Nelipistevyöt kuusseiskaan....

Sisustaan liittyvät detaljit löydät täältä
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Nelipistevyöt kuusseiskaan....

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Löytyiskö ehdotuksia vöistä ja asennuksesta? Henkilökohtaisena kriteerinä on takapenkkien käyttö matkustamiseen vielä vöiden asentamisen jälkeenkin. Eli takavöiden kiinnityspaikkoja EI tulla käyttämään etuvöiden kiinnitykseen.

Kuvathan erilaisista toteutuksista valaisisivat asiaa mukavasti...
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Linkkinä pari kuvaa mun -65.n nelipisteistä. Jaoin vyöt niin, että teoriassa takapenkillä pystyy kolme istumaan. Kahdelle varatussa takapenkissä joutuu sitten laittaan vyöt kiinni kardaanitunneliin. Yksi vaihtoehto on etsiä vyöt missä on irrotettava yläkiinnitys.
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... h=imgAnch1
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... h=imgAnch2
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Homer65 kirjoitti:Linkkinä pari kuvaa mun -65.n nelipisteistä. Jaoin vyöt niin, että teoriassa takapenkillä pystyy kolme istumaan. Kahdelle varatussa takapenkissä joutuu sitten laittaan vyöt kiinni kardaanitunneliin. Yksi vaihtoehto on etsiä vyöt missä on irrotettava yläkiinnitys.
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... h=imgAnch1
http://s17.photobucket.com/albums/b79/H ... h=imgAnch2
Kiitokset, Homer, vastauksesta. Muistinkin ton sun toteutuksen silloin Turun reissulta. Mistä muuten hankit noi vyöt?

Olisko kellään mitään sellaista ratkaisua jossa käytetään hyväksi etuvöiden kiinnityspaikkoja sekä ala- että ylävöiden kiinnitykseen? Tarkotan siis että lantiota paikallaan pitävät vyöt ovat alkuperäisissä paikoissaan joihin on kiinnitetty esim tanko johon hartioita paikallaan pitävät("ylä"-) vyöt tulisivat kiinnitetyiksi? Tanko sijaitsisi etupenkkien takana eli taka-jalkatilassa. Kuulostaako ihan hullulta :shock:???
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Muistaakeseni ne tuli tilattua http://www.autoracing.fi/tuotteet/turvavyot.php tuolta. Samantapanen ajatus oli itsellänikin,mutta ajattelin selkänojan joutuvan turhan lujille jos jotain sattuisi. Katselin jotain, ehkä AKK.n sivuilta, kisa-autojen määräyksiä ja niitä soveltaen laitoin omani.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kyllä takavyöt kannattaa vetää juurikin tuonne takapenkin väliin, että niistä on jotain hyötyäkin. Kannattaa hommata pikakiinnike mallin vyöt, saa tarvittaessa irti jos kyytiin tunkee enemmän porukkaa. Lattiaan jää tuolloin vain kiinnitys lenkit. Siviiliautoihin kannattaa kysellä monipiste vöitä rallikuskeilta http://www.ralli.net Kisakäytössä vyöt vanhenevat 5-vuodessa. 6-piste vöistä voi jättää pois "munavyöt" niin ei tarvi kairata jakkaraa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Make67 kirjoitti: Olisko kellään mitään sellaista ratkaisua jossa käytetään hyväksi etuvöiden kiinnityspaikkoja sekä ala- että ylävöiden kiinnitykseen? Tarkotan siis että lantiota paikallaan pitävät vyöt ovat alkuperäisissä paikoissaan joihin on kiinnitetty esim tanko johon hartioita paikallaan pitävät("ylä"-) vyöt tulisivat kiinnitetyiksi? Tanko sijaitsisi etupenkkien takana eli taka-jalkatilassa. Kuulostaako ihan hullulta :shock:???
Kuulostaa hullulta ja jopa kielletyltä. Maksimi sallittu kulma takavöille on 45 astetta FIAn säännöissä. En tiedä miten niihin suhtauduttaisiin katsastuksessa, mutta esim. kaaria ei käsittääkseni hyväksytä katuautoon sen huonoimmilla vedoilla kuin AKKkaan (poislukien nämä tuningautojen imukuppikaaret :lol:

Takapenkin väliä minäkin ajatellu. Vähän pitkähän siitä takakiinnityksestä tulee, eli vyö venyy enemmän, mutta eiköhän se silti ole parempi kuin nykyinen kolmipisteinen tavisvyö. Minä laittaisin irroitettavalla takahihnalla kolmipistekiinnityksellä olevat olkavyöt.
http://tinyurl.com/yf9cvs
Silloin ei tarvitse lenkkimallista pikakiinnitystä lattiaan penkin alle, jota on hankala kaivella ainakin FB:n penkin vyöaukosta.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Arto65FB kirjoitti:
Make67 kirjoitti: Olisko kellään mitään sellaista ratkaisua jossa käytetään hyväksi etuvöiden kiinnityspaikkoja sekä ala- että ylävöiden kiinnitykseen? Tarkotan siis että lantiota paikallaan pitävät vyöt ovat alkuperäisissä paikoissaan joihin on kiinnitetty esim tanko johon hartioita paikallaan pitävät("ylä"-) vyöt tulisivat kiinnitetyiksi? Tanko sijaitsisi etupenkkien takana eli taka-jalkatilassa. Kuulostaako ihan hullulta :shock:???
Kuulostaa hullulta ja jopa kielletyltä. Maksimi sallittu kulma takavöille on 45 astetta FIAn säännöissä. En tiedä miten niihin suhtauduttaisiin katsastuksessa, mutta esim. kaaria ei käsittääkseni hyväksytä katuautoon sen huonoimmilla vedoilla kuin AKKkaan (poislukien nämä tuningautojen imukuppikaaret :lol:
.
Kun en mistään mitään tienny niin tämäntakia on hyvä kysellä ensin ennenkuin tekee mitään vähemmän viisasta... :oops:

Suurkiitokset neuvoista!

Hankintaan neli/kolmipistevyöt pikakiinnityksellä ja takavöiden kiinnityspaikkoihin kiinni 8)
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Hanki lisäksi vielä asianmukaiset kiinnityssilmukkamutterit ja jos vedät takakiinnitykset koripellinläpi niin lisäksi vastamutterit laajalla aluslevyllä. Kiinnitystarvikkeet saat samasta paikasta kuin vyötkin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mexico65 kirjoitti:Hanki lisäksi vielä asianmukaiset kiinnityssilmukkamutterit ja jos vedät takakiinnitykset koripellinläpi niin lisäksi vastamutterit laajalla aluslevyllä. Kiinnitystarvikkeet saat samasta paikasta kuin vyötkin.
Jep, nämäkin lisätään "ostoskoriin"!!!
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Make67
Aina äänessä
Viestit: 1128
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 1967
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Tilasin Autoracing:iltä nelipistevyöt jo "aikoja" sitten! No, vihreet piti saada kun senväriset puljun sivuilta löyty....Sainpa joku aika sitte sähköpostitse tilausvahvistuksen jossa sanottiin, että vihreet on niitä tehdastilaus-vöitä ja toimitusaikataulu sen mukainen!!! Saattavat tulla jopa vuodenvaihteen tienoilla mutta saattaapi olla ettei tulekaan? Muita värejä(sin.pun.mus.) löytyis kuulemma hyllyltä?

Hohhoijaa, ans kattoo ny sitten mitä, missä, milloin... :shock:
-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...

+ -66 HT
+ -94 avo GT
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Nelipistevyöt kuusseiskaan....

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Nelipistevyöt kuusvitoseen...

Onko 3" liioittelua?
Toimiiko camlock jos kaikki remmit ei ole kiinni (munavyö pois ja joskus pelkkä lanneremmi kiinni)?
Riittääkö 80" pitkät hartiavyöt takapenkin selkänojaan asti? Muistaako joku minkä pituisia vöitä käyttää?

Laittakaa ihmeessa kuvia ja tietoja mitä vöitä olette käyttäneet.

Vyöt
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002

"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nelipistevyöt kuusseiskaan....

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

65HT kirjoitti:Onko 3" liioittelua?
Toimiiko camlock jos kaikki remmit ei ole kiinni (munavyö pois ja joskus pelkkä lanneremmi kiinni)?
Riittääkö 80" pitkät hartiavyöt takapenkin selkänojaan asti? Muistaako joku minkä pituisia vöitä käyttää?
3" vyöt eivät ole liioittelua vaan todellista mukavuutta radalla. Paine jarrutuksissa jakautuu niin ettei edes tunne vöitä, toisin kuin 2" tahtovat pureutua ihoon. Nim.merk. Ei enää punaisia vöiden jälkiä olkapäissä...
Noissa sun esimerkki vöissä ei ole pikakiinnitystä, vaan ovat pulteilla lattiaan kiinnitettävää mallia. Tuo viides "muna" vyö on noissa kiinteänä lukon kanssa, joten se jää roikkumaan jalkojenväliin jos ajat vakiopenkillä. Siviili autoon on turhaa käydä osteleen uusia kilpavöitä, koska kilpakäytössä vaaditaan vöiden VALID päivämäärän voimassaolo ja vyöt "vanhenee" 5-vuodessa. -> http://www.ralli.net sieltä myyntipalstalta kyselemään noita vanhentuneita mutta varmasti priimoja vöitä siviilikäyttöön. Valinnanvaraa varmasti löytyy....
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Nelipistevyöt kuusseiskaan....

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Jaha, näköjään toistan itseäni. Anteeksjakiitos. :oops:
Tuli käytyä Motonetissa ja siellä osui silmiin Simota merkkiset 2" 4-piste tuvavyöt jotka tarkoitettu siviili autoon. Näkyi olevan pikakiinnitys silmukoillakin. Hintaa oli 79e.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin