Coil Bind
Coil Bind
Nokan vaihto on viritteillä ja vakiojouset taitaa heilua vähän rajoilla. Mikä on turvallinen vara ettei tule kosketuksia kohtuu kierrosalueilla(max 5500)
eri lähteet puhuvat hieman eri arvoista, tähän jäisi 0,1 " ja asennuspituus taitaa olla 1,6". Kiitosta etukäteen. Niin ja laahaava hydrauli on kyseessä.
eri lähteet puhuvat hieman eri arvoista, tähän jäisi 0,1 " ja asennuspituus taitaa olla 1,6". Kiitosta etukäteen. Niin ja laahaava hydrauli on kyseessä.
Re: Coil Bind
Minimi rajana on pidetty 0.060" ( noin 1,5mm). Erittäin tärkeää on myös tarkastaa jousipaineet nykyisistä jousistasi. Seetipaine ( venttiili kiinni) on hyvin tärkeä kuten myös aukiolopaine ( maksimi venttiilin nostolla). Tarkasta suositeltavat jouset nokkaasi nokkavalmistajan sivuilta tai nokkakortista. Jos nykyiset jouset eivät ole sopivat, hommaa uuden nokkasi kanssa soveltuvat jouset.SR 70 kirjoitti:Nokan vaihto on viritteillä ja vakiojouset taitaa heilua vähän rajoilla. Mikä on turvallinen vara ettei tule kosketuksia kohtuu kierrosalueilla(max 5500)
Vakio jouset on niin heppoiset, ettei niitä kannata käyttää edes vakio nokka-akselin kanssa. Saattaa juuri ja juuri riittää noin 5500 rpm vakio nokan kanssa.SR 70 kirjoitti:Tacks, eli eipä pohjaa. Onko kellään lukuja -87 GT:n jousien arvoista tarjolla ?
Spring test presure
intake 196-212 lbs/1.360"
exhaust 190-210 lbs/1.200"
Spring installed height
intake 1.780"
exhaust 1.600"
Taitaa nuo asennus paineet olla jossain 60-80 lbs:n luokkaa.
Niikuin varmaan jo laskitte niin vakio nokan nostot tuolla 0.400" paikkeilla.
Huom! vakio imu- ja pakojouset ovat erimittaiset, samoin venttiilit ja terainerit ovat erilaiset.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Auto: Ford Mustang HT 64½
Jousipaineista? Miten nokka-kortissa on ilmoitettu jousipaine suositus? Vai tarviiko sen kummemmin mittailla jos on edelbrock RPM-kannet sekä CompCamp XE262 nokka-akseli
Mua jo kaduttaa että lähdin itse moottoria rakenteleen. Olis ostanut valmiin moottorin tai antanut ammattimiesten hoitaa homman
Kysymyksiä olisi niin ettei tiedä mistä aloittaisi

Mua jo kaduttaa että lähdin itse moottoria rakenteleen. Olis ostanut valmiin moottorin tai antanut ammattimiesten hoitaa homman

Veikkaan, että pärjäät. Esim. 289HiPon minimipaineiksi on annettu 75lbs. Mulla oli tosi heikot jouset ja kesti yli 4000rpm muttei enää 5000rpm. Tapsan kanssa niitä mittailtiin ja kyllä nauratti. Sitten tuli tilalle käytettyjä vakiojousia ja heikoin taisi olla luokkaa 75lbs ja niillä kiersi dynossa 6110rpm ilman räpinöitä.SR 70 kirjoitti:Mittailin virimiehen pajalla ne vakiojouset, kiinni 78-81 lbs, auki imu 212 lbs ja pako 220 lbs. Nokka olisi 0.448 nostoinen, 0.50 asteet 204/204. Käyttöalue 1500 - 4200 rpm. Pärjäisikö näillä kun tästä tulee vain ylijäämäosista tehty ajelumoottori, max rpm 5000+