Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Noniin tästä on varmaan monesti jo puhuttu mutta näin untuvikkona kysyn uuden threadin voimin;
otsakkeen pirssi olisi tuontisuunnitelmissa Floridasta.
Miten tuon veron kanssa nyt oikein on, onko veikkauksia pätevämpiä vastauksia? Tullin kiemuroista ja ennakkopäätöksistä ei ota ite Erkkikään selvää, täältä voisi löytyä ihan kokemukseen pohjautuvia tietoja`- Tullin ennakkopäätöksissä vastaava kiesi oli arvioitu verotusarvoltaan Suomessa 3000 - 17.000 euron arvoiseksi
Itse kiesi jenkkilässä maksaisi minulle noin 2500 euroa plus rahti yms kulut yht noin 3500 euroa. Miten verot?
65-Mustang avon verot lienevät luokkaa noin 500-600 euroa. Koska uudemman 71-avo-Shelbyn verot oli 815 euroa heinäkuussa 2006.
On käsittämättömän halpa, jos vain 2.500 eur suunnilleen ehjästä ja toimivasta 65-avo-Mustangista, riippumatta koneesta, kun tiedän, mitä maksoin omasta 64-avosta vuonna 1990 Virginiassa asuessani. Olisin olettanut, että 12.500 eur ja silti olisi edullinen.
Verotussysteemi muuttui 02.11.2005 ja nyt verotetaan auton käyttöarvoa, eikä keräilyarvoa.
Zammy kirjoitti:Itse kiesi jenkkilässä maksaisi minulle noin 2500 euroa plus rahti yms kulut yht noin 3500 euroa. Miten verot?
En halua pilata tunnelmaa, mutta ootko varma, ettei auto ole joutunut tulvaan? Meinaan floridassa myydaan paljon autoja, jotka on jaanyt meriveden alle (joo, meriveden!) hurrikaanin pyyhkaistessa ylitse. Tuollainen -65 ja suolakylpy tarkoittaa peltihommia ja paljon vaikka olisikin pesty jne..
Toisaalta voihan se olla vaan torkean halpa. Ihan vaan varoituksen sana.
veekoo kirjoitti:En halua pilata tunnelmaa, mutta ootko varma, ettei auto ole joutunut tulvaan? Meinaan floridassa myydaan paljon autoja, jotka on jaanyt meriveden alle (joo, meriveden!) hurrikaanin pyyhkaistessa ylitse. Tuollainen -65 ja suolakylpy tarkoittaa peltihommia ja paljon vaikka olisikin pesty jne..
Mutta eikös tämä ole sama kuin suomessa talviajo suolatuilla teillä. Ei vaan, kyllähän varoa kannattaa mutta eihän vanhoissa musseissa niin hirveästi sähköjä ole etteikö se olisi laitettavissa vaikka suolaa olisikin syönyt. Tuleepahan sit itse varmistettua millainen auto on jos sen purkaa ja kasaa. Ja jos se paikanpäällä selviää että on uitettu auto niin vielä lisäalennuksen haku siihen ja se on siinä. Onpahan ainakin tekemistä joka lienee ainakin joillekin harrastuksen tärkeä asia.
veekoo kirjoitti:En halua pilata tunnelmaa, mutta ootko varma, ettei auto ole joutunut tulvaan? Meinaan floridassa myydaan paljon autoja, jotka on jaanyt meriveden alle (joo, meriveden!) hurrikaanin pyyhkaistessa ylitse. Tuollainen -65 ja suolakylpy tarkoittaa peltihommia ja paljon vaikka olisikin pesty jne..
Mutta eikös tämä ole sama kuin suomessa talviajo suolatuilla teillä. Ei vaan, kyllähän varoa kannattaa mutta eihän vanhoissa musseissa niin hirveästi sähköjä ole etteikö se olisi laitettavissa vaikka suolaa olisikin syönyt. Tuleepahan sit itse varmistettua millainen auto on jos sen purkaa ja kasaa. Ja jos se paikanpäällä selviää että on uitettu auto niin vielä lisäalennuksen haku siihen ja se on siinä. Onpahan ainakin tekemistä joka lienee ainakin joillekin harrastuksen tärkeä asia.
Kyllä se on vähän eri asia upottaa auto meriveteen ja liottaa autoa suolatulla teillä vuosia. Tuo merivesikylpy tunkeutuu aivan jokaiseen koloon ja koteloon toisin kuin tiesuola. Kyseessä varmasta mielenkiintoinen projekti puhdistaa lietteestä ja muusta kököstä ei näkyviltä alueilta.
Ensimmäisenä pitää varoittaa Florida-autoista. Ne ruostuvat paikoista mistä vähiten osaa odottaa nim. yhden florida-auton peltityöt takanapäin. En halua edes kuvitella mitä merivesi on autolle tehnyt. Ei toki pidä vallan lyödä lyttyyn, eli ei toi paha hinta ole avolle ja varsinkin jos on aikaa, halua ja virtaa käydä täysprojekti lävitse niin HANAA!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Fastback kirjoitti:Ensimmäisenä pitää varoittaa Florida-autoista. Ne ruostuvat paikoista mistä vähiten osaa odottaa !
Kaksi florida-autoa omistaneena voin sanoa, että esim. katosta.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
hyvä idea on laittaa auto (kontti) täyteen peltiosaa yms. varaosaa kun
auton tuot. Osat sinänsä ovat halpoja ja auton hinnan huomioonottaen kannattaa kyllä tuoda paljon osia mukana, voit vaikka sitten myydä palat mitä et tarvitse. Ostajia löytynee varmasti.
Ilmeisesti ideasi on tuoda harrasteauto itsellesi ajettavaksi.
Mukaan kannattaa pakata ainakin (muut voivat täydentää listaa):