Musse67, vaihdoitko studit??
Musse67, vaihdoitko studit??
Vaihdoitko studit kansiin vai jätikö originaaleiksi? Jos on 3/8", niin paljonko olet antanut jengaa ja onko jouset vakiot, entä nokka?
Sillä kysyn, kun jotkut ovat onnistuneet katkomaan niitä, mutta en tiedä, onko AFR jossain vaiheessa updeitannut noita studeja. Venttiilikoneiston liikkuviahan ne muutti vuosi sitten.
Sillä kysyn, kun jotkut ovat onnistuneet katkomaan niitä, mutta en tiedä, onko AFR jossain vaiheessa updeitannut noita studeja. Venttiilikoneiston liikkuviahan ne muutti vuosi sitten.
Viimeksi muokannut Arto65FB, 12 Touko 2005, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jätin AFR:n 3/8" studit. Jouset on myös kansien mukana tulleet tuplat. Nokka on Racingin E303 ja kierrokset on rajoitettu 6250 rpm. Mutta empä oo koskaan rajotinta vasten kierrättäny, kun tomaatti hoitelee vaihdot hyvissä ajoin 

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Onhan noi ainakin sen 3000km kestäny mitä kannet ollu paikallaan.
Keinuina mulla on Racingin M-6564-A351 1.6:1.

Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Tarttee erikoisprikat tai -pultit. Reijät on 1/2". Summitilta tilasin ARP:n pultit jotka on tarkotettu 351w kansille 302 koneeseen. http://store.summitracing.com/default.a ... P-254-3708Arto65FB kirjoitti:Eikös 165:sissa ole kannenpultin reikä ole 7/16" eikä 1/2", eli ei tarvitse erikoisprikkaa?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Olihan sinulla 165. Nimittäin jossain vanhassa M&F-lehden jutussa sanotaan, että 165 on 7/16", koska niitä ei ajateltu ikinä laitettavan 351W:n päälle.
Lisäksi AFR:n sivuilta saa käsityksen, että 165 olisi pienemmällä pultinreiällä:
165
Head Bolts & Studs Standard ARP, AFR #6323 & #6322
Head Bolt Washers Manley, AFR #6320
Stud Girdle Standard
185
Head Bolts & Studs Standard ARP, AFR #6318 & #6317
Head Bolt Washers Manley, AFR #6320
Head Bolt Bushings, 1/2”-7/16” Standard ARP, AFR #6324
Stud Girdle Standard
eli 165:n kohdalla ei ole mainintaa tuosta 1/2"-7/16" bushingista.
Lisäksi AFR:n sivuilta saa käsityksen, että 165 olisi pienemmällä pultinreiällä:
165
Head Bolts & Studs Standard ARP, AFR #6323 & #6322
Head Bolt Washers Manley, AFR #6320
Stud Girdle Standard
185
Head Bolts & Studs Standard ARP, AFR #6318 & #6317
Head Bolt Washers Manley, AFR #6320
Head Bolt Bushings, 1/2”-7/16” Standard ARP, AFR #6324
Stud Girdle Standard
eli 165:n kohdalla ei ole mainintaa tuosta 1/2"-7/16" bushingista.
Kyllä mun kannet on 165. Kansien päissä #1399. Sivulla http://www.airflowresearch.com/pages/165sbf_strp.htm lukee "Each head is also drilled for the larger 1/2” head bolt hole...", mutta osalistassa ei näy olevan mainintaa.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Re: Musse67, vaihdoitko studit??
Ei perhana, olen ongelmasta ollut tietoinen neljätoista vuotta aiemmin ennen kuin itse katkoin studin viime vuonna ja 3/8" Arpin laitoin tilalle. Tai eikun GT-350 sen laittoi. Vieläkin on loput 17 vaihtamatta.Arto65FB kirjoitti: ↑09 Elo 2004, 13:43 Vaihdoitko studit kansiin vai jätikö originaaleiksi? Jos on 3/8", niin paljonko olet antanut jengaa ja onko jouset vakiot, entä nokka?
Sillä kysyn, kun jotkut ovat onnistuneet katkomaan niitä, mutta en tiedä, onko AFR jossain vaiheessa updeitannut noita studeja. Venttiilikoneiston liikkuviahan ne muutti vuosi sitten.
Re: Musse67, vaihdoitko studit??
289 kilpa koneet ARP 3/8" studit. Tietääkseni ei oo kierrätetty edes 8000 rpm, 7800 rpm juorun mukaan. Aika hyvin ovat kyydissä pysyneet, oisko syy se, että käytämme vakio keinuvipuja? Ei oo yhtään mennyt poikki (vielä).
Videossa yhtä 289:ä rääkätään koko päivä dynossa. Sisällä 3/8" sudit ja vakio 289 nonrail keinut. Seetipaine noin 140 lbs ja venttiili auki noin 330 lbs, max rpm 7500.
Videossa yhtä 289:ä rääkätään koko päivä dynossa. Sisällä 3/8" sudit ja vakio 289 nonrail keinut. Seetipaine noin 140 lbs ja venttiili auki noin 330 lbs, max rpm 7500.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Musse67, vaihdoitko studit??
Onko tietoa et paljonkos tollanen stud girdle parantaa noiden kestävyyttä?