Tietoa?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Rancheri
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 23:55

Tietoa?

Viesti Kirjoittaja Rancheri »

Otsikko sinällään on turha koska tietoahan täältä epäilemättä löytyy....No,asiaan sitten:

Tuli nyt sitten päivitettyä tuo kesäkiidätin Mustangiin ja muutaman päivän tässä nautiskellut ennen sen talviseisontaan pistämistä, samalla tuli selvitettyä mitä autolle on kevääksi tehtävä jotta kaikki on sitten tip top ja mikään ei häiritse menoa sen kummemmin eikä kesään keskittymistä(Jos nyt olisin sen 45 vuotta nuorempi niin saattaisin kysellä että "Aiti,milloin se kesä tulee, miksei se tule jo..." :cry: ).

Noita jenkki sivuja on tullut selattua ja sieltähän löytyy monen moista kiinnostavaa... ajovalot pistän vaihtoon mutta lisäksi löysin 94-98 malleihin ns.sarja-vilkun taakse, eli villku vaeltaa sisimmästä pysty valosta uloimpaan, tämä lienee sallittu siinä missä tavallinenkin takavalo -94 mallissa?

Pähkäilin myös säleikön puutetta, voisi kuvitella oikein huonolla säkällä tikan sujahtavan nokka edellä suoraan syylariin,samoin kaikkien sitä pienempien lentopelien...Pelko lienee kuitenkin suuressa määrin aiheeton mutta onko niin että tämä grilli ei ole matkan varrelle jäänyt vaan sitä ei ole siinä koskaan ollutkaan?
Näitäkin kyllä jenkeistä löytyisi,näemmä.

Autoa ostaessa selvisi ja sitä käytettyäni oston jälkeen autotohtorin tarkastuksessa, että on siis muutama tekninen juttu raivattava ajo-nautinnon edeltä ensin pois....

Perä pitää ääntä, yleisin vika siihen äänen, poskilaakerit?
Pahin skenaario ja kuluva (noin) summa sen skenaarion kadottamiseen?

Tyhjäkäynnillä häkäpitoisuus nousee välillä yli sallitun, lienee kytköksissä jotenkin tyhjäkäynnin aaltoiluun, tämä useimmiten lienee vain säätöjuttuja vai näissä asoissa kulumaan enemmänkin jöröjä?

"Anti-lock" valo sammuu normaalisti käynistyksen jälkeen mutta syttyy sitten noin 30 sek kuluttua ja palaa koko aika...jarrut itsessään ovat erinomaiset ja tasaisesti ottavat,kyseessä anturivika?
Kallisko....?

Lopuksi, Etelä-suomen alueelta suositeltavia konitohtoreita joilla on kyky ja taito hoitaa potilas kuntoon?
-94 Mustang 5,0 GT Convertible
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Tietoa?

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Rancheri kirjoitti: Perä pitää ääntä, yleisin vika siihen äänen, poskilaakerit?
Pahin skenaario ja kuluva (noin) summa sen skenaarion kadottamiseen?
Uudet oljyt. Ihan normaalia.
Pahin skenario: ratas on morjenstanut ja uusi 8.8" pera. Ota rallivalitys ;)

Rancheri kirjoitti: Tyhjäkäynnillä häkäpitoisuus nousee välillä yli sallitun, lienee kytköksissä jotenkin tyhjäkäynnin aaltoiluun, tämä useimmiten lienee vain säätöjuttuja vai näissä asoissa kulumaan enemmänkin jöröjä?
Automaatti vaan haluaa liikenteeseen. Ihan normaalia.
Rancheri kirjoitti: "Anti-lock" valo sammuu normaalisti käynistyksen jälkeen mutta syttyy sitten noin 30 sek kuluttua ja palaa koko aika...jarrut itsessään ovat erinomaiset ja tasaisesti ottavat,kyseessä anturivika?
Kallisko....?
Uhh.. Mulla track lock sytty pari kertaa, mutta kunnon kurmootuksen jlakeen katosi. Kokeile sama sorakuopalla ensin, jos olisi vaan anturi jumissa..

Rancheri kirjoitti: Lopuksi, Etelä-suomen alueelta suositeltavia konitohtoreita joilla on kyky ja taito hoitaa potilas kuntoon?
Auto-Kivitila.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Perä; kolme yleisintä syytä taitavat olla pyörän laakeri, joku murikan laakereista tai välitys. Laakeriviat jollottavat koko ajan, ehkä aaltolevasti, ja jossain nopeusalueella voi kuulua kovempaa. Välitys huutaa yleensä vedättäessä, tai moottorijarrutuksessa. Jos laakerivika, niin kyllä sen paikka selviää kuuntelemalla että tuleeko reunasta pyörän vierestä vai keskeltä.

HHP näyttää tekevän peräremontin tonnilla töineen ja osineen, halvalla menee nyt kun tiedän siihen liittyvän työmäärän. Lisäksi kannattaa varautua ABS:n antureiden vaihtoon peräremontin yhteydessä, eli luokkaa 200e lisäkostia päälle. Ne kun tod. näk. joutuu hakkaamaan sieltä väkivalloin pois vaikka olisivatkin ehjät...

Anti-lock...ABSin varoitus. Arvaisin anturivikaa. Tosiaankin, vajaa 100EUR / kpl Kivitilasta.

Ei oo säleikköä vakiona.

Vilkut; eikös aftermarket-vaeltavat vilkut ole kielletty tässä maassa?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja hannu »

tuolta ensi hätään

http://www.hhp.fi/osat.html ja eikun :kapula: :kapula:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

GT-350 kirjoitti: Vilkut; eikös aftermarket-vaeltavat vilkut ole kielletty tässä maassa?
Tamahan ny on huutava vaaryys, kun TKL:n busseissa on moiset. Mikali normaali kaava toteutuu, niin ei kivaa kellekaan ja busseista katoaa kivat vilkut.. :evil:

Nimim. 2/3 musseista on vaeltavat vilkut.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Rancheri
Hiljaisempi
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 23:55

Non nii

Viesti Kirjoittaja Rancheri »

Kiitoksia avusta, näillä pääsee alkuun...

Jos nuo vaeltavat vilkut on kieletty niin mikäköhän siinäkin sitten mahtaa olla kiellon perusteena....ja tosiaan sitten vielä se että todellakin jossain busseissa sitten hyväksytään, nämä on näitä kummallisuuksia joille ei ilmeisesti järkevää ja realistista perustetta löydy.

Muistaakseni 60-luvun lopun ukkoslinnussa ne olivat vakiona,vai oliko se sittenkin Buick Electra?
No, oli missä oli mutta oli kuitenkin...
-94 Mustang 5,0 GT Convertible
Lauri
Addikti
Viestit: 490
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Viesti Kirjoittaja Lauri »

GT-350 kirjoitti:
Vilkut; eikös aftermarket-vaeltavat vilkut ole kielletty tässä maassa?
Kaikki kivahan on kielletty, ainakin noinkin uusissa kun -94. Käsittääkseni alkuperäisetkin vaeltavat vilkut on kielletty niissä vanhoissakin vehkeissä, muistelisin lukeneeni V8:sta. Eihän se kyllä virallinen sääntökirja ole...
Vastaa Viestiin