Tankin anturin vaihto

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Tankin anturin vaihto

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Onko minkälainen homma vaihtaa bensatankin sisälle se "juttu" mistä bensamittari tietää paljonko siellä on bensaa?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Eipä se ihmeellinen homma ole. Ostat uuden anturin, tankki tyhjäksi, vanha pois, uusi tilalle. Osassa antureita, niinku mulla, tulee mukana ö-luokan tiiviste. Kannattaa ostaa sopivan kokoinen O-rengas valmiiksi, myös tarpeeksi paksu (esim. 4 mm). Huolehdi riittävästä tuuletuksesta autotallissa, hajuhaitat on kohtuulliset.
Asennusta helpottaa jos liimat tiivisteen valmiiksi uraan.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

"Vanha pois - uusi tilalle". Tämä ohjehan käy hyvin kaikkien osien vaihtoon. Jos mahdollista pieni lisätarkennus ohjeisiin olisi paikallaan. :?

Nimimerkillä "kerran tulppien vaihtoa sivusta seurannut". :D
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Vanha lähtee kiertämällä "auki"päin, ja uusi kiertämällä toiseen suuntaan. Voipi olla tiukka, eli jonkin näköinen apukäsi / työkalu olisi paikallaan. Itse olen tosin naputellut meisseli / vasara yhdistelmällä. Anturihan on tankin alla, etuosassa, samaan paikkaan mihin bensaletku kiinnittyy.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Homer65 kirjoitti: Osassa antureita, niinku mulla, tulee mukana ö-luokan tiiviste. Kannattaa ostaa sopivan kokoinen O-rengas valmiiksi, myös tarpeeksi paksu (esim. 4 mm) .
Tuo piti paikkansa myös minun kohdalla. Pitkään sitä yritin sovitella ennen kuin älysin hommata sopivan 0-renkaan.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Kiitos tarkennuksesta. Voi olla että joudun vielä kysäsemään lisää liittyen asiaan.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Vaihdoin juuri omaani anturin, ja samalla tuli putsattu ja maalattua tankki. Kumma kun yläkierroksilla kone tuntui hyytyvän, kun imuputken roskasihti oli melkein kokonaan muurautunut umpeen !! Samoin tankin ja täyttöputken välinen kumiputki oli ulospäin ihan ok näkönen, mutta sisäpuolelta voimakkaasti halkeillut ja repeilly. Paljonkohan siittäkin on kumia menny koneen läpi aikojen saatossa, kun tuntui puuttuvan jonkin verran paloja... :huh2: Kumma kun ei 40 vuotta kestä !!
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin