Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Laturin hihnan vikinaa tarkistaessa tuli todettua hihna noin about sopivan kireaksi, mutta edelleen vikisee silloin talloin. Tarkemmin katsottuna nayttaisi olevan vahan vinossa, kun katsoo kuskin puolelta tehostimen hihnan linjaa pitkin. Kyseessa on siis kiilahihna, 302 ja 100A laturi. Toimii loistavasti, ei luista, mutta jos tuon saisi oikaistua, niin ei tarvitsisi vahan valia tarkistaa kireytta, vaan OBD-0 korva-anturi riittaisi.. Prikkoja kiinnitysten valiin? (Sattuu olemaan niin pain vino) Muita ideoita? Amerikan korjaus ja hihnasprayta?
Mä olen sorvauttanut oikean kokoisia sovitteita aina tarvittaessa. Kyllä se prikoillakin toimii, mutta jos prikkoja alkaa olemaan senttitolkulla niin tee putkesta sopiva sovite ja varmista että kiinnityspultti on tarpeeksi kannessa & lohkossa tai mihin ikinä meneekään.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
No joo poijaat, ei se hihnan vikinä johdu välttämättä siit linjauksesta, vaan siitä kun on hihnapyörä kulunut niin paljon että pohjaa. On yleisin syy siihen että vinkuu tai vitskuttaa, asettuu kun kirii vaan rupee taas vitskuttaan hetken päästä. Noita juttuja on saanut korjailla kymmenittäin eli hihnapyörän vaihtoja, väliaikainen ratkaisu on sokeri vesi tai siirappi ei vingu ihan heti uudelleen.
Tattista! Taidan hakea kuitenkin sita CRC:n "belt conditioneria" ja saastaa siirapit lattyjen paalle, tsekata pulttien koon ja hakea prikkoja rautakaupasta. Silmamaaraisesti olisi muutaman millin verran tarvetta oikaista. Vikiseva hihnapyora on melko uusi eli tuskin pohjaa viela. Ellei siina ole vaara remmi.. Hmm.. Kuitenkin... Ensin amerikan korjaus sokerivedella ja sitten kunnon korjaus, kun alkaa taas vinkumaan ja alkaa ahistamaan.
moniura hihna on tarkenpi uristaan eli hihnat linjaan. sitten cokista
hihnalle jos ei pidä.
Ja ei heti kaynnistyksen jälkeen laita koko kuormitusta päälle vaan antaa lataa hetken ilman valoja ,suppareita yms flektejä niin kitinät pitäs vähetä.
tosin vanhaa hihnaa joka on jo kitissyt pitkään ei hirveesti enää elvytetä.
Amerikankorjaus testattu. Ekaksi laturin hihna, joka alkoi kitista ekan ruiskuttelun jalkeen pahemmin. Siis silleen, etta nyt morjensti laakeri jostain. Sitten hokasin, etta ei tullut varmaan ruiskittua ihan tasaisesti. Lisaa ainetta ja vesipumpun hihna alkoi kitista, kun siihen osui jonkin verran ainesta. Pari kierrosta ajoa ja lisaa ruiskimista ja johan hiljeni. Eli jos joskus moista tarttee laittaa, niin ei ala toimimaan ihan laakista..
Aine ittessaan (CRC Belt Conditioner) vaikutti lopputulokseltaan vahan samalta kuin mattorata-autojen "pitoaine". Sukua todennakoisesti dragstereiden renkaissa kaytettavalle kamalle? Kuitenkin. Hihnat on nyt paljon nihkeammat ja aanettomat. Toistaiseksi.
Amerikan korjaus todettu olevan perseesta. Parin paivan paasta alkoi taas aantelemaan, mutta uusilla remmeilla toimii ku junan vessa. Testin loppuarvostelu: hihnan parantimet ja sokerivedet on valohoitoa. Jos tarkoitus on saada lataus pelittamaan pari paivaa, niin ok, mutta kunnon korjausta ei voi valttaa.
Pitäis vaan aina syyttää ensteks sitä hihnaa, ja sit hihapyöriä. Muut viat sitten perään, hihnojahan on useampaa leveyttä vakio 9,5mm 11mm ja siitä ylöspäin, ne menee jo kuorkki sarjaan. Jos on kulunet hihnapyörät kannatta laittaa tuo 11mm, loppuu vinkunat ja kitinät pitkäksi aikaa, itse olen kokeillut homman montakertaa eri ajokeissa.