Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Saako autoon vaihtaa moottorin toiseen kertaan? Mussessani on jo kertaalleen vaihdettu kone alkuperäisestä kuutosesta 302:seen. Tämä nykyinen 302 on jo sen verran vanha ja ruosteinen, että kaipaisi jossain vaiheessa uutta 302:sta. Ei taida 351 mahtua? Pitääkö kyseiseen projektiin hakea jokin lupa vai riittääkö muutoskatsastus?
Jani
81' Ghia
Viimeksi muokannut JaniC, 17 Syys 2004, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä 351W sinne sopii, (ja on laitettu), vähän sovittelua ja "kenkälusikkaa". Korkeus tuottaa ehkä eniten vaikeuksia. Vaatii omat pakosarjat, niitäkin löytyy valmiina.
mercstang kirjoitti:Kyllä 351W sinne sopii, (ja on laitettu), vähän sovittelua ja "kenkälusikkaa". Korkeus tuottaa ehkä eniten vaikeuksia. Vaatii omat pakosarjat, niitäkin löytyy valmiina.
No juu.
Tarina kertoo että meidän talviautossa,´79 Cobra Mustang,on ollut joskus 351 joka oli vielä pari numeroa tiukempi kuin tuo Fastbackin myynnissä oleva 351C.
Joku asiasta paremmin tietävä pääkaupunkiseudun harrastaja voi kertoa tästä enemmän?
Väittäisin että tuossa Janin ´81 Ghiassa on esim.ainakin ohuempi etuvakaaja kuin ´79 Cobrassa.
Olisiko sitten kutoskoneen peruja?
Toisaalta,muistelisin nähneeni että´79 Turbo Cobrassa olisi samanvahvuinen etuvakaaja kuin kasikoneisessa Cobrassakin?
Eikös fox-koppaisiin kaikkiin sovelleta samaa teho yms. sääntöä mikäli jarrut on päivitetty vastaamaan tehokkainta eli lienee late-fox 5.0 gt ja 225hv? Varmaan ennen tehokkaampien koneiden vaihtoa varmaan lienee järkevintä päivittää etujarrut mikäli lienevät samankokoiset kuin 79 cobrassa, varmaan tehokkaamman koneenkin kanssa menisi peräkin vaihtoon, eikös kaikissa foxeissa ennen hmmm.faceliftiä(late-keulaa?) ole 7.5" perä vai olenko ihan metässä?
öööö!...taitaa olla tuo perä sama ku Cobrassa eli 7.5".En oo ihan varma. Taitaa mennä vähän vaikeeksi tuon perän muuttamisen kanssa vai onko helppo homma? Neuvokaa nyt alottelijaa. Jarrut pitää kyllä vaihtaa jos meinaan ostaa sen 351:sen. Minkälaiset olikaan jarrut noissa uudemmissa 5.0 GT-Musseissa eli millaiset mun pitää sit hankkia? Minkä hintanen on esim. 351:sen puolimoottori?
djcombo kirjoitti:Minkä hintanen on esim. 351:sen puolimoottori?
Jani
Uusi Ford Racingin 351w stroukattu 392 shortblock maksaa n. 3000 USD, tämä Suomeen 1,2 Euron kertoimella vai saako joku edullisemmin? Vastaava valmis 392 kone US-Partsilta 6950 Euroa, oli näytillä American Car showssakin, jossa sitä (moottoria) tuli hipelöityä...
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ei ihan kaikissa ennen face-liftiä, nimittäin 8.8 perä tuli Mustangiin 1986 V8-malleihin. 8.8 menee suoraan foxeihin 7.5:n tilalle, esim. '80 Upossa moinen jo on.
Uudempien GT-Mustangien (1987->) jarrut on 10.84" roottoreilla edessä ja siis selkeästi parempaa kuin '81:n piskuiset 9.31" levyt. '82-'86 V8:ssa oli 10.06" levyt, sekin toki parempi. '79 V8:issa oli muuten 10-tuumaiset. Jarrukamat käy ristiin bolt-on -tyyliin, kunhan vaihtaa tietysti myös olka-akselit.
Rummut takana aina 9" (79-93).
Jarrupuolelle löytyy pilvin pimein palikoita osavalmistajilta, joten siitä vaan valitsemaan.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Aloita laitto alustasta, jarruista ja perästä ja jatka projektia sitten seuraavana talvena, tai ainakin näin minä tekisin. Noihinkin saa rahaa uppoamaan aika reilusti, ainakin jos haluaa kunnollista kamaa laittaa, esim.konin sportit mustiin on jotain 270€ kappale. Katoppa esim sivustolta http://www.foureyedpride.com taikka http://www.mustanggt.org/main.htm asiaa alustasta ja jarruista ja noita 351cid vaihtoja on varmaan useampia siellä tehty. Jos kone ja laatikko toimii moitteettomasti niin antaa niiden ainakin vähän aikaa vielä olla, jos tosiaan meinaat 351:n laittaa niin tärkeimmät ensin.
En taidakaan laittaa uutta konetta, kun hommasin jo uuden Mustangin ja siinä hyväkuntoinen kone. Eihän vanhassakaan autossani (81' Ghia) ollut mitään vikaa koneessa, mutta jos tehoa olisi lisää halunnut niin sitten koneen vaihto olisi ollut järkevää.