Singerikö konehuoneessa ?
Kolmella isolla saa jo kyllä ihan jonkun "HiPo"-jakajan; itse maksoin cleveni motorcraftin ykskärkijakajasta muistaakseni puolet tuosta -jos sitäkään. Itse en yleensä hirveästi ole panostanut sytkäpuolen osiin, mielestäni suht vakio hilujen pitäisi kyllä kunnossa ollessaan huolehtia riittävästä kipinästä. Toki olisihan se siistiä jos ois joku suorasytkäsysteemi mussessa, mutta kun sellainen löytyy jo käyttöautosta ja siinäkin on riittävästi puola/tulppaongelmia, niin olen pitäytynyt toimintavarmoissa ratkaisuissa.
Toisaalta olen kaikkiin kolmeen jenkkiini vaihtanut jakajan, ja aina on käynti parantunut, joten ei se välttämättä ole huono sijoitus jos vanha jakaja epäilyttää.
Toisaalta olen kaikkiin kolmeen jenkkiini vaihtanut jakajan, ja aina on käynti parantunut, joten ei se välttämättä ole huono sijoitus jos vanha jakaja epäilyttää.
-71 HT 351C 4v
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Olen vähän tutkaillu tarjolla olevia jakajia ja nyt on ruennut tällainen kiinnostamaan:
Accel Billet Replacement Distributors, ACC-49206
Tässä linkki: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Tässä mainostekstiä:
Accel billet replacement distributors were designed to replace some of their BluePrint distributors, for which quality remanufactured cores are no longer available. Also known as their 49000 Series distributors, Accel billet replacement distributors feature new CNC-machined billet 6061-T6 aircraft-grade aluminum housings, with precision-machined, centerless-ground shafts. The shafts have a 4-micron finish, and ride on extra-long, permanently oiled, sintered bronze bushings. The single-point (for most applications) distributors have a 32 oz. premium point and condenser set, fully adjustable vacuum advance, and their legendary tan cap and balanced rotor with brass or copper inserts. Accel billet replacement distributors also feature an easy-to-adjust mechanical advance with a range from 0-28 degrees in 1 degree increments, and a factory dialed-in high performance ignition curve starting at 1,200 rpm, with 24 degrees of advance at 3,000 rpm. The adjustable vacuum advance is factory dialed-in for 10 degrees of advance at 10 in. of vacuum. As if all of that isn't enough, their normal tune-up parts have OE configurations for easy replacement.
Tässähän näyttäisi olevan mukavasti säätöominaisuuksia (ilman viilaa yms.) ja luulisi riittävän tällaiselle peruskuskille ihan mainiosti. Vai mitä olette mieltä? Hintaa tuotteella 140 taalaa. Onko mitään järkeä/hyötyä sijoittaa 250-350 taalaa jos käyttö kuitenkin pääasiassa normaaliajoa? Vai mitä hyötyisin kaksin-kolminkertaisesta sijoituksesta?
Mitä ne tarkoittaa nämä singepoint trigger, dual point, magnetig yms. termit kun ei ummarra? Onkos tämä katkojan kärjillä varustettu vai miten? Nykyiseen jakaan vaihdettu ignitor kärjetön, se käynee tähän myös vai tarviiko se edes sitä (viitaten edelliseen)?
Onkos tämä nyt sellainen paketti että vanha pois, tämä tilalle, tulpanjohdot kiinni, sytty kohdalleen ja ajoa? Vai tarviiko jotain muuta ostaa lisäksi/vaihtaa?
Kiitos kovasti jo etukäteen auttajille.
Accel Billet Replacement Distributors, ACC-49206
Tässä linkki: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Tässä mainostekstiä:
Accel billet replacement distributors were designed to replace some of their BluePrint distributors, for which quality remanufactured cores are no longer available. Also known as their 49000 Series distributors, Accel billet replacement distributors feature new CNC-machined billet 6061-T6 aircraft-grade aluminum housings, with precision-machined, centerless-ground shafts. The shafts have a 4-micron finish, and ride on extra-long, permanently oiled, sintered bronze bushings. The single-point (for most applications) distributors have a 32 oz. premium point and condenser set, fully adjustable vacuum advance, and their legendary tan cap and balanced rotor with brass or copper inserts. Accel billet replacement distributors also feature an easy-to-adjust mechanical advance with a range from 0-28 degrees in 1 degree increments, and a factory dialed-in high performance ignition curve starting at 1,200 rpm, with 24 degrees of advance at 3,000 rpm. The adjustable vacuum advance is factory dialed-in for 10 degrees of advance at 10 in. of vacuum. As if all of that isn't enough, their normal tune-up parts have OE configurations for easy replacement.
Tässähän näyttäisi olevan mukavasti säätöominaisuuksia (ilman viilaa yms.) ja luulisi riittävän tällaiselle peruskuskille ihan mainiosti. Vai mitä olette mieltä? Hintaa tuotteella 140 taalaa. Onko mitään järkeä/hyötyä sijoittaa 250-350 taalaa jos käyttö kuitenkin pääasiassa normaaliajoa? Vai mitä hyötyisin kaksin-kolminkertaisesta sijoituksesta?
Mitä ne tarkoittaa nämä singepoint trigger, dual point, magnetig yms. termit kun ei ummarra? Onkos tämä katkojan kärjillä varustettu vai miten? Nykyiseen jakaan vaihdettu ignitor kärjetön, se käynee tähän myös vai tarviiko se edes sitä (viitaten edelliseen)?
Onkos tämä nyt sellainen paketti että vanha pois, tämä tilalle, tulpanjohdot kiinni, sytty kohdalleen ja ajoa? Vai tarviiko jotain muuta ostaa lisäksi/vaihtaa?
Kiitos kovasti jo etukäteen auttajille.

(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Täs ois vähän hipompi jakaja
http://tinyurl.com/w98gf
Distributor, Billet, Optical Trigger, Mechanical Advance, Large Cap, Ford, 289-302, Each
Add a Crane distributor to your powerhouse.
Crane has taken their years of automotive knowledge and applied them to these billet distributors. They feature a rugged billet 6061-T6 aluminum lower housing, a stainless steel photo-chemically etched trigger disc that eliminates flex and corrosion, an aircraft-quality upper bearing for long life and precision alignment, a composite lower housing bearing that holds true alignment, and solid brass cap terminals to ensure maximum current conductivity. They are also fully urethane-sealed against dirt, oil, and moisture, and don't have weights or springs to wear out or break. As if this weren't enough, the distributors also have a magnetic trigger that works with most Crane ignitions and many others. Add to that nine electronically programmed "mechanical" advance curves and three electronically programmed "vacuum" advance curves, plus the "zero" position that provides an advance lockout for crank trigger ignitions. A built-in precision MAP sensor, a race-proven optical trigger for precise firing and reliability, and accuracy to +/- .5 degrees at all rpm levels are all added bonuses from Crane. These features make for spectacular, maintenance-free distributors that are at home in street, race, marine, and off-road applications.
Hiukkasen hintavampi mutta saattais olla yks tollanen jouten
http://tinyurl.com/w98gf
Distributor, Billet, Optical Trigger, Mechanical Advance, Large Cap, Ford, 289-302, Each
Add a Crane distributor to your powerhouse.
Crane has taken their years of automotive knowledge and applied them to these billet distributors. They feature a rugged billet 6061-T6 aluminum lower housing, a stainless steel photo-chemically etched trigger disc that eliminates flex and corrosion, an aircraft-quality upper bearing for long life and precision alignment, a composite lower housing bearing that holds true alignment, and solid brass cap terminals to ensure maximum current conductivity. They are also fully urethane-sealed against dirt, oil, and moisture, and don't have weights or springs to wear out or break. As if this weren't enough, the distributors also have a magnetic trigger that works with most Crane ignitions and many others. Add to that nine electronically programmed "mechanical" advance curves and three electronically programmed "vacuum" advance curves, plus the "zero" position that provides an advance lockout for crank trigger ignitions. A built-in precision MAP sensor, a race-proven optical trigger for precise firing and reliability, and accuracy to +/- .5 degrees at all rpm levels are all added bonuses from Crane. These features make for spectacular, maintenance-free distributors that are at home in street, race, marine, and off-road applications.
Hiukkasen hintavampi mutta saattais olla yks tollanen jouten

Kuulostaa siltä, ettei tuota vanhaa jakajaa enää kannata korjata. Jos tavoitteena on vain toimiva virranjakaja niin suosittelen peruskorjatun jakajan hankintaa. Siihen voi sitten jälki asentaa erilaisia kärjettömiä magneetti tai optisia lukioita samoin kesipakoennakon jouset voi vaihtaa hieman löysemmiksi. Mielestäni kaikilla valmistajilla nuo jälkiasennus sarjat ovat riittävän hyviä ja laadukkaita. Tämä varmaan halvin ratkaisu mutta vaati kehittyäkseen hieman töitä.65HT kirjoitti:Purin jakajan. Limput ihan ruosteessa ja paljon mönjää pohjalla. Lisäksi kun siellä pohjalla limppujen vieressä on ne jutut (2 kpl) missä hahloissa on se tappi (huomaa ammattikieli!) toinen niistä tapeista on poikki ja murusina pohjalla! Tämä lienee kaiken pahan alku ja juuri!
No sitten seuraavaksi. Kannaattaako näitä korjailla? Tuskin kun on niin ruosteessakin. Minkähänlaisia vaihtoehtoja löytyy tilalle? Onko paljon muutakin eroa kuin hintaero? Kyseessä siis 289 -65
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Mulla oli Accelin kärjetön ja mä en tykännyt siitä koska oli erittäin työläs säädettävä. Tosin kaikki nämä mallit joissa on jouset ja puslat sillan alla ovat suht samalla viivalla, melkeen pakko nostaa jakaja ylös jos haluaa käyrää muokata. Toi Akun ehdottamassa Cranessa on se hyvä puoli että siinä on 9 erilaista ohjelmoitua käyrää.
Vakioon tai suht vakioon koneeseen toi Mexicon ehdotus on ok.
Vakioon tai suht vakioon koneeseen toi Mexicon ehdotus on ok.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
65HT: Tuo ehdottamasi jakaja on tosiaan kärjellinen peli. Itse en ainakaan viitsisi kärkien kanssa pelata, joten ostaisin suosiolla kärjettömän.. Sitä en tiedä sopiiko Ignitor tuohon uuteen jakajaan?
Tuossa on HEI-jakaja fordiisi jos et vierasta GM-sukujuuria:
http://tinyurl.com/y5u336
Todellinen pulttaa kiinni -osa. Huomioi että hinta sisältää puolan.
Tuossa on HEI-jakaja fordiisi jos et vierasta GM-sukujuuria:
http://tinyurl.com/y5u336
Todellinen pulttaa kiinni -osa. Huomioi että hinta sisältää puolan.
Ennen kuin siirryin Cranen ja MSD jakajiin käytin tosiaan suht vakioissa 250 - +350 hv koneissa Fordin virranjakajia aina katu ja kilpakäytössä eikä ongelmia ollut havaittavissa. Ensin yksikärkisenä ja siten optisella anturilla ja Cranen XR700 yksikkö.Ahti kirjoitti:Toi Akun ehdottamassa Cranessa on se hyvä puoli että siinä on 9 erilaista ohjelmoitua käyrää.
Vakioon tai suht vakioon koneeseen toi Mexicon ehdotus on ok.
Crane 1000-1600 virranjakajasta:
IGNITION, COIL, AND SPARK PLUG
WIRE CONSIDERATIONS
The Crane optically triggered distributor is intended to be
used in conjunction with a magnetically triggered ignition
such as the Crane HI-6 or HI-6R. An external ignition coil
such as the Crane LX 91 or LX 92 is also required to
complete the ignition system.
NOTE: The Crane Cams Street/Race
Distributor requires an external magnetically
triggered ignition module and
coil to operate. The distributor will not
directly fire an ignition coil.
Eli tuohon Cranen jakajaa varten on hankittava sytkäboxi, puola ja uudet tulpanjohdot. Hintaa tulee hieman lisää noista lisätarvikkeista, mutta vastaavasti ominaisuuksia tulee myös lisää.
Crane Billet Distributors CRN-1000-1600 $319.95
Crane HI-6 CD Ignitions CRN-6000-6441 $249.99
Crane LX92 E-Core Ignition Coils CRN-730-0892 $59.88
Crane FireWire Spark Plug Wires CRN-255-0081 $59.99
ja lisäksi uudet tulpat
NGK Iridium IX Spark Plugs NGK-7510 $6.99*8=$55,92
yht. $745,73 + muut kulut, eli suomessa noin vajaat 1000€, ei halpa!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
No kukapa niitä kärkiä kaipaa... Tuo karjal:aisen ehdottama hei-jakaja saattaa olla tuleva jakajani. Siinä tosiaan puolakin mukana.
karjal sanoit, että todellinen pulttaa kiinni osa. Tästä voinee ymmärtää, että vanha pois -> uusi tilalle = toimii. Eli ei johtojen yms. vaihtoa?
Onko jollakin paikallaan vastaavaa osaa? Kokemuksia?
karjal sanoit, että todellinen pulttaa kiinni osa. Tästä voinee ymmärtää, että vanha pois -> uusi tilalle = toimii. Eli ei johtojen yms. vaihtoa?
Onko jollakin paikallaan vastaavaa osaa? Kokemuksia?
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Juu jakajan vaihdon jälkeen ei tarvitse muuta kuin yhden + 12 v sytytysvirtajohdon esim. virtalukolta. Huomioi kuitenkin että tulpanjohtojen virranjakajanpuoleisia päitä on erilaisia joten uusi tulpanjohdot samalla.65HT kirjoitti:No kukapa niitä kärkiä kaipaa... Tuo karjal:aisen ehdottama hei-jakaja saattaa olla tuleva jakajani. Siinä tosiaan puolakin mukana.
karjal sanoit, että todellinen pulttaa kiinni osa. Tästä voinee ymmärtää, että vanha pois -> uusi tilalle = toimii. Eli ei johtojen yms. vaihtoa?
Onko jollakin paikallaan vastaavaa osaa? Kokemuksia?
Onko autosi ajossa? Jos on niin kannattaisiko soitella osatoimittajien hyllyvalikoima lävitse? Saisit autosi mahd. nopeasti takaisin liikenteeseen?
Ei ole Mallorysta kokemuksia, on melko halpa tuollaiseksi häksättimeksi. Noiden HEIppojen sovellutusten Foordiin aloitti Performance Distributors ja hintaa lähes tuplaten, mutta eipä ole ollut mitään ongelmiakaan moneen vuoteen.65HT kirjoitti:No kukapa niitä kärkiä kaipaa... Tuo karjal:aisen ehdottama hei-jakaja saattaa olla tuleva jakajani. Siinä tosiaan puolakin mukana.
karjal sanoit, että todellinen pulttaa kiinni osa. Tästä voinee ymmärtää, että vanha pois -> uusi tilalle = toimii. Eli ei johtojen yms. vaihtoa?
Onko jollakin paikallaan vastaavaa osaa? Kokemuksia?
HEI on melko mötikkä. Bolt-in vasta pienen hieronnan jälkeen.
1) Symmetrinen 14" ilmanputsari ei mahdu, 13" mahtuu.
2) Riippuu imusarjasta miten ykkösen kanava menee. Minulla on Weiand 8006 (sellainen Action Plus tyyppinen) ja hieman joutui viilaamaan imistä ja jakajaa, että jakaja meni kunnolla pohjaan.
3) Kurvikaskaan Monte Carlo -tanko ei sopinut vaan lisäsin MC:n sivukiinnikkeisiin materiaalia ja uudet reiät ja noin tuuma eteenpäin.
4) Johdot tein Accelin 8mm askartelusarjasta.
5) Sitten vaan virtalukolta tai vaikka suoraan solenoidilta 12V kylkeen ja eteenpäin on huristeltu viitisen vuotta.
Tossa vielä erittäin edullinen heippa.
http://www.hotrodsusa.com/store/product1281.html
Ja tuolta myös W ja C -mosiin
http://www.hotrodsusa.com/store/parts64m.html
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
asiaa sivuten, voikos 302 jakajan jättää kokonaan pois suorasytkän tieltä, vai onko sillä oma tehtävänsä öljypumpun suhteen? En ole kerinny konetta vielä avaamaan, niin en ole päässy asiaa tutkimaan, ajattelin et täällä varmaan joku tietää... Mieluiten nyppäisin koko jakajan pois, se kun tulee kaasuläpän tielle...
Mustang sportroof -72
Jep, pyörittää öljypumppua. Mutta eiköhän jonkun virityksen voi tehdä. Sulla taisi olla Duraspark siellä joten se myyntiin ja joku tiesmikä kärjellinen raato hankintaan, ja siitä modaamalla ns. "maanpäälliset osat" pois...vähän kun miettiin niin varmaankin onnistuu.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Niin joo, ei turhaan tuhoa tuota jakajaa, vaan uhraa siihen jonkun "rutkun"GT-350 kirjoitti:Jep, pyörittää öljypumppua. Mutta eiköhän jonkun virityksen voi tehdä. Sulla taisi olla Duraspark siellä joten se myyntiin ja joku tiesmikä kärjellinen raato hankintaan, ja siitä modaamalla ns. "maanpäälliset osat" pois...vähän kun miettiin niin varmaankin onnistuu.
Mustang sportroof -72
Mulla ei oo 67:ssa jakajaa 302:ssa. Hommasin halvan käytetyn jakajan jonka varresta pistin poikki. Jäljelle jääneeseen tumppiin hitsasin vähän lisää materiaalia että siitä sai sorvissa pyöreän. Sorvautin siihen kierteet ja päälle sopivan korkin. Akselin päässä on sokalle sorvattu ura.lake kirjoitti:asiaa sivuten, voikos 302 jakajan jättää kokonaan pois suorasytkän tieltä, vai onko sillä oma tehtävänsä öljypumpun suhteen? En ole kerinny konetta vielä avaamaan, niin en ole päässy asiaa tutkimaan, ajattelin et täällä varmaan joku tietää... Mieluiten nyppäisin koko jakajan pois, se kun tulee kaasuläpän tielle...
Tollanen tumppi:
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/jakaja.jpg
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic