Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Pohdintaa alukansista ym. virijuttua...

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Ahti kirjoitti: Pro Topline/Cyclone kansia joita myy esim. Flatlander Racing. Esim. F120-4000-180, imukanava 180cc, virtaus .500=271cfm tai F120-4000-200. imukanava 200cc, virtaus .500= 276,71.

Onkos kellään kokemuksia??? Hinnat tyhjinä 879 taalaa/pari.
Nämä Cyclonet kiinnostaa edelleen? Onko kellään koneessa kiinni?
MIten oletteko huomanneet valmistusteknillisiä laatueroja eri merkkisissä kansissa? Kyselen koska olen nähnyt tänä kesänä ainakin kahdet ns. merkkikannet, jotka on ollut paketista otettuna "pilalla".
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Uskonpa, että jos ostat kerrasta AFR:n kannet niin et voi mennä metsään. Jos kannet hieman maksavat, niin ovat taatusti joka pennin väärti. Jos aiot koneesta kuitenkin pitkäikäistä ja osien pitäisi olla pitkäikäisiä, niin ehkei se AFR ole huono valinta ollenkaan. Jos minä alkaisin tekemään windsorista tiukeeta konetta, niin kadulle kannet tulisivat AFR:t tai Brodixit tai sitten jotain super exotic yates tms. nascar kansia.

SVO:lta oli joskus ns. tunnelport 351w kannet, ne olisivat jotain dare to be different. Jos heittäytyisi oikein yltiöpäiseksi, kompastuisi rahakasaan ja vielä onnistuisi löytämään jostain Trans-Am 302 Tunnel Port kannet. Kannet tuottavat tehon todella korkealla lähellä 8000rpm ja sen aikaisten alakertojen sietoraja tuli siellä vastaan, joten kun kone alkoi todella parkua, niin alakerta läheni myötörajaa. Nykytekniikan lohkoilla esim. se kuuluisa R-mallin lohko, siihen 302 Tunnelport kannet ja eiköhän sitä syntyisi jotain mahdollisimman epäkäytännöllistä kivaa Fordhubaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Lueskelin tuossa illalla Corralin foorumia: siellä porukat kiihdyttelee AFR 165 kansilla matalia 12 aikoja :shock:
Alakertana 306 ja ruiskuhimmelit. Nämä ovat siis ilmeisesti ns. Foxeja?
Taitaa olla 165 ja 185 ainoo ero 185:n isompi imupuoli. Pakoset virtaa ihan saman molemissa.
Jos ostan 185:set niin luulen että riittää myös jatkossa 351 koneelle. :roll:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Pitäisi alkaa pikkuhiljaa päättämään, mitkä kannet ostaa. Kaveri on ison veden tuolla puolen ja laittaa kohta tavaraa tulemaan.

Eli nyt on vaihtoehtoina AFR185, Edelbrock Victor Jr ja Pro Cyclonen 180/200. Hinnat 1329, 1190 ja 1245 taalaa suht samanlaisilla rojuilla/pari.

Hinnat ovat niin lähellä toisiaan että se ei ratkaise hommaa.

AFR lienee aika turvallinen ratkaisu, Victor eniten "race" ja Cyclonesta ei tunnu kukaan tietävän oikein mitään? mutta esittävät varsin komeita virtauspenkkituloksia.

Tiedot keräsin http://www.flatlanderracing.com/ sivuilta.

Kommentteja? Vielä muita vaihtoehtoja?

Meinasin ostaa täältä käsin Visalla ja kaveri sitten noutaisi paikanpäältä. Tuleekohan ongelmia esim. tyyliin "we don´t have anything for you, never heard, never seen any payment from Finland etc."
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

No, laitoin AFR:lle mailia ja joku Lopez sieltä vastailikin. En tosin tullut juurikaan hullua hurskaammaksi. Kaveri kehu vaan että joo hyvät kannet on ja että hyvin käy sekö 289 ja 351w koneisiin. mutta ei vastaillu esim siihen että miten niiltä voi ostaa tavaraa. En ainakaan kotisivuilla nähnyt mitään ns. ostoskori/web-kauppa systeemiä.

Osaakos muuten joku heittää lonkalta, jotta minkäkoiset palotilat on nuissa mun orkkis '68 rautakansissa? Kirjoissa oli erilaisia lukemia '68 2V koneelle...On meinaan vielä se ropleemi että en tiedä tarkalleen mitkä männät koneessa on..ja uudet kannet ei sais ainakaan suuremilla palotiloilla olla, jottei rutut laskisi.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

AFR:iä saa mm. http://www.streetortrack.com

'68 302-4V kannet 53,5cc, 2V-kannet 63cc. C9TE-C ja D0OE-B 58,2cc.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kiitokset Ponylle vinkistä.
Täytynee nyt varmuuden vuoksi katsoa vanhoista kansista valunumerot ennen tilausta.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mave »

victor juniorit löytyy ja hyvin on toiminu. on turhan hyvin virtaavat
vaan sun tän hetkiseen koneeseen, alavääntö hävii.parempi kuiteski ostaa kerralla
kunnon kannet ettei tarvi joka vuosi ostaa uusia.
muutkin sun vaihtoehot erittäin hyviä. sun koneeseen täl hetkel noil
rpm kamoil olis noi rpm kannet tai AFR165 erittäin hyviä vaihtoehtoja.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Hämeenkorven Aulis tuo melko sopivalla kertoimella hiperf osaa. Aulis kiertää myös performance swappeja ja tuo sopimuksesta myös käytettyä osaa, jos löytyy. Kannattaa kysyä AFR:n kansien hintoja, kuten Vic. Jr kansienkin.

Aulis Hämeenkorpi
0500 563 165
Viimeksi muokannut Fastback, 28 Syys 2004, 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Piti vielä sanoa, että kannattaa toimittaa Aulikselle esim. Summit Racingin osanumero, helpottaa ja nopeuttaa vastausten antamista huomattavasti. AFRo kansista ei Summitilta saa, mutta AFR:n sivuilta osanumero kelpaa varmasti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kärsimättömänä odottelin AFR:n sähköpostia..ei tullut lisäinfoa, joten soitin tänään sinne: ei niillä ole mitään hyllyssä, tekevät sitä mukaa kun tilauksia tulee, toim.aika 4-6 vkoa. PKELE! Ei nyt kerkiä kannet kaverin kyytiin, se kun tulee parin viikon päästä pois sieltä Kaliforniasta.

No sitten soitin Aulikselle ja se lupaili nättiä tarjousta AFR185 ja Pro Cycloneista. Loppuviikosta ollaan viisaampia...kait.

Yks vaihtoehto on vielä että jos joltain AFR jällenmyyjältä sattuis löytymään hyllystä kannet. Yhden paikan nimen tää AFR:n heppu antoikin mutta on aika kaukana sieltä missä frendi majailee.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
mave
Aktiivi
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Syys 2004, 14:59
Auto: Mustang 1993 Turbo, 1967 F100 pikkulohko, Maverick 5.0 Coyote
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mave »

kysy myös laakkosen makelta racersplacesta, voit saada myös
kohtuu hintaan sieltä.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Makelta kysyin jo kesällä AFR:ää mutta sanoi ettei toimita niitä :(
Cyclonea saisi, täytynee tänään poiketa Keravalla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ahti kirjoitti:Makelta kysyin jo kesällä AFR:ää mutta sanoi ettei toimita niitä :(
Cyclonea saisi, täytynee tänään poiketa Keravalla.
Overdrivellä myynnissa Cranen tukisillat: Comp Cams #4014. Jos superhiperformance mielessä, niin halvemmalla et saa mistään. Nämä hintaan 200,00 euroa. AFR:n kansiin sopivuudesta en tiedä.

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=35910
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tää nykyinen taitaa olla vielä vähän sellanen harjoittelumoottori :oops: , ei vielä mitään superhiperformancea. Olisihan siellä samalla myyjällä kunnon konekin, se 408.
Täytyy nyt yrittää pitää jotenkin mopon pyörä maassa...koitetaan ensin tuota pikkukonetta alsakansilla ja muutamilla pikku muutoksilla..en ajatellut edes imusarjaa vaihtaa.
Jos sitten valmistuttuaan tuntuu vielä mopolta, niin 289 saanee uuden kodin ja aloitan puhtaalta pöydältä 351 -johdannaisen kanssa. Mutta se onkin sitten taas kokonaan toinen tarina :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin