Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Jos sulla on jo tehtynä Shelby-muutos sapluunat, niin lainaisitko ko kapistuksia? Itselläni on menossa koko alustan uudelleen "rustaus" ja laiska kun olen, en viitsisi alkaa sapluunoita itse vääntämään. Auto on Tampereella, joten etäisyys tuottane ongelmia!
Ilman muuta lainaan.
Täytyy vain etsiä sapluuna jostain ensin.
Palaan asiaan heti kun sapluunan löydän.
speedy kirjoitti:Hoo! ootteko kukaan laittaneet shelby quick steering kittiä? olipa yllättävän edullista shelby muutos palikkaa http://www.shelbyparts.com
Olipa jäänyt huomaamatta
Jep, minulla kyseinen kitti 65 fb:ssä jo vuodesta 94 lähtien.
Pätevä värkki varsinkin 16:1 simpukan kanssa. En yhtään ihmettele miksi 65 Shelbyihin asennetti se.
Nyt olen tekemässä muutosta apusimpukkaan. Vaihdan epämääräisen kumipuslan laakeritoimiseksi, jos saisi vielä vähän enemmän tarkuuta tuohon ohjaukseen. Samalla laitetaan paikoilleen myös bump steer kitti kuin myös takajousiin alumiini puslat.
Tuleekohan liian kova.
Slaalomin viimeinen osakilpailu vielä edessä
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
jaro55 kirjoitti:Mitäs toi quick steering kit sisältää?
Quick Steer Kit
This road race, quick steer kit consists of a high quality forged steel idler arm and pitman arm. These were first introduced on the original Shelby GT350s. This will fit any 1965-66 Mustang steering box with a 1” sector shaft. This will enhance your car’s handling with increased road feel and response time while reducing the need for excessive steering input. A must for any early Mustang set up for handling. Optional roller bearing kit reduces steering effort while adding service life to the idler arm.
Täältä löydätte jotain muutakin kivaa oikeisiin Shelbyihin, niin ja miksi ei myös vähemmän oikeisiin tai jopa tavallisiin Mustangeihin. http://www.cobraautomotive.com/index.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tänään sitten viimein vein Mussen oikein asiantuntijalle ohjauskulmien säätöön. Muut arvot olivat kohdallaan, mutta aurausta oli noin 3 mm liikaa. Se teki autosta aika levottoman uraisilla teillä. No, säädön jälkeen ratti tuli suoraan ja auto kulkee nyt kuin kiskoilla, ainakin entiseen verrattuna. Säädöt tehtiin owner`s manualin arvoihin, vaikka renkaat ovatkin nykyaikaiset. Tällä Mussella kun ei ajeta kilpaa, mitä nyt joskus liikennevaloista vähän ripeämmin kiihdytetään...
64puolikas kirjoitti:Tänään sitten viimein vein Mussen oikein asiantuntijalle ohjauskulmien säätöön. Muut arvot olivat kohdallaan, mutta aurausta oli noin 3 mm liikaa. Se teki autosta aika levottoman uraisilla teillä. No, säädön jälkeen ratti tuli suoraan ja auto kulkee nyt kuin kiskoilla, ainakin entiseen verrattuna. Säädöt tehtiin owner`s manualin arvoihin, vaikka renkaat ovatkin nykyaikaiset. Tällä Mussella kun ei ajeta kilpaa, mitä nyt joskus liikennevaloista vähän ripeämmin kiihdytetään...
Samat hommat teetätin tuossa pari kuukautta sitten ja on ollut yks parhaista 80 euron sijoituksista pitkään aikaan.
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
jaro55 kirjoitti:Eli suositteletteko tuon shelby-muutoksen tekemistä vaikka mustilla ei rataa tultaisikaan kurvailemaan.Tradepartsin JJ ei pitänyt sen tekemistä aiheellisena jos auto vaan "normaali" kesäajossa.
JJ on kyllä oikeassa, ei normaali katu kinneri tarvitse mitään selpi virityksiä, mulla on itse säätämäni kulmat ja kulkee erittäin vakaasti. Turha touhu ja ajan haaskausta koko höyrötys, tietenkin jokainen ruuvaa kotteronsa sellaiseksi kuin haluaa.
Tein omaan autooni Shelby-muutoksen (Jukan sapluunalla) viime talvena ja enpä ole katunut. Auto on ajettavuudeltaan aivan eri luokkaa kuin aikaisemmin. Vaihdoin toki samalla myös uudet uretaanipuslat, jäykemmät jouset ja paksummat kallistuksenvakaajat sekä eteen että taakse. Vaikea sanoa näiden muutosten jälkeen mikä on vaikuttanut minkäkin verran, mutta yksistään jo ulkonäöllinen muutos ylätukivarren laskemisesta on ollut tekemisen arvoinen!
Käytin auton vielä ohjauskulmien säädössä Hepo-Autossa Tampereella jossa aikaa säätöön kului neljä tuntia!!. Kulmat tulivat kuitenkin juuri niihin arvoihin jotka Corrallissa on suositeltu Shelby-muutoksen jälkeen laitettavaksi ja sen jälkeen autosta tuli entistä nautittavampi ajaa.
Nostetaas tätä aihetta vähän, kun tuli ajankohtaiseksi. Sattui nimittäin niin, että 64½ vaihtui 65:ksi tässä äskettäin (pitää varmaan tuo nimimerkkikin muuttaa lähiaikoina, tietääkö joku miten se tehdään?). Tämä uusi hankinta osoittautui tien päällä aika levottomaksi, varsinkin mutkaisella asfalttitiellä "haukkasi" kurveissa oikein jännittävästi...kurkkasin sitten aurauskulmia noin kotikonstein ja haritusta löytyi semmoinen reilu puoli tuumaa. Raidetankojen säätöruuvit ja holkit olivat niin jumissa, että ainakaan 10 vuoteen niitä ei ollut pidelty. Nyt varmaan edellinen omistaja kertoo kaikille, kuinka huonoja ajettavia jenkkiautot ovat, eihän niillä meinaa pysyä millään tiellä ja renkaitakin ne syövät ihan sikana...
64puolikas kirjoitti:Nostetaas tätä aihetta vähän, kun tuli ajankohtaiseksi. Sattui nimittäin niin, että 64½ vaihtui 65:ksi tässä äskettäin (pitää varmaan tuo nimimerkkikin muuttaa lähiaikoina, tietääkö joku miten se tehdään?). Tämä uusi hankinta osoittautui tien päällä aika levottomaksi, varsinkin mutkaisella asfalttitiellä "haukkasi" kurveissa oikein jännittävästi...kurkkasin sitten aurauskulmia noin kotikonstein ja haritusta löytyi semmoinen reilu puoli tuumaa. Raidetankojen säätöruuvit ja holkit olivat niin jumissa, että ainakaan 10 vuoteen niitä ei ollut pidelty. Nyt varmaan edellinen omistaja kertoo kaikille, kuinka huonoja ajettavia jenkkiautot ovat, eihän niillä meinaa pysyä millään tiellä ja renkaitakin ne syövät ihan sikana...
Sehän ei ole ollenkaan vaikea operaatio tehdä, eikää se ole mikään shelbyn kehittämä juttu, shelby on vain saanut kunnian tästäkin asiasta. ARNING on sen kehittänyt kunnia kuuluu sinne, shelpy on vai nikkari joka lisää valmiiseen autoon omat hilepileensä, samoin kuin muutkin virittäjät. ANTEEKSI taas kun poikkesin asiasta mutta kun tämä on totus .
Ennen Botniaringin ratapäivää mitattiin autosta auraus ja se oli noin 5mm harituksella. Annettiin olla siinä kun auto tuntui jo keväällä nopealta. Ilmankos auto kääntyy mutkiin niin nöyrästi. Tosin urista auto kimpoilee aika herkästi. Takavakaajaa ei edelleenkään löydy autosta tuntui tuo jotenkin kääntyvän ilman sitäkin.
En suosittele edes kokeilemaan etupään haritusta, mieluummin 2-4 mm auraukselle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.