
Earlyn lämmityslaitteen moottorin vaihdosta kysymys
- Kesämies!
- Addikti
- Viestit: 161
- Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
- Auto: Ford Mustang 1965 conv.
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Earlyn lämmityslaitteen moottorin vaihdosta kysymys
Eli aikaisempi lämppärin moottori (-65) oli ns. kolminapainen eli maapiuha kolmas, joka tuli runkoon. Nyt kun olen vaihtamassa 66 mussen lämppärin entisen tilalle (nyt 2-napainen) niin miten nuo piuhat tulisi oikein laittaa..
Sain puhaltimen puhaltamaan vain hitaimmalla nopeudella..

Ok.
Vastaavaan setuppiin laitoin aikanaan kytkimen 2-nopeudesta ohjauksen suoraan moottoriin, ja 1-nopeudesta vastuksen kautta moottoriin. En ole mitannut mitään tehotarpeita sun muita mutta laittaisin siihen tehonkestoltaan rytäkän vastuksen, jonka ohminen arvo on pieni. Sopiva oli tyypillinen puolan ballast resistor, muutama ohmi vastusta ja riittävästi tehonkestoa.
Vastaavaan setuppiin laitoin aikanaan kytkimen 2-nopeudesta ohjauksen suoraan moottoriin, ja 1-nopeudesta vastuksen kautta moottoriin. En ole mitannut mitään tehotarpeita sun muita mutta laittaisin siihen tehonkestoltaan rytäkän vastuksen, jonka ohminen arvo on pieni. Sopiva oli tyypillinen puolan ballast resistor, muutama ohmi vastusta ja riittävästi tehonkestoa.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****