetun ja massatun kotelonpohjan uskaltaisi kyllä puhdistaa julmalla vesiloiskautuksella. Roskathan tulevat poistoreijistä veden mukana alakautta.

Näin ainakin -69:ssä.
Ainakin mun 65:ssa on kyllä niin pienet reiät ettei sielä pääse tulemaan muuta ku vettä.. tehdä niistä norsun mentävät ni ei pesiydy oravaa pienemmät sinne... :evil:
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 676
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Tuolla mun kotisivulla on muutamia kuvia cowl rempasta:

http://www.geocities.com/akatajam/

Rempasta on jokunenn vuosi aikaa mutta jos jollain on kysyttävää niin mielelläni vastailen :D
Vastaa Viestiin