candyapple red

On sulla muodot Mustangin...
mustang cs
Aktiivi

candyapple red

Viesti Kirjoittaja mustang cs »

olen juuri kunnostamassa omaa autoani ja olen miettinyt autolleni uutta väriä, sen vuoksi kun se on punainen.ei sillä että se olisi rumaväri,mutta kun se punaisenvärin ominaisuus on haalistua himmeäksi. no kuitenkin, törmäsin väitteeseen että california speciaaleja on tehty (color t)noin 86 kpl.eli kysysin että onko tämä väri mustangien normaali väri ja jos on niin mikävastaa samaa? jos ei ole niin mitä mieltä olette maalaisitteko autonne samoissa housuissa alkuperäiseksi ? eniten asiassa vaivaa se että kun (ovi kantit )täytyy olla samaa sävyä pinta värin kannsa. KAIKKI MIELI PITEET ASIASTA OTETAAN VASTAAN MIELELLÄÄN .etukäteen kiitoksia :shock:
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

California Special on melkoisen harvinainen näin suomen mittakaavassa, joten ehkä alkuperäissävy voisi tulla kyseeseen, mutta kyllähän sen auton pitää miellyttää omaa silmää. Tumman sininen ja valkoiset CS-teippaukset... hmm... Tai vähän vaaleampi...

Kuva

Jos maalaat auton punaiseksi niin pitänee kysyä, että onko sun nimi Sami? :wink:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Jukka
Superpölöttäjä

Re: candyapple red

Viesti Kirjoittaja Jukka »

mustang cs kirjoitti:olen juuri kunnostamassa omaa autoani ja olen miettinyt autolleni uutta väriä, sen vuoksi kun se on punainen.ei sillä että se olisi rumaväri,mutta kun se punaisenvärin ominaisuus on haalistua himmeäksi.
Jos haluat autostasi punaisen niin maalauta se punaiseksi.
Tuo haalistuminen on mun mielestä turha pelko.
Kyllähän se varmasti haalistuu aikaa myöden jos maalipintaa ei hoideta ja pestään turhan rankoilla aineilla.
Siltikin se on vielä pelastettavissa.

Auto punaiseksi vain ja huolellista vahausta kunnon aineilla niin väri pysyy vuosia hyvänä.
-Jukka-
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Re: candyapple red

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Jukka kirjoitti:Auto punaiseksi vain ja huolellista vahausta kunnon aineilla niin väri pysyy vuosia hyvänä.
Punainen on kaikkein aroin väri auringon uv-säteilylle, joka juurikin haalistaa maalipintaa. Säännöllisellä vahauksella punainenkin pysyy kyllä hyvänä. Mä vältän kyllä punaisen auton ostoa juurikin em. syystä (ja ei tarvi nimeä vaihtaa...). Vanhan hoppa on vintage burgundy ja metalli sellainen, joten pysynee hyvänä pari kertaa kesässä pestäessä pesuaineella, jossa vaha mukana.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
GT-350
Superpölöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Paa vaan punaiseksi, sittenhän siitä tulee

JUST ANOTHER RED MUSTANG

ja maailma jää odottamaan jotain erilaista.
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

"Punainen urheiluauto" on kyllä niin kulunut stereotypia, että äänestäisin ennemmin vaikka mattamustan puolesta. Siinä on enemmän Asennetta. Piste.

Vihreä, jos minulta kysytään.
http://musti.karaila.net/
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
veekoo
Aina äänessä
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tuossa tänään RS & Kossukaffeilla tuli puhetta asiasta. Jos sen vetää ei-punaiseksi, niin voisi olla vinkeä efekti jättää esim. konetila aiempaan väriin. Helpompaakin niin. Ovet, takaluukku ym ehkä kannattaa vetää uudella värillä joka puolelta. Muuten voi näyttää halvalta.

Mulla muuten konetila on musta (ei matta kuitenkaan.. :twisted:). Onkohan tuo ollut aina noin alunperin vai jostain vuosimallista lähtien..?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
mustang cs
Aktiivi

kone tila

kiitoksia hyvistä mielipiteistä. kone tilan väristä puheen ollen mulla on ainakin musta (99,9 % alkuperäinen).väri numeroista (siis kirjaimista)viellä senverran että,tietäisikö joku miten löydän alkuperäistä vastaavan väri koodin?moni muukin miettii varmasti samaa.
jaro55
Addikti

Viesti Kirjoittaja jaro55 »

Tolla kaavalla saa yhden jenkki quartin valmista sävyä,PPG:n väreillä tietty.Painot grammoja,

71528-PRIME-BC-71528-1966-1979-Body-CANDY APPLE RED-2E-FORD (N AMERICA)-MMF

Brand Reference: 71528
Finish Effect: Solid
Code Description Cum.
D752 RED 743.70
D774 BORDEAUX 868.70
D753 WHITE 897.40
D740 BLACK 910.90
ari66ht
Aktiivi

Viesti Kirjoittaja ari66ht »

No mutta! Stereotypiathan eivät ole tuulesta temmattuja, punainen vaan on SE Mustang-väri. Katsokaa vaikka kerhon logoa! Olen alkuperäisen värin kannalla, niin ei tule ongelmia takaluukun yms. kanssakaan.
mustang cs
Aktiivi

kyllä

ovat kyllä tallella mutta eivät uuden veroisia enään.lasit halkeilleet ,kehykset parista kohtaa murtuneet jamuutenkaan auton kromi osissa ei ole uuden veroista kiiltoa.kuitenkin on ollut mukava aloitaa kunnostus kun autoa ei ole koskaan mitenkään "kunnostettu" . ainakin osien valmiste numeroissa on (sähkölaitteet myös)ollut c7.... tai c8... ne ovat vanhan näköisiä ja kuntoisiakin myös.
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Automaalarin mielipide on että säilytä alkuperäinen suunta värin suhteen punaisia on liian paljon muutenkin hiukan aneeminen väri met sininen met vihreä kirkas keltanen kirkas sininen siinä muutama hyvä sävy on suoranainen auton raiskaus vaihtaa niin rajusti sävyä mut makunsa kullakin kantsii viellä tuumata.
ROKI
Aina äänessä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Himputti meni tekstit sekasi tarkotus oli että säilytä alkuperäinen sävy vaikkakin punainen on hiukan aneeminen sävy kyllä nyky maaleilla saa kestävän sävyn kun tekee 2kerros menetelmällä ei haalistu herkästi lakat uv juojattuja.
mustang cs
Aktiivi

candy väri

juu olen päätynyt alkuperäiseen väriin. ja myös aikomukseni ei ole muuttaa alkuperäis sisustusta mitenkään . kuljettajan ja apumiehen istuin osassa muutama halkein ja katto verhoilu oli TODELLA HAURAS "IRROITTAA".kuitenkin kun olen hiukan kokematon autojen entisöinnissä ,kylläkin teen sivu hommana vanhojen autojen pelti osien "kanttausta".niin kysyisinkin vinkkejä kuinka originaali linjoilla täytyisi pysyä auton entisöinnissä kaikin puolin? :?:
musse67
Aina äänessä
Viesti:

Re: candy väri

Viesti Kirjoittaja musse67 »

mustang cs kirjoitti:juu olen päätynyt alkuperäiseen väriin. ja myös aikomukseni ei ole muuttaa alkuperäis sisustusta mitenkään . kuljettajan ja apumiehen istuin osassa muutama halkein ja katto verhoilu oli TODELLA HAURAS "IRROITTAA".kuitenkin kun olen hiukan kokematon autojen entisöinnissä ,kylläkin teen sivu hommana vanhojen autojen pelti osien "kanttausta".niin kysyisinkin vinkkejä kuinka originaali linjoilla täytyisi pysyä auton entisöinnissä kaikin puolin? :?:
Koska tässä tapauksessa on näinkin harvinainen erikoismalli ja autossa on kaikki erikoiset osat tallella, lähtisin entisöimään autoa mahdollisimman alkuperäisen kaltaiseksi. Näillä leveysasteilla ei California Specialeja ole liikaa. Penkin päälisiä saa uutena alkuperäisen kaltaisia, kuten myös kattoverhoilun.
Vastaa Viestiin