Isolohkotekniikka ja C6.. Tämä kesä on tullut ajeltua uudella Fordin kolmirivisellä isolohko alusyylärillä + veret seisauttavalla viskoropelilla + puhaltavalla napista kytkettävällä flektillä (kytkettävä jossain vaiheessa tyhjäkäynnillä). Homma toimi hyvin.
Nyt kun kelit viileni, poistin viskoropelin että kuulis vähän loppukesästä kasin ääntäkin. Näyttäisi, että pikkaisen pitäisi saada petrattua jäähdytystä. Tavoitteena siis: Ei enää viskoropelia!
Kommentteja, ohjeita siis kaipaisin.. omat ajatukset ja ihmetykset:
1. Paisuntasäiliön asennus..
Fordin syylärissä on rivoitus ylös asti, ilman paisuntasäiliötä siinä menee nyt 1/4 kapasiteetista hukkaan.. miten siis paisuntasäiliö (koko&mistä Suomesta + kytkennät). Nykyinen ylivuotoletku taitaa olla liian nafti (jousikuormitettu korkki + kupeessa ylivuoto pihalle)
2. Imevä flekti..
Imevä on vissiin aika paljon puhaltavaa tehokkaampi. Mites nämä tunnelihommat, miten tunneli pitäisi rakentaa + miten isolohkomiehet ovat saaneet sopimaan imevän flektin tunnelilla tilojen puolesta.
3. Mitä muuta tai vaihtoehtoista pitäisi tehdä? Vesipumpun välitykset?
Jos vielä tässä syksyllä saisi puuhattua. Lämpötilaystävällinen ajokausi kun on vasta alkamassa.
Jos jollakulla Jyväskylän seudulta on jäähdytysasiat kunnossa tai on kiinnostunut tutustumaan ko. tapaukseen, niin jyräytän mielellään käymään. Paras vinkki palkitaan tehokkaalla viskoropelilla

Lisään tähän huomenna muutaman valokuvan, jos niiden kautta tuosta saisi enemmän irti.