302 veivi asiaa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

302 veivi asiaa

Viesti Kirjoittaja lake »

Onko tietoa, tai jotain sen suuntaista mitä kestää(hv) tuollaisen -85 302 vakio kiertokanget, jos ei ole tarkoitus kierrättää yli 6000rpm? Kaikki info kiinnostaa, lähinnä ensi kesän stage1 versiota silmällä pitäen... :roll:
Mustang sportroof -72
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Kannattaisi ihan tosissaan lukea näitä vanhoja juttua. Lue tuo lävitse niin pääset jyvälle mitä veivit kestää.

http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ight=veivi
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

juu, luin ja koitin haullakin löytää, mutta ei natsannu oikein, jotain löysin mutta en tarpeeks...
Edit: eikä tuossa linkissä puhuta halaistua sanaa veivien kestosta, lohkoasia on jo tuttu entuudestaan. Muutenhan tuolla oli vaan yleispätevää, "osta valmis kone" höpinää...
Mustang sportroof -72
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

Tapsa kirjoitti:Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
lähinnä haen nyt sitä että millaisia teholukemia on vakio veiveillä saatu, ilman notkahduksia. Max. kierrokset ovat vaan tarkoitus pitää 6000rpm tuntumassa. Takomännillä oli tarkoitus tehdä, ja tähän koneeseen ei hukata liikoja rahoja juurikaan tuon lohkon heikkouden takia, mutta liikkeelle pitää ensikesänä päästä... Toinen kone tulee ajan kanssa.
Mustang sportroof -72
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Tapsa varmaan tuossa meinas, että eiköhän ne kestä sen tehon mitä alle kuuden tonnin tuosta koneesta saa. Vai onko tulossa mutkaa tai ruuvia?
-71 HT 351C 4v
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

harmi80 kirjoitti:Tapsa varmaan tuossa meinas, että eiköhän ne kestä sen tehon mitä alle kuuden tonnin tuosta koneesta saa. Vai onko tulossa mutkaa tai ruuvia?
mutka tulee, tosiaan olis ollu hyvä ehkä sanoa sekin... :roll:
Mustang sportroof -72
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

lake kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
lähinnä haen nyt sitä että millaisia teholukemia on vakio veiveillä saatu, ilman notkahduksia. Max. kierrokset ovat vaan tarkoitus pitää 6000rpm tuntumassa. Takomännillä oli tarkoitus tehdä, ja tähän koneeseen ei hukata liikoja rahoja juurikaan tuon lohkon heikkouden takia, mutta liikkeelle pitää ensikesänä päästä... Toinen kone tulee ajan kanssa.
Asia ei ole noin yksinkertainen. Kyllä jotain tekemistä koneen kestävyyden osalta on myös liikkuvien massojen painolla esim. männät.
Jos ajatellaan asiaa hetkellisesti niin vakio lohko ja veivit riittää noin 500-600hv saakka hyvällä onnella.
Mutta noin +400 hv / 6000rpm lienee jatkuvassa käytössä (esim. rata-ajossa) jonkinlainen turvallinen maximi.
Isolla työllä voi veivit saada kestämään enemmänkin, niin kuin Tapsa mainitsi.
Oma kokemus vakio veiveistä vain 360 hv / 6200rpm koneesta. Kesti ainakin minun käytössä.
Tosin vakio pannuistakin (200 hv / 5200rpm) on veivejä mennyt hajalle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

Mexico65 kirjoitti:
lake kirjoitti:
Tapsa kirjoitti:Eiköhän ton 6000rpm kestä kun varmuudeksi
tarkastutat veivisi (särö, painot,pyöreydet,pultit, poistat muut rosoisuudet , valupurseet yms
käytätkö vakio, valu,tako,hyperteutic,mantiä em veiveissä?.
lähinnä haen nyt sitä että millaisia teholukemia on vakio veiveillä saatu, ilman notkahduksia. Max. kierrokset ovat vaan tarkoitus pitää 6000rpm tuntumassa. Takomännillä oli tarkoitus tehdä, ja tähän koneeseen ei hukata liikoja rahoja juurikaan tuon lohkon heikkouden takia, mutta liikkeelle pitää ensikesänä päästä... Toinen kone tulee ajan kanssa.
Asia ei ole noin yksinkertainen. Kyllä jotain tekemistä koneen kestävyyden osalta on myös liikkuvien massojen painolla esim. männät.
Jos ajatellaan asiaa hetkellisesti niin vakio lohko ja veivit riittää noin 500-600hv saakka hyvällä onnella.
Mutta noin +400 hv / 6000rpm lienee jatkuvassa käytössä (esim. rata-ajossa) jonkinlainen turvallinen maximi.
Isolla työllä voi veivit saada kestämään enemmänkin, niin kuin Tapsa mainitsi.
Oma kokemus vakio veiveistä vain 360 hv / 6200rpm koneesta. Kesti ainakin minun käytössä.
Tosin vakio pannuistakin (200 hv / 5200rpm) on veivejä mennyt hajalle.
juu, kiitos tästä infosta. :)
ei tuolla radalle mennä, tuppaa menee autot katolleen mulla tossa kaarreajossa... Vartille kylläkin, eli hetkellisiä pyrähdyksiä on luvassa.
Maailmalta luettuna niin vakio alakerralla on mitattu 550rwhp lukemiakin, eli kai se setti hetken kestää ensi kesänä mullakin... :lol:
Mustang sportroof -72
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Scatilla ainakin aika edukkaita i-beam 4340 veivejä, joissa on kestoa jo reilusti enemmän kuin vakioissa. Takomäntiäkin on on monen painosia...
Sitten jos vakiooita joutuu koneistuttamaan>maksaa sekin. Mä ostasin uudet Scatt tms jos yhtään epävarmuutta. Tosin nekin täytyy tarkastaa ennen asennusta.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
lake
Aktiivi
Viestit: 91
Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
Auto: Mustang Sportroof -72
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lake »

sinänsä en tuohon koneeseen aio panostaa yhtään enempää kuin on pakko ja mulle riittää että se ensi kesän kestää. Mitään tuon vakiokoneen rojuja ei käytetä seuraavassa koneessa...
Mustang sportroof -72
Vastaa Viestiin