Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Tästähän oli juttua vanhalla keskustelupalstalla mutta silloin aika vähän tuli kommentteja ja vielä vähemmän omakohtaisia kokemuksia. Olisko nyt jo joku tehny kyseisen sväpin ja vois jakaa kokemuksia muillekkin?
Tarttis meinaan itte aloitella AOD:n sommittelua musseen kun seisonta-aika alkoi eilen.
AOD on tehdaskorjattu vuoden -89 TC:stä jossa ei oo mitään kilkkeitä mukana(turbiini on). Crossmember on tulossa, sifteri lähes hankittuna mutta muut rojut;TV-kaapelit, pikkukamat, kardaanin lyhennys? sopiva joke?
Joo, perän välitys vaihtuu samalla 2.79 --> 3.50
Apuva?
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
Make67 kirjoitti:
AOD on tehdaskorjattu vuoden -89 TC:stä jossa ei oo mitään kilkkeitä mukana(turbiini on). Crossmember on tulossa, sifteri lähes hankittuna mutta muut rojut;TV-kaapelit, pikkukamat, kardaanin lyhennys? sopiva joke?
Joo, perän välitys vaihtuu samalla 2.79 --> 3.50
Apuva?
Mulla on AOD 90 mussesta ja siihen ainakin käy kardaani C4:n perästä muuten suoraan, paitti että yokea piti muistaakseni tuumalla lyhentää. Shifterinä käytän 67:n omaa sifteriä ja välitankoa. Välitankoon piti tehä laatikon päähän sopiva kiinnitys. Erillinen öljyn jäähdytin kannattaa laittaa jos sulla ei sitä vielä ole. Lokarin tv-kaapelin tilasin summitilta: http://store.summitracing.com/partdetai ... K-KD2AODHT pommin varma ja näyttäkin vielä hyvältä
Jos Lokarin kaapelin laitat, hommaa samalla http://store.summitracing.com/partdetai ... SRK%2D4000 että saat kaapelin kaasuttimeen kiinni.
AOD ei tunnetusti ole mikään hiperf-loota, mutta mulla on ainakin kestänyt. Tosin pikku muutoksin. kop kop.
Perävälityksen vaihdoin kans kolmeen ja puoleen. Matka-ajossa kierroksia mukavat 2000.
Nii ja vielä siitä TV-kaapelin säädöstä, eli perus säätönä silleen että kun kaasu täysin auki, silloin "kickdown" täysin ääriasennossa. Parhaan tuloksen saa painemittarin avulla, mutta laatikon mittauspiste sellasessa paikassa että paikallaan ollessa ei mittaria saa kiinni, ainakaan kuusseiskassa.
Minkäslaista ShiftKitt:ä kannattais harkita. Onnistuuko kotikonstein asennella vai oisko syytä antaa ammattilaisen laittaa? Sitten flywheel? hammaslkm? Painot? Muistaakseni näistäkin pitää valita oikeenlaiset että pelittää? Jostain oon kuullu että C6:n joke vois mennä suoraan ilman katkaisua. Tiedä häntä..???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
Make67 kirjoitti:Minkäslaista ShiftKitt:ä kannattais harkita. Onnistuuko kotikonstein asennella vai oisko syytä antaa ammattilaisen laittaa? Sitten flywheel? hammaslkm? Painot? Muistaakseni näistäkin pitää valita oikeenlaiset että pelittää? Jostain oon kuullu että C6:n joke vois mennä suoraan ilman katkaisua. Tiedä häntä..???
Mulla on b&m:n suht edullinen kitti. Samalla laitatin kun käytin laatikon remontissa. nii tosiaan vanhempiin koneisiin pitää vetolevy olla 28 oz. NPD:n luetteloa kun vilasee, niin näkyy olevan 164 hampainen 28oz. vetolevy $54.50. C6:n yokesta en tiiä, mutta nätisti C4:n yokesta saa sorvissa pätkän pois.
Niin vielä tähän aiheeseen... Minkälainen öljytikku sopii -89 AOD:hen?
Vain alkuperäinen vai joku aftermarket tai jopa jonkun muun lootan tikku?
Olis tiedolle tarvetta..... ja tikulle
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
Lokarilta saa fiksun näkösia tikkuja jotka käy aod:hen. Mulla muuten ois sellanen Lokarin tikku jouten, tulipeltiin asennettavaa mallia joustavalla putkella. Laita yv:tä jos kiinnostaa.