Isolohko viileäksi.. paisuntasäiliö, ropellit, flektit..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
clark
Aktiivi
Auto: Mustang 1969 Sportsroof

Isolohko viileäksi.. paisuntasäiliö, ropellit, flektit..

Viesti Kirjoittaja clark »

Moi!

Isolohkotekniikka ja C6.. Tämä kesä on tullut ajeltua uudella Fordin kolmirivisellä isolohko alusyylärillä + veret seisauttavalla viskoropelilla + puhaltavalla napista kytkettävällä flektillä (kytkettävä jossain vaiheessa tyhjäkäynnillä). Homma toimi hyvin.

Nyt kun kelit viileni, poistin viskoropelin että kuulis vähän loppukesästä kasin ääntäkin. Näyttäisi, että pikkaisen pitäisi saada petrattua jäähdytystä. Tavoitteena siis: Ei enää viskoropelia!

Kommentteja, ohjeita siis kaipaisin.. omat ajatukset ja ihmetykset:

1. Paisuntasäiliön asennus..
Fordin syylärissä on rivoitus ylös asti, ilman paisuntasäiliötä siinä menee nyt 1/4 kapasiteetista hukkaan.. miten siis paisuntasäiliö (koko&mistä Suomesta + kytkennät). Nykyinen ylivuotoletku taitaa olla liian nafti (jousikuormitettu korkki + kupeessa ylivuoto pihalle)

2. Imevä flekti..
Imevä on vissiin aika paljon puhaltavaa tehokkaampi. Mites nämä tunnelihommat, miten tunneli pitäisi rakentaa + miten isolohkomiehet ovat saaneet sopimaan imevän flektin tunnelilla tilojen puolesta.

3. Mitä muuta tai vaihtoehtoista pitäisi tehdä? Vesipumpun välitykset?

Jos vielä tässä syksyllä saisi puuhattua. Lämpötilaystävällinen ajokausi kun on vasta alkamassa.

Jos jollakulla Jyväskylän seudulta on jäähdytysasiat kunnossa tai on kiinnostunut tutustumaan ko. tapaukseen, niin jyräytän mielellään käymään. Paras vinkki palkitaan tehokkaalla viskoropelilla :D

Lisään tähän huomenna muutaman valokuvan, jos niiden kautta tuosta saisi enemmän irti.
Fastback
Over The Top
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Tuon viskon kyllä minäkin heittäisin seinäkukkaseksi. 2 kpl imeviä flektejä thermostaattiohjaukselle ja miksei napinkin taakse niin pystyy varautumaan jo edessä näkyvään ruuhkaan tms. Alkuperäinen tunneli mulla on seinällä ja pysyy siellä. Matalalämpöinen thermostaatti, mulla taitaa olla 82 asteinen. Tuskin sitä vesipumpun välitystä tarvii muuttaa, pienempi pyörä saattaa aiheuttaa sen, että pumppu alkaa pärskimään/vatkaamaan vettä ja eikä sekään hyvä asia ole. Jos haluaa fiilistellä niin Marchilta löytyy kolmea erilaista hihnapyörä sarjaa 385-sarjan moottoreille. Moniurahihnoille ja kiilahihnoille Horsepower ja Highflow versiot. Syylärikin kun on uusi niin sen ei pitäisi olla tukkoinen. Paisuntasäiliötä en ole vielä järkeillyt, mutta sen rakennus on minullakin vielä edessä. Ilmanvaihto konehuoneessa sulla pitäisi toimia, näkyy olevan boss 429 scooppi pellissä. Onko se toimiva? Jos ei näillä ala vielä pysymään lämmöt kurissa, niin onhan aina mahdollista hankkia moottoriöljyn lauhdutin. Mulle on tulossa 460ci poliisiautojen towing package:n kuulunut SCJ 429 tyylinen ö-putsarin säädettävä jalka, josta on lähdöt lauhduttajalle.

Mulla ei ole vielä jäähdytysasiat kunnossa, koska auto ei ole valmis, mutta kotiasiat mulla on kunnossa joten voisin tulla katsomaan autoasi kyllä. Heitä yksityisviestillä niin sommitellaan tapaamista.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Galaxie61
Mega-addikti
Auto: Galaxie -61

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

Fastback kirjoitti:Tuon viskon kyllä minäkin heittäisin seinäkukkaseksi. 2 kpl imeviä flektejä thermostaattiohjaukselle ja miksei napinkin taakse niin pystyy varautumaan jo edessä näkyvään ruuhkaan tms. Alkuperäinen tunneli mulla on seinällä ja pysyy siellä. Matalalämpöinen thermostaatti, mulla taitaa olla 82 asteinen. Tuskin sitä vesipumpun välitystä tarvii muuttaa, pienempi pyörä saattaa aiheuttaa sen, että pumppu alkaa pärskimään/vatkaamaan vettä ja eikä sekään hyvä asia ole. Jos haluaa fiilistellä niin Marchilta löytyy kolmea erilaista hihnapyörä sarjaa 385-sarjan moottoreille. Moniurahihnoille ja kiilahihnoille Horsepower ja Highflow versiot. Syylärikin kun on uusi niin sen ei pitäisi olla tukkoinen. Paisuntasäiliötä en ole vielä järkeillyt, mutta sen rakennus on minullakin vielä edessä. Ilmanvaihto konehuoneessa sulla pitäisi toimia, näkyy olevan boss 429 scooppi pellissä. Onko se toimiva? Jos ei näillä ala vielä pysymään lämmöt kurissa, niin onhan aina mahdollista hankkia moottoriöljyn lauhdutin. Mulle on tulossa 460ci poliisiautojen towing package:n kuulunut SCJ 429 tyylinen ö-putsarin säädettävä jalka, josta on lähdöt lauhduttajalle.

Mulla ei ole vielä jäähdytysasiat kunnossa, koska auto ei ole valmis, mutta kotiasiat mulla on kunnossa joten voisin tulla katsomaan autoasi kyllä. Heitä yksityisviestillä niin sommitellaan tapaamista.

kyllä se jäähtyy pikkulohkon jäähdyttimelläkin , 2 riviä . FB kertoo yhtystiedot jos neuvoja tarvitset :wink:
Vastaa Viestiin