Katuradialsliksejä Norski lähti kokeilemaan taas laittomiin kisoihin ja nyt hommassa rupesi olemaan jo vähän ideaa. Tuloksena parin Audi S4:n(+300hv) päänahat ja perus turpaanotot oikeilta jenkeiltä.
Noh, vihdoin pääsi Hammer taas penkkiin duunatun foxin kanssa ja edelleen mysteeri 11psi:n hihnapyörällä oli ilmassa. Tästä syystä penkkitettiin laite vain sillä 6psi:n pyörällä.
Laite huusi jälleen kuin eläin ja Hammeri oli kuin tulisilla hiilillä menisikö jopa kaverin tehoennätys rikki, joka oli n.400hummaa?
Samalla todettiin penkissä, että laite kerää vitosvaihteella teoreettistä nopeutta yli 280km/h. 280km/h on penkin yläraja ja sen suurempia lukuja ei kuulemma siinä saanut tarkemmin ajettua?
Eka veto ja heti uusiksi koska luvut eivät vaikuttaneet oikeilta. Toka veto ja penkittäjän ainut komentti Hammerille oli, että no oikeaan suuntaan viritys on mennyt koska tehot ei ainakaan laskeneet. Tulos koneesta 244KW/5310RPM ja vääntö 497Nm/3843RPM. Uuh, uskomaton 1KW lisää tehoa ja vääntöä 2NM enemmän?! Eikä laitteeseen oltu vaihdettu kuin Greenin ilmanputsari(joka vietiin lokasuojan sisään),powerpipe, 30lbs suuttimet ja 80mm massairi. Kyllä oli $=KW kohdallaan.
Pienempi sieluiset kuskit olisivat jo työntäneet päänsä jarrurullien väliin, mutta pitkähermoisena kalastajana Hammer piti pokerinsa ja poistui kiittäen penkittäjän tiloista...
Menikin pitkä tovi, ettei Hammeria kiinnostaneet autot tippaakaan ja kaikki ajot tehtiinkin lähinnä hänen japanilaisilla prätkillä, jotka toimivatkin oikeasti kuin kellot ja varttimailitkin menee kympin puolelle ilman hikoilua... Silti päässä kaiversi niin ihmeellinen öljynkulutus(vaikka vanha motti olikin) ja 11:psin hihnapyörän pröpääminen yläkierroksilla.
Eräänä yönä Hammer oli surffaamassa taas pokesivuilla, kun mieleen tuli kysäistä mahdollista ongelmaa ihan Amerikan poikien voorumilta. Sieltä tulikin lähes välittömästi vastaus, että onko kipinäntehostaja(msd)hommattu tai onko tulpat kunnosssa?! No kipinäntehostajaa ei oltu hommattu, koska kaikilla tutuilla kalastajilla se oli ennemmin tai myöhemmin kärähtänyt ja tulpatkin oli astetta vakioita kylmemmät ja vaihdettu kesän alussa.
Norski otti kuitenkin tulpat irti ja huomasi, että kärkiväli oli (1.2)paljon suurempi mitä Amerikan pojat suositteli(0.7). Kärkiväli kohdalleen ja hihnapyörä jälleen vaihtoon ja vetämään. Vaikka epäluulo moiseen muutokseen oli isompi kuin suuri, niin voi sitä riemua kun vanha kettutyttö kiekui rykimättä 6000RPM:ään ja ahdot nousivat lähelle 0.9Baria?! Samaan syssyyn ihmeteltiin imusarjan sisälle(ihan huvikseen?) ja kas kummaa siellä lillui teelusikallinen öljyä.., siis imusarjan reunamilla, wtf?!
PCV huohotusventtiili vaikutti ehjältä, mutta sieltä sitä öljyä puski ihan kunnolla. Asia yritettiin korjata "väliaikaisella"virityksellä (koska kuivat ajokelit olivat ihan viimeisillään), eli huohotus kierrätettiin erillisen säiliön kautta koneesta imusarjaan.
Taas norjalainen soitteli jo lähes tutuksi tulleelle penkittäjälleen ja varasi ajan uuteen yritykseen.
Tällä välin kulkua piisasi ihan selkeästi paremmin kuin aiemmin ja hävisihän se alkuperäinen peränlukkokin toiminnasta...