
302 veivi asiaa
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
302 veivi asiaa
Onko tietoa, tai jotain sen suuntaista mitä kestää(hv) tuollaisen -85 302 vakio kiertokanget, jos ei ole tarkoitus kierrättää yli 6000rpm? Kaikki info kiinnostaa, lähinnä ensi kesän stage1 versiota silmällä pitäen... 

Mustang sportroof -72
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Kannattaisi ihan tosissaan lukea näitä vanhoja juttua. Lue tuo lävitse niin pääset jyvälle mitä veivit kestää.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ight=veivi
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ight=veivi
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
lähinnä haen nyt sitä että millaisia teholukemia on vakio veiveillä saatu, ilman notkahduksia. Max. kierrokset ovat vaan tarkoitus pitää 6000rpm tuntumassa. Takomännillä oli tarkoitus tehdä, ja tähän koneeseen ei hukata liikoja rahoja juurikaan tuon lohkon heikkouden takia, mutta liikkeelle pitää ensikesänä päästä... Toinen kone tulee ajan kanssa.Tapsa kirjoitti:Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
Mustang sportroof -72
Asia ei ole noin yksinkertainen. Kyllä jotain tekemistä koneen kestävyyden osalta on myös liikkuvien massojen painolla esim. männät.lake kirjoitti:lähinnä haen nyt sitä että millaisia teholukemia on vakio veiveillä saatu, ilman notkahduksia. Max. kierrokset ovat vaan tarkoitus pitää 6000rpm tuntumassa. Takomännillä oli tarkoitus tehdä, ja tähän koneeseen ei hukata liikoja rahoja juurikaan tuon lohkon heikkouden takia, mutta liikkeelle pitää ensikesänä päästä... Toinen kone tulee ajan kanssa.Tapsa kirjoitti:Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
Jos ajatellaan asiaa hetkellisesti niin vakio lohko ja veivit riittää noin 500-600hv saakka hyvällä onnella.
Mutta noin +400 hv / 6000rpm lienee jatkuvassa käytössä (esim. rata-ajossa) jonkinlainen turvallinen maximi.
Isolla työllä voi veivit saada kestämään enemmänkin, niin kuin Tapsa mainitsi.
Oma kokemus vakio veiveistä vain 360 hv / 6200rpm koneesta. Kesti ainakin minun käytössä.
Tosin vakio pannuistakin (200 hv / 5200rpm) on veivejä mennyt hajalle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
juu, kiitos tästä infosta.Mexico65 kirjoitti:Asia ei ole noin yksinkertainen. Kyllä jotain tekemistä koneen kestävyyden osalta on myös liikkuvien massojen painolla esim. männät.lake kirjoitti:lähinnä haen nyt sitä että millaisia teholukemia on vakio veiveillä saatu, ilman notkahduksia. Max. kierrokset ovat vaan tarkoitus pitää 6000rpm tuntumassa. Takomännillä oli tarkoitus tehdä, ja tähän koneeseen ei hukata liikoja rahoja juurikaan tuon lohkon heikkouden takia, mutta liikkeelle pitää ensikesänä päästä... Toinen kone tulee ajan kanssa.Tapsa kirjoitti:Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
Jos ajatellaan asiaa hetkellisesti niin vakio lohko ja veivit riittää noin 500-600hv saakka hyvällä onnella.
Mutta noin +400 hv / 6000rpm lienee jatkuvassa käytössä (esim. rata-ajossa) jonkinlainen turvallinen maximi.
Isolla työllä voi veivit saada kestämään enemmänkin, niin kuin Tapsa mainitsi.
Oma kokemus vakio veiveistä vain 360 hv / 6200rpm koneesta. Kesti ainakin minun käytössä.
Tosin vakio pannuistakin (200 hv / 5200rpm) on veivejä mennyt hajalle.

ei tuolla radalle mennä, tuppaa menee autot katolleen mulla tossa kaarreajossa... Vartille kylläkin, eli hetkellisiä pyrähdyksiä on luvassa.
Maailmalta luettuna niin vakio alakerralla on mitattu 550rwhp lukemiakin, eli kai se setti hetken kestää ensi kesänä mullakin...

Mustang sportroof -72
Scatilla ainakin aika edukkaita i-beam 4340 veivejä, joissa on kestoa jo reilusti enemmän kuin vakioissa. Takomäntiäkin on on monen painosia...
Sitten jos vakiooita joutuu koneistuttamaan>maksaa sekin. Mä ostasin uudet Scatt tms jos yhtään epävarmuutta. Tosin nekin täytyy tarkastaa ennen asennusta.
Sitten jos vakiooita joutuu koneistuttamaan>maksaa sekin. Mä ostasin uudet Scatt tms jos yhtään epävarmuutta. Tosin nekin täytyy tarkastaa ennen asennusta.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.