todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Tämän V8 stoorin jälkeenhän auton tekniikkaa on päivitetty vuosittain.
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
5.0 GT -91
343hp @ 5000rpm
510nm @ ???? rpm
-Edelbrock alum kannet (portatut)
-Edelbrock RPM imusarja
-ARP studit
-Vakio nokka-akseli
-Vakio suuttimet
-255lph polttoainepumppu
-Edelbrock 70mm throttle body
-Apulaite hihna 210cm
-1.7 Ford Motorsport rullakeinuvivut
-JBA pakosarjat ?
-Bassani 2,5' x-putki, vakio cat back system
myöhemmin asennettu Dynomax superturbo 2,5' catback system
343hp @ 5000rpm
510nm @ ???? rpm
-Edelbrock alum kannet (portatut)
-Edelbrock RPM imusarja
-ARP studit
-Vakio nokka-akseli
-Vakio suuttimet
-255lph polttoainepumppu
-Edelbrock 70mm throttle body
-Apulaite hihna 210cm
-1.7 Ford Motorsport rullakeinuvivut
-JBA pakosarjat ?
-Bassani 2,5' x-putki, vakio cat back system
myöhemmin asennettu Dynomax superturbo 2,5' catback system
-91GT
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
tälläset tiedot mulla on:
Edelbrock 6037 sylinterinkannet SS 1.90/1.60 venttiilit,
JBA San Diego porttaamat (imukanava 180cc).
Edelbrock 6037 sylinterinkannet SS 1.90/1.60 venttiilit,
JBA San Diego porttaamat (imukanava 180cc).
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Onko tämä se ultrasiisti punainen foksi jossa LX-takavalot ja Poný-vanteet?exquisite kirjoitti:5.0 GT -91
343hp @ 5000rpm
510nm @ ???? rpm
Ajoin joskus ennen joulua hetken perässäsi Raisiossa.
5.0 GT -89
490hp @ 5700rpm
680nm @ 4000rpm
Ford Granada V8
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
razorass kirjoitti: 5.0 GT -89
490hp @ 5700rpm
680nm @ 4000rpm
Moikka!
Hienot on luvut. Futuragen koneeseen verrattaen pitäisi foxin liikkua kohtalaisen hätäisesti varttimaililla.

Oliko yllä oleva tulos ajettu niillä vakio 19lbs suuttimilla?

todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Joo sama auto taitaa olla kyseessä. Enpä huomannut sua takanani.razorass kirjoitti:
Onko tämä se ultrasiisti punainen foksi jossa LX-takavalot ja Poný-vanteet?
Ajoin joskus ennen joulua hetken perässäsi Raisiossa.
5.0 GT -89
490hp @ 5700rpm
680nm @ 4000rpm
Pari viikkoa sitten näky Turun keskustassa sininen?, oisko ollu 17"
huulivanteilla..? Liikutko paljon turussa päin? Aika hyvät teholukemat
sulla.
-91GT
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Toi oli vakiohiluilla, nyt on 24lbs suuttimet, cranen HI6S sytkä, dynomaxpöntöt, aavistuksen paksummat cometicin pahvit ja jotain pikkuhieromista tehty, vaihdan vielä bbk:n shortyt ja meen taas penkkiin koettaan. Kunhan (JOS eli tuskin) rikastuu niin vois vaihtaa vielä imusarjan/TB:n, ja ilmamäärämittarin.Eve kirjoitti:razorass kirjoitti: 5.0 GT -89
490hp @ 5700rpm
680nm @ 4000rpm
Moikka!
Hienot on luvut. Futuragen koneeseen verrattaen pitäisi foxin liikkua kohtalaisen hätäisesti varttimaililla.![]()
Oliko yllä oleva tulos ajettu niillä vakio 19lbs suuttimilla?
Ford Granada V8
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Kyllä tulee turussa melkein päivitttäin ajeltua ja viikonloppuisin välillä pärtsittyä. Tuota sinistä en ole nähnyt mutta kuulemma sellainenkin täällä pyörii, toi mun on sellainen vitun ruma kulahtanut ferrexin punainen jossa tuninkivanteet alla.exquisite kirjoitti:Joo sama auto taitaa olla kyseessä. Enpä huomannut sua takanani.razorass kirjoitti:
Onko tämä se ultrasiisti punainen foksi jossa LX-takavalot ja Poný-vanteet?
Ajoin joskus ennen joulua hetken perässäsi Raisiossa.
5.0 GT -89
490hp @ 5700rpm
680nm @ 4000rpm
Pari viikkoa sitten näky Turun keskustassa sininen?, oisko ollu 17"
huulivanteilla..? Liikutko paljon turussa päin? Aika hyvät teholukemat
sulla.
Ford Granada V8
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
ac5 kirjoitti:to lappeenrannassa penkissä foxilla.
460hv@5100rpm
691nm@4200rpm
oli sileet rullat ja huonot renkaatluisto 3000rpm alk
lopussa rullat jäi kuulemma n.700rpm jälkeen.
bensa pula 5000rpm:n jälkeen,piti jättää veto kesken,näköjään 42lbs suuttimet,pumppu 240l/h (korkeapaine)ei sitten riitä,koska linja paine lähtee laskuun ja ompi aukioloajatkin max.piti rajoittajaa laskea 500:lla![]()
pelkillä ennakoiden säädöillä n.+45hv/55nm (halpoja hevosia)
imulämpötilat tallissa turhan korkeat 87C lyhyt ajolenkki 69c.
säätäjä arveli että on n.30hv enempi lämmöstä ja luistosta johtuen ajossa
nyt.SELI SELI mut bensaa lisää ni sitt ehkä se 500hv ainaskin rikki
Elikäs pyöristä vain 433hv/631nm,nyt kun kaikki ei vielä kohillaan.
Tuntuu aika pieneltä toi moottori/pyörä teho ero,olen kuvitellut että olis
paljon isompi ero Question Ahtoja 12psi tossa 5200rpm:ssa missä lähtee seokset laihalle.
Ok, ihmettelen vain noita suutinkokojen eroja jos vakio 19lbs saa koneesta 490hp ja toinen toteaa 42lbs liian pieniksi vaikka on vähemmän tehoa?!
Nyt olis jollain viisaalla selityksen paikka, mistä moinen voi johtua?!
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
bensanpaineesta. joko isot suuttimet ja pieni paine tai pienet suuttimet ja iso paine. Mulla on bensanpaine max ahdoilla 80psi, sama paine oli 19lbs suuttimilla kuten on nyt 24lbs suuttimilla koska 19lbs suuttimilla seos veti rankasti laihalla yläpäässä, afr heitti 14,5-13 välillä. Ilman ahtoja on vakiopaine joilloin kone toimii vielä noilla 24lbs tapeilla täysin normaalisti ilman muutoksia moottorinohjaukseen. Painemittari mulla on vakio säätimen ja fmu:n välissä jolloin on helppo seurata ahtopaineen vaikutusta bensanpaineeseen. fmu:n kerroin on mulla 12:1, mutta nousua on hidastettu lisäjousilla kalvon alla. Ahdot alkaa nousta n. 1700rpm kohdalla, bensanpaine on huipussa jossain 4000rpm tienoilla.Eve kirjoitti:ac5 kirjoitti:to lappeenrannassa penkissä foxilla.
460hv@5100rpm
691nm@4200rpm
oli sileet rullat ja huonot renkaatluisto 3000rpm alk
lopussa rullat jäi kuulemma n.700rpm jälkeen.
bensa pula 5000rpm:n jälkeen,piti jättää veto kesken,näköjään 42lbs suuttimet,pumppu 240l/h (korkeapaine)ei sitten riitä,koska linja paine lähtee laskuun ja ompi aukioloajatkin max.piti rajoittajaa laskea 500:lla![]()
pelkillä ennakoiden säädöillä n.+45hv/55nm (halpoja hevosia)
imulämpötilat tallissa turhan korkeat 87C lyhyt ajolenkki 69c.
säätäjä arveli että on n.30hv enempi lämmöstä ja luistosta johtuen ajossa
nyt.SELI SELI mut bensaa lisää ni sitt ehkä se 500hv ainaskin rikki
Elikäs pyöristä vain 433hv/631nm,nyt kun kaikki ei vielä kohillaan.
Tuntuu aika pieneltä toi moottori/pyörä teho ero,olen kuvitellut että olis
paljon isompi ero Question Ahtoja 12psi tossa 5200rpm:ssa missä lähtee seokset laihalle.
Ok, ihmettelen vain noita suutinkokojen eroja jos vakio 19lbs saa koneesta 490hp ja toinen toteaa 42lbs liian pieniksi vaikka on vähemmän tehoa?!
Nyt olis jollain viisaalla selityksen paikka, mistä moinen voi johtua?!
Ja isoille suuttimille täytyy luonnollisesti tehdä chippi että saa mosan pelaamaan "normi" ajossa ja että aukioloaika on riittävä ahdoilla. 42lbs suuttimilla ei mene ikinä läpi päästöistä ellei moottorinohjaukseen tehdä muutoksia. Isommalla paineella myös sumuuntuminen on parempi.
Mä en nää mitään järkeä pistää yhtään isompia suuttimia kuin on tarpeen.
Ford Granada V8
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Kyl mä käyttäsin mieluummin isompia suuttimia ja pienempää painetta, tollanen 80psi on jo aika pirusti ja pumpun tuottokin loppuu kovalla paineella nopeammin...
Mustang sportroof -72
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Jaa en tarkkaan muista väriä ehkä se joku tummanpunanen olirazorass kirjoitti:
Kyllä tulee turussa melkein päivitttäin ajeltua ja viikonloppuisin välillä pärtsittyä. Tuota sinistä en ole nähnyt mutta kuulemma sellainenkin täällä pyörii, toi mun on sellainen vitun ruma kulahtanut ferrexin punainen jossa tuninkivanteet alla.
sitten. Onko sulla kuvaa? Kesällä ei oo ainakaan näkyny, ite
pyörin aika usein kesäviikonloppusin keskustassa..
Tässä toi -91 GT
http://img222.imageshack.us/my.php?image=img1583ju9.jpg
-91GT
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Näillä mennään mitä on. Kuten sanottu, isommat suuttimet vaatisi kunnollisen moottorinohjauksen, jota ei ole, mulla meinaan. Ja kun hyvin pelaa niin pelatkoon.lake kirjoitti:Kyl mä käyttäsin mieluummin isompia suuttimia ja pienempää painetta, tollanen 80psi on jo aika pirusti ja pumpun tuottokin loppuu kovalla paineella nopeammin...
Ford Granada V8
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ei toi foksi ole ollutkaan mulla kuin syksystä alkaen. Kesällä pyörin pääasiassa sellasen punavalkosen mk1 Caprin kanssa, ja onhan se mulla vieläkin.exquisite kirjoitti:Jaa en tarkkaan muista väriä ehkä se joku tummanpunanen olirazorass kirjoitti:
Kyllä tulee turussa melkein päivitttäin ajeltua ja viikonloppuisin välillä pärtsittyä. Tuota sinistä en ole nähnyt mutta kuulemma sellainenkin täällä pyörii, toi mun on sellainen vitun ruma kulahtanut ferrexin punainen jossa tuninkivanteet alla.
sitten. Onko sulla kuvaa? Kesällä ei oo ainakaan näkyny, ite
pyörin aika usein kesäviikonloppusin keskustassa..
Tässä toi -91 GT
http://img222.imageshack.us/my.php?image=img1583ju9.jpg
fox
capri
Ford Granada V8
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Juu, ei siinä mitään jos pelaa, niin hyvä niin...razorass kirjoitti:Näillä mennään mitä on. Kuten sanottu, isommat suuttimet vaatisi kunnollisen moottorinohjauksen, jota ei ole, mulla meinaan. Ja kun hyvin pelaa niin pelatkoon.lake kirjoitti:Kyl mä käyttäsin mieluummin isompia suuttimia ja pienempää painetta, tollanen 80psi on jo aika pirusti ja pumpun tuottokin loppuu kovalla paineella nopeammin...

Mustang sportroof -72