65ht mussen sivulasien irrotus
-
- Aktiivi
- Viestit: 42
- Liittynyt: 08 Marras 2006, 12:55
- Auto: Mustang -65 ht V8 A-code
- Paikkakunta: Sastamala
65ht mussen sivulasien irrotus
Olisko kellään hyviä vinkkejä mitenkä 65 ht mussen etusivulasit irrotetaan kun tarttis tutkia nostomekanismia kun on väljää jossain ja laittaa uudet harjat reunoihin.
- kariboy
- Mega-addikti
- Viestit: 867
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
- Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6 - Paikkakunta: Kajjaani
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... highlight=
tuossa karvoista juttua, laseja en ole irrottanut...
tuossa karvoista juttua, laseja en ole irrottanut...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Mustang GT Convertible 2003
Aika harva ilmeisesti on niitä irrottanut, homman hankaluudesta johtuen.
Harjathan pystyy kuitenkin vaihtamaan ikkunat laskettune, ja suurimman osan väljyyksistä saa pois kun vaihtaa ne muoviset nappulat sinne mekanismiin ja sekin onnistuu irroittamatta laseja.
Harjathan pystyy kuitenkin vaihtamaan ikkunat laskettune, ja suurimman osan väljyyksistä saa pois kun vaihtaa ne muoviset nappulat sinne mekanismiin ja sekin onnistuu irroittamatta laseja.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Mä ole kaikki lasit autosta(-67) irrottanu....ja muut laittanu itte paikoilleen takasin paitsi tuuli- ja takalasin jätin ammattimiehen hommiks. Oli se senverran HANKALA homma ettei siihen ainakaan mulla syntyny mitään rutiinia jonka vois muille jakaa...??? Tietty uusi maali aiheutti omat varovaisuuskohtauksensa asennukseen. Pelkkien ovien lasien paikoilleenlaitto ja säätö otti multa 2 päivää aikaa???HC kirjoitti:Ei ole tullut vielä mitään vinkkiä sivulasien irrotuksesta.
En halua milläänmuotoa pelotella. Kyllä se homma hoituu kun ne munkin osaamistasolla

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Juu, on vähän semmonen homma, että harva on tehnyt useammin kuin kerran. Itselläkään ei mitään ihme kikkoja ole antaa, sen muistan että etupää edellä se menee sisään, taka pää edellä ulos. Mika sinänsä on itsestään selvää..
Ei muuta kuin purkamaan!
Lasien väljyys, kait ei johdu nuista rullista, vaan jos auton sivuttais suuntaista väljyyttä tarkoitetaan, johtuu se esim. liukukiskon liukukankaan kulumisesta

Ei muuta kuin purkamaan!
Lasien väljyys, kait ei johdu nuista rullista, vaan jos auton sivuttais suuntaista väljyyttä tarkoitetaan, johtuu se esim. liukukiskon liukukankaan kulumisesta
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Ei se hirveän paha ole otat vaan kaikki irti ja pistätä takaisin
Itse juuri purin sivuoven earlystä ja ihmettelin tovin itsekin lasin irroittamista, muista ottaa harjat pois ennen lasia,sitten siellä on 2 kpl sellaisia tork päisiä ulkonevia ruuvi/levy juttuja ne myös pois muuten ei läähde
muistaakseni. Puran sen toisen oven ens viikolla ja lasin niin otan oikein ajatuksen kanssa lasin pois, niin osaan kertoa kauan ja miten meni 

Itse juuri purin sivuoven earlystä ja ihmettelin tovin itsekin lasin irroittamista, muista ottaa harjat pois ennen lasia,sitten siellä on 2 kpl sellaisia tork päisiä ulkonevia ruuvi/levy juttuja ne myös pois muuten ei läähde



no eihän mussessa oikeen mikään duuni ole moni-mutkanen tehdä.. kaikki pultit ja mutterit irti mitä näät niin ihan nostamalla lähtee
vähän pitää taitella että tulee ulos. (sik-sakkia) kunhan painat tarkkaan mieleen miten systeemit oli ennen kun irrotat nimittäin jos meinaat että irrotus on veemäistä niin ootas kun pääset laittamaan niitä takasin!!
digi/kännykkä-kamera on hemmetin hyvä käyttää purkaessa niin näkee miten tulee takasin meinaan kaiken maaliman restoration guideilla voi heittää vesi-lintua kun ei niissä näy mitään mitä oikeesti tarviis... 



KUKA V*TUN TUNING?!
Olen purkanut ja kasannut kuuden mussen ikkunat, ja yleensäkkin mitä iri lähtee korista. Ei se ole sen kummempi operatio kun irrottaa ensin ikkunan nostomekanismin kokonaisuudessaan, sit se vaaka liuku pulikka 2 mudua, topparit ylä / ala. Nostomekanismi otetaan ensin pois oven sisältä ja sit kun on kaikki muut rihvelit irrotettu käänetään lasi pystyyn ja nostetaan pois, harjat sopii olemaan paioillaan, mutta se oven päädyssä oleva suoja lärpäke pitää ottaa pois, sieltä se tulee mistä on sinne laitettukin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302