olisko parempi nostaa se pukeille vai antaa seistä pyörillään ,tämä pähkäily siitä syystä että kun musti seisoo samoilla jalansijoilla niin tuleeko renkaista kulmikkaat
pukeilla vai pyörillään
Valvoja: Ville K
-
timppa
pukeilla vai pyörillään
Tuli tossa mieleen kun oon istuskellut tässä koneen ääressä joulunpyhät ja toi musti nököttää tossa vieressä pyörillän,niin tuli mieleen että
olisko parempi nostaa se pukeille vai antaa seistä pyörillään ,tämä pähkäily siitä syystä että kun musti seisoo samoilla jalansijoilla niin tuleeko renkaista kulmikkaat
Viimeksi muokannut timppa, 26 Joulu 2006, 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Esaleeni 27
- Addikti
- Auto: Mustang SR,351 4V,69
Ford Mustang Shelby GT-500 2010
Chevy hot-rod 30
Chrysler 04
Chevy 6.6 2010 - Paikkakunta: Oulu/Kiiminki
Kyllähän ne kanttikumet iskee,ja jousetkin tykkää kyttyrää.
Itse olen nostanut takapyörät ilmaan ja keulan kevennetysti.
Oikeista nostopaikoista,eli ei liian päistä ,eikä keskeltä ettei mene banjoksi tai banaanin malliseksi.
Mutta tietty tuota kumin/matonpolttoa on vähän vaikeampi noin extempore harrastaa
Itse olen nostanut takapyörät ilmaan ja keulan kevennetysti.
Oikeista nostopaikoista,eli ei liian päistä ,eikä keskeltä ettei mene banjoksi tai banaanin malliseksi.
Mutta tietty tuota kumin/matonpolttoa on vähän vaikeampi noin extempore harrastaa
-
timppa
- kariboy
- Mega-addikti
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Ajelin tuossa eilen Mustangin pihaan kesärenkailla
, liukasta oli ja kantikkailta renkaat vaikutti.
Vaihdois siis talvirinkulat ja käytiin ajelemassa.
Siis mielellään pukkeja hieman alle, että keventää.
Ja jos ne Venezuela speziaalin takarattaat menee kantikkaiksi, siihen varmaan lääke löytyy
Vaihdois siis talvirinkulat ja käytiin ajelemassa.
Siis mielellään pukkeja hieman alle, että keventää.
Ja jos ne Venezuela speziaalin takarattaat menee kantikkaiksi, siihen varmaan lääke löytyy
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
-
timppa
Vyörenkaat eivät mene kantille, tämä on näitä vanhan kansan peruja rättirenkaiden ajalta.
Toisaalta eipä ole ollut väliä, kun harvoin auto on saanut nököttää paikoillaan pidempään. Milloin pitää ropata edestä ja takapuskuri tallin ovea vasten tai takajousia, niin auton etupää seinään kiinni jne. Tällä hetkellä auto on taka-akselilta pukeilla ja edestä maassa, kun odottaa perämurikan irroitusta.
Toisaalta eipä ole ollut väliä, kun harvoin auto on saanut nököttää paikoillaan pidempään. Milloin pitää ropata edestä ja takapuskuri tallin ovea vasten tai takajousia, niin auton etupää seinään kiinni jne. Tällä hetkellä auto on taka-akselilta pukeilla ja edestä maassa, kun odottaa perämurikan irroitusta.
- stangrider
- Aina äänessä
Joskus viime vuosisadan puolella naapurissa asui tarkan markan mies; kävi talvisaikaan muutaman kerran päivässä autotallissa, muttei ajanut/käynnistellyt autoa.
Lopulta selvisi, että kävi siirtämässä autoa puoli metriä edestakaisin, ettei jäädy renkaat kiinni (maalattiaan).
Ja tuo kulkuneuvo oli Fiat 127
.
Lopulta selvisi, että kävi siirtämässä autoa puoli metriä edestakaisin, ettei jäädy renkaat kiinni (maalattiaan).
Ja tuo kulkuneuvo oli Fiat 127
Mulla on Mustikki seissyt talvilevolla aina renkaat maassa kiinni eikä edes ole kevennettynä... eipä ole renkaat menneet kulmikkaaksi. Nytkin on marraskuun alusta ollut ja huhti- tai toukokuussa taas liikkeelle. Nyt ei ole edes tuota peittoa tullut laitettua päälle, kun on niin kosteaa ollut koko ajan. Kosteana kun peiton laittaa päälle, niin jäätyypi pakkasella kiinni kylmässä tallissa.
Mustang GT -88 "Mustikki"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
Ford Thunderbird 3.8 -93 "Töpööt"
Chrysler Voyager 3.3 -97 "Ojaneekeri"
- kariboy
- Mega-addikti
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
Todennäköisesti renkaan runkomateriaali ja/tai kumilaatu vaikuttaa siihen, miten reagoi lämpötilaan, toiset renkaat näköjään muuttuu kylmässä ja seisonnassa liukkaiksi ja kantikkaaksi.
Ilmanpaineen nosto varmaan helpottaa tilannetta, mutta kyllähän se rengas lämpiää, kun lähtee ajamaan ja pyöreytyy siitä...
Ilmanpaineen nosto varmaan helpottaa tilannetta, mutta kyllähän se rengas lämpiää, kun lähtee ajamaan ja pyöreytyy siitä...
Mustang HT GT 1966