Nestekytkin?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Nestekytkin?

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Onko kukaan laittanut hydraulista kytkintä mekaanisten vipujen tilalle? Tarkoituksena olisi etsiä jostain autosta sopiva pääsylinteri ja työsylinteri. Hydraulisen painelaakerin unohdan, mutta onko kenelläkään tietoa mistä autosta ovat noita rakentaneet. Saahan noita valmiita pakettejakin, mutta aika tyyriitä tuntuuvat olevan. Kuinka pitkän iskun tarvitsee?

Mika
Avatar
MONTTU
Addikti
Viestit: 275
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 23:52
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja MONTTU »

Pääsylinteri pitäisi löytää pelistä jossa se tulee suoraan tulipeltiin, joku vanhempi takavetoinen? Työsylinteri on helpompi, takatuuppari Skodassa on sellainen "yleismalli". Sopii melkoisen varmasti mustiin eikä maksa mitään uutena.
1966 HT 347 Stroker
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: Nestekytkin?

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Mika M kirjoitti:Onko kukaan laittanut hydraulista kytkintä mekaanisten vipujen tilalle? Tarkoituksena olisi etsiä jostain autosta sopiva pääsylinteri ja työsylinteri. Hydraulisen painelaakerin unohdan, mutta onko kenelläkään tietoa mistä autosta ovat noita rakentaneet. Saahan noita valmiita pakettejakin, mutta aika tyyriitä tuntuuvat olevan. Kuinka pitkän iskun tarvitsee?

Mika
Minulla on tojota maasturin pää ja työsylinteri hj60, tosin vaihdan pääsylinterin tehostettuun malliin jonka saa isommasta maasturista hj61.
normaalin ja vähän jäykemmänkään kytkimen kanssa ei tehostinta tarvii
mutta mun autoo ei pysy ajamaan kun...... :roll: .
Iskun pituus on aika helppo säätää työsylinterin paikalla ja haarukalle menevällä tangolla, sen pituutta muuttelemalla
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Onkos tuo toyotan pääsylinteri poljinpaketin luona vai konehuoneessa rintapellissä? Haussa sellainen jonka saisi kiinnitettyä jollain opilla
polkimen luo sisälle.

Mika
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo hiacen pääsylinteri asetuu pienellä askartelulla polkimien yläpuolelle, ja työsylinteri suoraan pulttikiinnityksellä laatikkoon pientä rakentelua vain. Ja on riittävän tehokas, on tekeillä 66 musseen. Hiacessa on valmiit korvakot, kun niitä hiukan muuttelee niin saa sylkyt paikoilleen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Mika M kirjoitti:Onkos tuo toyotan pääsylinteri poljinpaketin luona vai konehuoneessa rintapellissä? Haussa sellainen jonka saisi kiinnitettyä jollain opilla
polkimen luo sisälle.

Mika
alunperinhän tojotassa se on konehuneen puolella , mutta tilanpuutteen vuoksi tein sylinterille kiinnityksen ohjaamon puolelle helppo homma , ei tarvii kun lattarautaa ja hitsauskoneta + 1 tunti aikaa .
mutta jos et halua alkaa raketelemaan niin hae romuttamolta 123 mersun kytkinpedaali paketti , siinä on pääsylinteri samassa hässäkässä ja jää ohjaamon puolelle .
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Jo vain sama sovellus on ollut hiacessa jo enen muita, ihan sama minkä laittaa kunhan toimii. Katohan hiacn kojelaudan alle, niin näet helpoimman systeemin asentaa, on siinä polkimen päällä ei kone huoneessa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Mika M
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 14 Heinä 2004, 22:06
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mika M »

Kiitokset hyvistä vinkeistä! Arkena purkamolle tutkimaan 123 mesee ja hiacee.

Mika
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Galaxie61 kirjoitti:alunperinhän tojotassa se on konehuneen puolella , mutta tilanpuutteen vuoksi tein sylinterille kiinnityksen ohjaamon puolelle helppo homma , ei tarvii kun lattarautaa ja hitsauskoneta + 1 tunti aikaa .
mutta jos et halua alkaa raketelemaan niin hae romuttamolta 123 mersun kytkinpedaali paketti , siinä on pääsylinteri samassa hässäkässä ja jää ohjaamon puolelle .
Jep, 123w sylinteri on kätevästi poljinhässäkässä kiinni. Mukana tulee jarrupoljin myös mutta sen saa kohtuu kätevästi poistettua. Mulla on ylimääräinen tiivistesatsi '84 uudempiin pääsylintereihin, malli muuttui '83-'84.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No niin, se on sama projekti edessä täälläkin. Tänään mallasin tuota Bemun tehostin-sylinteripakettia paikalleen, ja kytkin vivusto pitää korvata joko vaijeri tai hydrauli kytkimellä. Hydrauli varmaan helpompi, koska vaijerin ulostulollekaan ei oikein ole tilaa.

Mites Mika teit oliko Hiace vai 123 mece?
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

En tiedä mitä tilattiin, mutta tommonen tuli. Sylinteri on 123-mersun, kelluu pedaalin mukana. Ehdottomasti jos tulipellin takana olisi ollut tilaa, olisi tuollainen Hiace/saab/lada mallinen ollut ok. Ne kun tulee tulipellin läpi.

http://kuvablogi.com/blog/3570/3/

Enään ei peruta, eli on jo paikallaan rattiputken yläpuolella. Ihme ettei tarvinnut mitään muuttaa... Ahdasta on. :twisted:

Laitoin lisää kuvia. Nyt on sitten työsylinterikin paikallaan...
Mä olen ilmeisesti sen verran kädetön ettei ihan tunnissa tullut tehtyä...
Kustannukset 75 euroa, aikaa kului.
Avatar
pikkustang
Aktiivi
Viestit: 76
Liittynyt: 05 Huhti 2006, 20:21
Paikkakunta: kangasniemi

Re: Nestekytkin?

Viesti Kirjoittaja pikkustang »

kukaan askarrellut t5 askiin ulkoista työsylinteriä?tuossa kurkin auton alle niin kytkinkopassa olisi sopivasti tilaa jarskauttaa reiät kiinnitykselle ja työntötangolle.ei vaan paikallisen varaosaputkan oppaat näytä kuvaa minkälaisia sylintereitä on missäkin merkissä.melkein kaikki mitä olen päässyt autoista kurkkimaan ovat olleet sivukiinnitteisiä,tars olla päästä kiinni
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvii peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti!?!?
ford mustang 68 ht 393w+tko 600+ 9"plussa murikka
ex ford sierra cosworth 4wd -90
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Nestekytkin?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Pirkanmaalla on yksi t5 sisäisellä hydrauli sylinterillä, nuo kustantaa n.300 ekee...

Itellä on McLeodin sisäinen nykyjään, työsylinteri ja pääsylinteri, mallia tulipellistä läpi jotain 400 e päälle.

Jos tuollaiseen päädyt, niin .7" työsylinteri on riittävä. Itsellä tuli Anderssonin asetelman (jäykkä) kanssa vähän jäykkä tosta pedaalista. Mulla .75" pääsylkky. Tilavuus ei rajoita.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Nestekytkin?

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

Antti66HT kirjoitti:Pirkanmaalla on yksi t5 sisäisellä hydrauli sylinterillä, nuo kustantaa n.300 ekee...

Itellä on McLeodin sisäinen nykyjään, työsylinteri ja pääsylinteri, mallia tulipellistä läpi jotain 400 e päälle.

Jos tuollaiseen päädyt, niin .7" työsylinteri on riittävä. Itsellä tuli Anderssonin asetelman (jäykkä) kanssa vähän jäykkä tosta pedaalista. Mulla .75" pääsylkky. Tilavuus ei rajoita.
Antin mainitsema T5:n kytkimen hydraulisylinteri valutti eilen kaikki nesteet pihalle. Onneksi vasta kotikulmilla niin pääsi kaupungista pois. :twisted:

Sylinteri kesti autossa noin 500 km ja sitten antautui! Vielä ei vitutukselta ole pystynyt ajatusta sille uhraamaan, mutta kait laatikko pitää ensin irrottaa ja tehdä uusia suunnitelmia sen jälkeen.

Ai niin se hydraulisylinterin merkki on RAM (lue "romu"). En kyllä moista paskaa suosittele kenellekään!!
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Nestekytkin?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Kelläs niitä Tiltonin tuotteita on autossa? Onko ne toiminut?
Vastaa Viestiin