Mikä maksaa peltisarjoissa?
Mikä maksaa peltisarjoissa?
Jos ajatellaan vaan saatavaa tehoa niin mitkä on hyvät peltisarjat?
Summitilta katselin niin esim. Hedman Street maksaa 135 taalaa ja Hooker Super Comp 579 taalaa. Molemmissa samankokoiset primäärit eli 1 5/8. Tulis tohon mun Falconiin...
Summitilta katselin niin esim. Hedman Street maksaa 135 taalaa ja Hooker Super Comp 579 taalaa. Molemmissa samankokoiset primäärit eli 1 5/8. Tulis tohon mun Falconiin...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Laatu maksaa tässä tapauksessa.
Tehollisesti ei varmaankaan suuria eroja ole eri valmistajien sarjoilla, mikäli primääriputkien ja kolektorin mitat ovat samat.
Kalleimmat sarjat 289, 302 koneisiin ovat luokkaa $3500 tosin luvataan kyllä hieman enemmän tehoa kuin vakio sarjoilla.
Tehollisesti ei varmaankaan suuria eroja ole eri valmistajien sarjoilla, mikäli primääriputkien ja kolektorin mitat ovat samat.
Kalleimmat sarjat 289, 302 koneisiin ovat luokkaa $3500 tosin luvataan kyllä hieman enemmän tehoa kuin vakio sarjoilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
ite ostin Racers placesta FlowTechin peltisarjat ja ei niitä kiinni tartte laittaa ilman askartelua ja hitsailua, kummallisia liitoksia primääriputkissa, ja kollektorin joutuu tekee uusiks... Ei ollu kyllä kalliitkaan, 153€...
Viimeksi muokannut lake, 03 Syys 2006, 03:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang sportroof -72
Jep. Jotenki tuntus pakopuoli ahdistavan kun putkien irrotuksella tuli 4-5km/h lisää loppunopeutta. Mulla on nyt jotkin halpis peltisarjat (pitkät) ja 2,5" tuplaputkisto yksillä vaimentajilla jotka on ennen akselia. Toi putkisto on teetetty jossain pk-seudun pajassa oisko Hertsikassa eli pöntöt varmaan kanssa jotki halpis.
Meinasin jos uusis koko systeemin eli kunnon sarjat ja 3" putkisto.
Onko toi loppunopeuden kasvu normaali ilmiö, jos putket raapasee irti?
Meinasin jos uusis koko systeemin eli kunnon sarjat ja 3" putkisto.
Onko toi loppunopeuden kasvu normaali ilmiö, jos putket raapasee irti?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
minkäslaisia aikoja on ajettu?Ahti kirjoitti:Jep. Jotenki tuntus pakopuoli ahdistavan kun putkien irrotuksella tuli 4-5km/h lisää loppunopeutta. Mulla on nyt jotkin halpis peltisarjat (pitkät) ja 2,5" tuplaputkisto yksillä vaimentajilla jotka on ennen akselia. Toi putkisto on teetetty jossain pk-seudun pajassa oisko Hertsikassa eli pöntöt varmaan kanssa jotki halpis.
Meinasin jos uusis koko systeemin eli kunnon sarjat ja 3" putkisto.
Onko toi loppunopeuden kasvu normaali ilmiö, jos putket raapasee irti?
Mustang sportroof -72
11,96 ilman putkia, putket kiinni 12,0? mutta ilman putkia huonompi 60ftlake kirjoitti:minkäslaisia aikoja on ajettu?Ahti kirjoitti:Jep. Jotenki tuntus pakopuoli ahdistavan kun putkien irrotuksella tuli 4-5km/h lisää loppunopeutta. Mulla on nyt jotkin halpis peltisarjat (pitkät) ja 2,5" tuplaputkisto yksillä vaimentajilla jotka on ennen akselia. Toi putkisto on teetetty jossain pk-seudun pajassa oisko Hertsikassa eli pöntöt varmaan kanssa jotki halpis.
Meinasin jos uusis koko systeemin eli kunnon sarjat ja 3" putkisto.
Onko toi loppunopeuden kasvu normaali ilmiö, jos putket raapasee irti?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
eli tehoakin on jo kohtuu mukavasti. Koitan vaan kartoittaa tuota putkikoon tarvetta itselleni, mulla sitä tehoa kun ei ole niin haetaan sitä vääntöä sitten enemmän...Ahti kirjoitti:11,96 ilman putkia, putket kiinni 12,0? mutta ilman putkia huonompi 60ftlake kirjoitti:minkäslaisia aikoja on ajettu?Ahti kirjoitti:Jep. Jotenki tuntus pakopuoli ahdistavan kun putkien irrotuksella tuli 4-5km/h lisää loppunopeutta. Mulla on nyt jotkin halpis peltisarjat (pitkät) ja 2,5" tuplaputkisto yksillä vaimentajilla jotka on ennen akselia. Toi putkisto on teetetty jossain pk-seudun pajassa oisko Hertsikassa eli pöntöt varmaan kanssa jotki halpis.
Meinasin jos uusis koko systeemin eli kunnon sarjat ja 3" putkisto.
Onko toi loppunopeuden kasvu normaali ilmiö, jos putket raapasee irti?

Mustang sportroof -72
Ei tossa mulla mitään tehoa ole, hyytyy meno kolmosella ei jaksa ottaa kuin 180-181 loppunopeutta. Viivalta lähtee välttävästi (1.77). Pitäs saada sellanen 190 loppua mutta mulla on vielä muutama koni laitumella. Imis, sarjat, putket, nokka, jouset ehkä niillä löytyylake kirjoitti:eli tehoakin on jo kohtuu mukavasti. Koitan vaan kartoittaa tuota putkikoon tarvetta itselleni, mulla sitä tehoa kun ei ole niin haetaan sitä vääntöä sitten enemmän...Ahti kirjoitti:11,96 ilman putkia, putket kiinni 12,0? mutta ilman putkia huonompi 60ftlake kirjoitti:
minkäslaisia aikoja on ajettu?


Jos ei muu auta niin pannaan juissia

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
jep. pelttareita on moneen lähtöön..
racesarjat on sitten oma mailma.
street sarjoista
1 5/8 competition , 1 3/4 supercomp, sitten rakennussarjaa saatavilla hookerilla
hinnat kieltämättä vaihtelevat valmistajilla malleittain.
Hedmannit ovat hinta/laatu mielestäni paras.heilläkin rak sarjoja
sitten on vielä automaattille sopivampaa kollektori pituutta pitempi yleensä manuskalla käytetään yleensä hieman lyhyempää
tietyt motti/kori/ vaihteisto kombinaatiot vaikuttavat myös saatavuuteen
valmistajien sivuilla kannattaa käydä luurailemassa sopivimpia jos
vaatimukset ovat korkeat.
tai jos on halua/taitoa tehdä sitten ihan ite..
racesarjat on sitten oma mailma.
street sarjoista
1 5/8 competition , 1 3/4 supercomp, sitten rakennussarjaa saatavilla hookerilla
hinnat kieltämättä vaihtelevat valmistajilla malleittain.
Hedmannit ovat hinta/laatu mielestäni paras.heilläkin rak sarjoja
sitten on vielä automaattille sopivampaa kollektori pituutta pitempi yleensä manuskalla käytetään yleensä hieman lyhyempää
tietyt motti/kori/ vaihteisto kombinaatiot vaikuttavat myös saatavuuteen
valmistajien sivuilla kannattaa käydä luurailemassa sopivimpia jos
vaatimukset ovat korkeat.
tai jos on halua/taitoa tehdä sitten ihan ite..

Mitä Tapsa suosittelet tohon mun kombinaatioon? Kuin isot primäärit ja kuin isot putkistot? Kannet on AFR185 paketista.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaan Tapsan puolesta.Ahti kirjoitti:Mitä Tapsa suosittelet tohon mun kombinaatioon? Kuin isot primäärit ja kuin isot putkistot? Kannet on AFR185 paketista.
Niin isot primäärit kuin kaupasta saa, eli 1 3/4" (saisi olla isommatkin mutta saatavuus heikko ja hinta korkea) ja 2½ -3" putkisto hyvillä vaimentimilla.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
juu töitäkin pitäs välillä tehdäkkin .. jyrin mitoissa kun pysytään
ei pitäis enää ahdistaa , pikkulohko hyvällä hengityksellä
toimii jo 1 3/4 mutta 2" ainakin riittävä! spaiceria käytetään
varsinkin 4pultti kiinnityksissä ja joissain tapauksissa kun "pikku
reikäsistä" otetaan kaikki irti..
Tosiaan" pitkät primäärit 34- 36" ja 3" kollektorilla kun sullakin on tomaatti , ei tartte poistaa putkia jotta hivenen säilyis "alavääntö"
tutkaile putiikkien vaihto ehtoja
ei pitäis enää ahdistaa , pikkulohko hyvällä hengityksellä
toimii jo 1 3/4 mutta 2" ainakin riittävä! spaiceria käytetään
varsinkin 4pultti kiinnityksissä ja joissain tapauksissa kun "pikku
reikäsistä" otetaan kaikki irti..
Tosiaan" pitkät primäärit 34- 36" ja 3" kollektorilla kun sullakin on tomaatti , ei tartte poistaa putkia jotta hivenen säilyis "alavääntö"
tutkaile putiikkien vaihto ehtoja

- lake
- Aktiivi
- Viestit: 91
- Liittynyt: 09 Elo 2006, 01:47
- Auto: Mustang Sportroof -72
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Onkos nää kasikoneet nyt jotenkin massasta poikkeavia, kun tuo 3" kollektori sotii europuolen viritysoppeja vastaan? Mulle tulee ekana mieleen että pakokaasujen virtaus hidastuu merkittävästi 3" kollektorissa. Jos aateltais vaikka että kone puolitetaan 2x2.5L koneeks, ja esim. 150-200hv per puolisko. 2.5L 150-200hv kone taas ei tartte 3" putkea...Tapsa kirjoitti:juu töitäkin pitäs välillä tehdäkkin .. jyrin mitoissa kun pysytään
ei pitäis enää ahdistaa , pikkulohko hyvällä hengityksellä
toimii jo 1 3/4 mutta 2" ainakin riittävä! spaiceria käytetään
varsinkin 4pultti kiinnityksissä ja joissain tapauksissa kun "pikku
reikäsistä" otetaan kaikki irti..
Tosiaan" pitkät primäärit 34- 36" ja 3" kollektorilla kun sullakin on tomaatti , ei tartte poistaa putkia jotta hivenen säilyis "alavääntö"
tutkaile putiikkien vaihto ehtoja
Eikö kasikone tarvitse vastapainetta, ja jos näin on niin miksi?
Mielenkiinnolla kuuntelen vastauksia, ja mielellään perustelujen kera, jos sellaisia löytyy...

Ja en tässä vittuile enkä kyseenalaista kenenkään tietoja, vaan yritän oppia lisää...
Mustang sportroof -72
Olet oikeilla jäljillä, nyt vaan on puhe + 400 hv koneesta ja siihen pitäisi löytyä sopivat peltisarjat, putket ja vaimentimet.lake kirjoitti: Onkos nää kasikoneet nyt jotenkin massasta poikkeavia, kun tuo 3" kollektori sotii europuolen viritysoppeja vastaan? Mulle tulee ekana mieleen että pakokaasujen virtaus hidastuu merkittävästi 3" kollektorissa. Jos aateltais vaikka että kone puolitetaan 2x2.5L koneeks, ja esim. 150-200hv per puolisko. 2.5L 150-200hv kone taas ei tartte 3" putkea...
Eikö kasikone tarvitse vastapainetta, ja jos näin on niin miksi?
Mielenkiinnolla kuuntelen vastauksia, ja mielellään perustelujen kera, jos sellaisia löytyy...![]()
Ja en tässä vittuile enkä kyseenalaista kenenkään tietoja, vaan yritän oppia lisää...
"289-302 Mustang for use with wider World Products exhaust bolt
pattern and hydraulic clutch 3 1/2” collector.
A multiple step primary tube mated with the Merge style collectors is the secret of this header design. In back to back dyno tests, these headers consistently show as much as a 30 HP increase over the leading race headers with as much of an increase in torque as well."
V8 kone ei ole 2*4sylinteriä vaan 8 sylinterinen 90 asteen V kulmassa oleva V:ee moottori. Joten tuo sinun yleistys ei ihan pidä paikkaansa. Jo V8 koneen sytytysjärjestys aiheuttaa omia vaatimuksiaan pakosarjoille ja putkistolle.
Periaarteessa aina +400hv:aan saakka pitäisi 2½" tuplaputkisto riittää, mutta myös vaimentimet saattaa aiheuttaa lisä ongelmia niinpä 3" putki + 3" pöntöt saattaa helpottaa tilannetta.
Mutta Ahdin mainitsema loppunopeus eron syy mielestäni löytyy ratin ja penkin välistä tai rata ja sääolosuhteista.
Esim.
Pony Trak & Drag 18.6. 2006
12. Rekonen Jyri Mustang -65 289. 14,0191 s, 160,1841 km/h
Ford T&D day 27.8.2006
13. Rekonen Jyri Mustang -65 289. 14,0280 s, 163,3312 km/h
Tietääkseni autolleni ei ole tuossa välissä tehty mitään muutosta.
Kone 289cid, Tri-Y pakosarjat 2½" kollektori, 2½" putkisto ja 2½” Simonsin vaimentimet ei H:ta eikä X:ää putkistossa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Samana päivänä samalla radalla:
1. lähtö 60ft 1.826, 12.16, 177.15
2. lähtö 60ft 1.911, 12.32, 176.16
3. lähtö 60ft 1.772, 12.06, 176,07 suurensin suuttimia
4. lähtö 60ft 1.796, 11.96, 180.21 putket pois
5. lähtö 60ft 1.833, 12.04, 179.30 ei muutoksia edelliseen mutta hieman isommilla lähtökierroksilla (suti hieman).
1. lähtö 60ft 1.826, 12.16, 177.15
2. lähtö 60ft 1.911, 12.32, 176.16
3. lähtö 60ft 1.772, 12.06, 176,07 suurensin suuttimia
4. lähtö 60ft 1.796, 11.96, 180.21 putket pois
5. lähtö 60ft 1.833, 12.04, 179.30 ei muutoksia edelliseen mutta hieman isommilla lähtökierroksilla (suti hieman).
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.