World Products Windsor Jr valurautakannet

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Hinnat racersplacen hintapalvelusta seuraavat:
Windsor Jr 1194 €
Performer 1376 €
RPM 1350 €

En yhdy ihan tuohon, että "Performer 289 = about stock". Sillä testissä vakiokantisella 302:lla dynottiin 306 hp
Windsor Jr:llä 351 hp
Performerilla 384 hp
AFR 165 396 hp
Joten aika kaukana about stock.

RPM:t oli testissä jo isomman koneen kanssa joten niitä ei voi suoraan verrata.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:Hinnat racersplacen hintapalvelusta seuraavat:
Windsor Jr 1194 €
Performer 1376 €
RPM 1350 €

En yhdy ihan tuohon, että "Performer 289 = about stock". Sillä testissä vakiokantisella 302:lla dynottiin 306 hp
Windsor Jr:llä 351 hp
Performerilla 384 hp
AFR 165 396 hp
Joten aika kaukana about stock.
Aika kaukana about stock 200-210 hp, on myös tuo stock E7 kansi 306 hp. Tuo 306 hp on jo aika paljon, moni olisi todella tyytyväinen tuohonkin. Hinta ero abuot -1200 € verrattuna em. alukansiin. Miettikää myös tuota 306 hp. Jos tavoite olisi +300 hp niin siihen pääsee vakio kansillakin ja tuon noin 1200€ voi sioittaa koneen muihin kohtiin luotettavuuden parantamiseksi.

Nyt vielä muistutus, tuo koneen rakentaminen ei ole ihan niin helpoa kuin luulisi. Ei ole mitenkää selvää, että päädytään vastaaviien teholukuihin ja tehoeroihin kuin testeissä.
Nuo testit antaa kuitenkin hyvän kuvan siitä mihin suuntaan olaan menossa. Mutta jokainen kone on oma yksilönsä ja tekijänsä näköinen. Viimeiset tehot hierotaan dynossa jokaista yksilöä varten erikseen. Riittääkö koneen rakentajalla aika ja mielenkiinto tuohon viime hetkien hierontaan vai onko polte päästä tienpääle liian suuri?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mää jotenkin muuten menin sekaisin imusarjan kanssa. Jatkakaa kansista, sorry.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Niinpä... Mutta kun kannet ja nokka ovat kokoonpanossani se kohta mihin ei ole vielä puututtu ja niille pitäisi seuraavaksi tehdä jotain. Uusi nokkakin vaati omat muutoksensa kansiin ja kun ainut vaihtoehto on teettää muilla niin rahaa palaa kansien muutoksiin jo lähemmäs tonni, joten lienee järkevämpää on pistää se tonni uuteen osaan kuin tehdä vanhasta "uuden veroista". Kun se kumminkin on sitten vanha. Tässä ei ehkä käy sanonta että, vanhassa vara parempi. :)
Voihan ne tehot silti "jäädä" siihen 306 hp tai allekin, mutta saman verran ne hepat maksaisi vanhasta tekemälläkin.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

65HT kirjoitti:Hinnat racersplacen hintapalvelusta seuraavat:
Windsor Jr 1194 €
Performer 1376 €
RPM 1350 €

En yhdy ihan tuohon, että "Performer 289 = about stock". Sillä testissä vakiokantisella 302:lla dynottiin 306 hp
Windsor Jr:llä 351 hp
Performerilla 384 hp
AFR 165 396 hp
Joten aika kaukana about stock.

RPM:t oli testissä jo isomman koneen kanssa joten niitä ei voi suoraan verrata.
Paalataan viime kevääseen ja kansien vaihtoon.
AFR 185 (Jesellin venttiilikoneisto) pois ja portatut C9OE (Cranen venttiilikoneisto) tilalle kaikki muu pysyi ennallaan.
Oletettavaa oli, että tehot putoaa mutta kuinka paljon?
Kone AFR 185 kansilla 410 hp.
Sama kone C9OE kansilla 385 hp, 390 hv olisi saattanut irrota mutta ajan puutteen vuoksi ei viimeisiä säätöjä tehty.
Dyno ajot tehty samassa paikassa.
-25 hv mutta mielestäni plussana hieman parempi ala kierros reagointi, miinuksena kone alkoi hyytyä kun kierrokset nousi yli 6000 rpm.
Hinta ero AFR 185 / Ford C9OE:
pelkät kannet:
AFR 185 $1399.00
C9OE tai vastaava noin 20-50€
-porttaus ja muut osat noin 1000€
Hinta ero noin 300-400€ rautakansien eduksi.
Hinnoissa ei ole mukana venttiilikoneistoa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Jebulis peb...

Jyri puhuu, asiaa. Ei raudassa mitään vikaa ole. Itse päädyin kuitenkin ostamaan Pro Comp alu kannet, eli halvimmat mahdolliset... Kannet ovat Kiinalaista tuotantoa, ja muistuttavat Edelbrockin tuotteita "jonkin verran", 195cc/85cc, 2.06 /1.60. Kansista voi lukea jenkkipalstoilta patrioottista jupinaa, ja alku sarjan ongelmista. (Keinuvipu studit .06" liian lähellä venttiileitä...Pari heppua jenkkilästä kehuivat, niin uskalsi ostaa. ) Kannet maahantuodaan ja markkinoidaan jenkkilään Australian kautta. Jenkeille näitä kansia markkinoitiin Aussien tekeminä, vaikka todellisuus on toinen. Omia kansiani olen mittaillut, enkä ole mitään vikoja, ainakaan vielä löytänyt. Hieman palotiloja joutuu siistimään, eli viimeistely ei ihan Bolt-on tasoa, mutta tähän hintaan ei voi paljoa odottaa. Kannet ja venttiilit maksoivat suunnilleen saman kuin mitä 351w -69 kansien kunnostus olisi maksanut...

Näitä kansia en vielä kenellekään suosittele, koska toimivuus paljastuu vasta ensi kesänä.
Avatar
Mussemaan
Mega-addikti
Viestit: 657
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 07:31
Paikkakunta: Keski-Pohojam´maa http://tinyurl.com/2m9yv3

Viesti Kirjoittaja Mussemaan »

Mexico65 kirjoitti: Palataan viime kevääseen ja kansien vaihtoon.
AFR 185 (Jesellin venttiilikoneisto) pois ja portatut C9OE (Cranen venttiilikoneisto) tilalle kaikki muu pysyi ennallaan.
Oletettavaa oli, että tehot putoaa mutta kuinka paljon?
Muistanko väärin, eikö myös puristus pudonnut kansien vaihdossa pikkaisen?

Ja jatkoa tuon Jyrin tarinaan, max. ennakkoa on k.o koneeseen sittemmin lisätty, ja seisonnan aikana dual plane x-lerator vaihtuu jo hankittuun single plane Victor Jr:ään jonka pitäisi ainakin periaatteessa toimia tuossa koneessa selvästi paremmin.

Dynovetojen ongelmista johtuen ei valitettavasti mitään varmaa vertailua ennakon lisäämisen vaikutuksista saatu, mutta ankaran tulos-analyysin jälkeen ilmeisesti muutama kaakki koneeseen tuli lisää.
Eli tuo Jyrin arvio 385HP -> 390HP vaikutuksesta vaikuttaa oikealta.

Eli AFR 185 vs. Voortin suurella sydämellä aikaa, hikeä ja rahaa säästämättä hierottu rautainen, 20HP n.400HP rullakoneessa.

Antti66HT kirjoitti: Ei raudassa mitään vikaa ole. Itse päädyin kuitenkin ostamaan Pro Comp alu kannet, eli halvimmat mahdolliset... Kannet ovat Kiinalaista tuotantoa, ja muistuttavat Edelbrockin tuotteita "jonkin verran", 195cc/85cc, 2.06 /1.60.
Kannet ja venttiilit maksoivat suunnilleen saman kuin mitä 351w -69 kansien kunnostus olisi maksanut...

Näitä kansia en vielä kenellekään suosittele, koska toimivuus paljastuu vasta ensi kesänä.
Toitko kannet itse maahan, ja paljonko ne oikein maksoivat?
Kuva
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Mussemaan kirjoitti: Muistanko väärin, eikö myös puristus pudonnut kansien vaihdossa pikkaisen?
Puristukset säilyi täysin samana koska suurensin eli muotoilin Fordin kansien palotiloja niin lopulta palotilan kooksi tuli sama kuin AFR 185 kannessa eli 58 cc. Palotilan muotoilussa lähti kamaa pois noin 3,5 cc.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Vastaa Viestiin