Muutos kuusikosta V8:iin

Yleistä keskustelua liittyen itse keskustelupalstaan. Kerro, jos jokin ei toimi tai pitäisi olla toisin, tai pyydä neuvoja.

Valvoja: Ville K

raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Oma mielipiteeni on, että koska vaihtotyö ( L6->V8 ) on iso, ei ole yleensä sen väärti; poikkeuksena, jos joka tapauksessa koko tekniikka menee uusiksi. 6-syl moottoriakin voi piristää (esim. Teppo Inkinen osannee neuvoa) niin, että on melko tasavertainen painavamman V8:n kanssa, joten miksi ? Koska pitää olla V8-soundi ja/tai tietoisuus V8:sta ?
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

sn95 v6-v8

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: sn95 v6-v8

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Sulkava kirjoitti:Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Sähkötöitä olisi ainakin kovasti tiedossa. Helpommalla pääsisi ainakin 3.8 ->4.6 swapissa jos laittasi vaikka megasquirt ruiskun tai jonkun muun ohjelmoitavan ja käyttäisi koneessa jo olevia sytkäosia fordin oman edis8 sytkämodulin kanssa. Tällanen oli itellä tarkotus 81:n kanssa joka tuli kuitenkin hukattua ennen koneen asennusta.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: sn95 v6-v8

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

musse67 kirjoitti:
Sulkava kirjoitti:Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Sähkötöitä olisi ainakin kovasti tiedossa. Helpommalla pääsisi ainakin 3.8 ->4.6 swapissa jos laittasi vaikka megasquirt ruiskun tai jonkun muun ohjelmoitavan ja käyttäisi koneessa jo olevia sytkäosia fordin oman edis8 sytkämodulin kanssa. Tällanen oli itellä tarkotus 81:n kanssa joka tuli kuitenkin hukattua ennen koneen asennusta.
Halvin ratkaisu sn95:ssa taitaa olla vielä auton vaihto :lol: Varmaan 81:n ei tuu mitään mekakurttia mut aika näyttää :?:
Go tell Alice....
Avatar
helldorado
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Loka 2006, 21:52
Auto: Ford Mustang 64 1\2, 2d HT 170cid
Paikkakunta: Karttula

Viesti Kirjoittaja helldorado »

Haiskahtaa liian työläältä duunilta toi kasin vaihto :aate: ... Mielessä on käyny V6 ruisku koneen vaihto entisen I6 tilalle ja vaihteiston vaihto 3 lovisesta maunosta -> tomaatti vaihteistoon, mahdollisesti käy ilman minkäänlaisia muutos töitä, tietysti koneen istutus pellin alle ja mahdollisesti kardaanin sovittaminen tai jotain :? ... Ois jopa kohtuullisen taloudellinen, hiukan tehokkaampi ja pääsis noista kaasari virityksistä eroon..
Oisko ajatusta laittaa lisäks Mega skuirtti ja kireempi nokka..? :apuuva:
Hard as Metal, Heavy rocks!!
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Kaikista helpoin autosi kohdalla on vaihtaa 170cid täysrempattuun 200:een ja CI:n tuleva alsakansi päälle plus muutama muu kikkare. Ei prosentteja eikä akselisto/jarru/alusta tms. muutoksia välttämättä, mutta niitä alkaisi olla hyvä suorittaa ihan vaan oman turvallisuuden vuoksi...ja että paikat kestää. Tulee se sallittu '20%' lisää. :wink: :wink: :wink:

Kyllä: Megaruutta ja suorasytytys Fordin omilla palikoilla.

Laita YV jos haluat tietää paljonko HP-mittarit näyttää swäpin jälkeen, oikeesti.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

CDV kirjoitti:Onko aivan samanlainen homma -68 kanssa
Eipä juurikaan ole eroa, sama aika menee kuin vanhemman muutoksessa, jos osat kaikki on hankittu tallin nurkkaan ja kunnossa , niin viikko ja peli on ajokunnossa. Turhaa pelottelua että on hirmunen homma , tietenkin niille joilla on se peukalo keskellä kämmentä on hirveä homma, täältä löytyy apua muutokseen jos on tarvis.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
helldorado
Hiljaisempi
Viestit: 23
Liittynyt: 11 Loka 2006, 21:52
Auto: Ford Mustang 64 1\2, 2d HT 170cid
Paikkakunta: Karttula

Viesti Kirjoittaja helldorado »

Kyllä toi meikäläisen korvaan kuulostaa isolta hommalta toi kasin vaihto kun en oo purkanu kun -73 opel kadett B:n solexin kaasaria pariin otteeseen :duunari: ... tuntuu olevan aika tiukassa noi V6 fordeihin, geeämmiä löytys pilvin pimein joka paikasta, mut miks "pilata" ford jonkun muun valmistajan myllyllä :huh2: , tietysti vaihtoehto muiden joukossa??
Hard as Metal, Heavy rocks!!
Avatar
200cid
Addikti
Viestit: 265
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja 200cid »

ROKI kirjoitti:[tietenkin niille joilla on se peukalo keskellä kämmentä
:lol: ROKI pliis älä nyt aina jaksa.. sun joka toinen lause on "peukalo keskellä kämmentä.." :lol: kai mulla on peukalo tiedät kyllä missä kun en vaihtanu kasia vaan viritän kutosta? :P en tarkota pahalla.. aina vähän huumoria mukana :wink:
KUKA V*TUN TUNING?!
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Kyllähän toi V8 menee ihan samalla sovittamisella kun Fordin tai saati sitten GM:n V6. Halpahan noista vaihtoehdoista ei oo mikään ja osien haalimisessakin on jo oma työnsä. Itse aloittelin muutoksen hankkimalla tarpeeseen T5:n orkkiksen tilalle ja nyt tallissa lojuu akselit ja muut rojut. Moottorin kanssa ihmetellään ja odotellaan ensin löytyykö tolle pölkkykannelle vaihtoehtoa. Fordsix-foorumilla kannattaa käydä lueskelemassa miten ameriikassa tuunataan kutosia.
jyge
Webmaster
Viestit: 593
Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
Auto: HT '65
Paikkakunta: Haukipudas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyge »

....ja tuli tuossa (Vee8:n avustuksella, thnx) ajatus että mitä mahtaa tehdä 300cid I6 kones Mustangin konehuoneessa?

Eli jos on se rivikuutonen siellä konehuoneessa ja jotain pitäis parantaa niin..
onnistuuko toi 4.9L ruiskuversio-kuutonen esmes? alle 150 konia ja yli 350 Nm. Diisselimäinen kyllä.

Just a thought.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Ei taida 300:nen mahtua kuin kenkälusikalla. Siis toki mahtuu, mutta vaatii rokimaista asennetta ja hiukkasen enemmän aikaa kuin vaikkapa 200 tai 250. Jenkeissä 300:nen on ängetty 67-68 koppaan, mutten pre-67 toteutusta muista.

300 on erään mittauksen mukaan 91cm pitkä (pelkkä lohko) ja korkeakin vielä, ja painaa riittävästi. Pituus on sikamainen, ja hood clearance on myös kierrettävä.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
Kesämies!
Addikti
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
Auto: Ford Mustang 1965 conv.
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Re: Muutos kuusikosta V8:iin

Viesti Kirjoittaja Kesämies! »

Jos jenkkilästä tilailee -65 mussea, johon tehty muutos V6->V8 niin ilmeisesti ei pitäisi olla ongelmaa tullin tai katsastus sedän toimesta? Muita muutoksia ei ole autoon kummemmin tehty.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Re: sn95 v6-v8

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Aku_81 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
Sulkava kirjoitti:Mites uudemman SN95 V6 vaihto V8 ??? alustahan on sama....
Sähkötöitä olisi ainakin kovasti tiedossa. Helpommalla pääsisi ainakin 3.8 ->4.6 swapissa jos laittasi vaikka megasquirt ruiskun tai jonkun muun ohjelmoitavan ja käyttäisi koneessa jo olevia sytkäosia fordin oman edis8 sytkämodulin kanssa. Tällanen oli itellä tarkotus 81:n kanssa joka tuli kuitenkin hukattua ennen koneen asennusta.
Halvin ratkaisu sn95:ssa taitaa olla vielä auton vaihto :lol: Varmaan 81:n ei tuu mitään mekakurttia mut aika näyttää :?:
Mulla on siis SN95 toi avo johon on vaihdettu V8 ja katsastettu ja hyvin toimii .. kaikki sähköt samat -- kasin pihat käy suoraan ...ainoastaan kiekkamittari elää omaa elämäänsä......
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
munmummu69
Addikti
Viestit: 362
Liittynyt: 17 Tammi 2007, 12:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Muutos kuusikosta V8:iin

Viesti Kirjoittaja munmummu69 »

Kesämies! kirjoitti:Jos jenkkilästä tilailee -65 mussea, johon tehty muutos V6->V8 niin ilmeisesti ei pitäisi olla ongelmaa tullin tai katsastus sedän toimesta? Muita muutoksia ei ole autoon kummemmin tehty.
Ei ole ongelmia. Eri asia on, maksaako vaivaa tilata amerikasta, kun siellä niitä alkuperäiskasejakin piisaa. Kutosessa kun vähän jokainen tekniikan palanen on erilainen ja amerikan Joen ahkeruuden tuntien, jossain kohtaa on oikastu takuulla.
Mustang -69 SR
Vastaa Viestiin