Carter kaasuttimen koko ym.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Carter kaasuttimen koko ym.

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Mistä tietää minkä kokoinen on 4-kurkkuinen carter, takana lukee AFB A89627S sekä tuleeko huohottimenletku eteen ryyppyläppien alle vai toiselle puolelle.
Viimeksi muokannut HC69, 13 Joulu 2006, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Etsi nelinumeroinen koodi kaasarista ja käy sitten katsomassa tuolta:
http://www.edelbrock.com/automotive/carb_square.html

Huohottimen letku kaasarin taakse.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Tälläiset numerot löytyi kaasuttimesta 2312 ja 1662 mutta en löytänyt niiden perusteella mitään.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

http://cfiworld.com/everythingcarbs/ant ... carter.htm#

Käy tuolta katsomassa mihin se numero on laitettu. Sillä numerolla pitäisi sitten löytyä malli. Ilmoita tänne mikä numero siinä kohden on.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Ei ollut siinä kohtaa mitään numeroa mutta vasemmallapuolella oli tälläinen koodi A8 9827S tai A8 9627S sillä siinä on kasi tai kutonen mutta on meistattu vähän huonosti joten en ole varma kumpi se on, joten löytyiskö tällä jostain tietoa.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Carter AFB 625 cfm on kaasarisi. Ja oikea numero on 9627S.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Kiitti kaasarin koko infosta mutta tuleeko se venttiilinkopasta tuleva huohotinletku tosiaan kaasarin taakse kun niissä cartereissa on se nippa ryyppyläpän puolella edessä joten täytyykö se tukki ja laittaa nippa taakse.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Takaa venttiilikoppaan ja laatikolle (jos automaatti). Edestä virranjakajalle (jos alipainekello käytössä) ja muut tukkoon.

Näin minulla, ja toimii ok. Minulla kaasarina Carter 600 AFB.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
HC69
Aktiivi
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja HC69 »

Niin tuleeko siitä edestä olevasta isosta nipasta alipaine virranjakajaan vai siitä pienestä. Minulla on laitettu laatikon huohotus imusarjaan taakse onko se ok, imusarja on Edelbrock Streetmaster.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Virranjakajan liittämisestä eri lähtöihin on keskusteltu tällä palstalla säännöllisesti. Käytä hakuina sanoja: ported vacuum ja full vacuum. Löytyy useita väittelyitä aiheesta kummassa sen pitää olla.
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Vastaa Viestiin