GT-91 Päästö ja tyhjäkäynti ropleemaa.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
uke
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Syys 2004, 19:16

GT-91 Päästö ja tyhjäkäynti ropleemaa.

Viesti Kirjoittaja uke »

Pakokaasujen päästöt liian korkeat,voiko niitä säätää ollenkaan?Miten tsekata katit onko siihen mitään yksinkertaista keinoa vai pitääkö jättää johonkin verstaalle?
Tyhjäkäynti temppuilee lähes päivittäin varsinkin jos on ajanut jonkin matkaa ja tulee esim.risteykseen ja vaihtaa vapaalle niin usein joko sammuu tai rupee huopaan 300-1000 kiekan välillä.Ajaessa ei nyi ja lähtee kyllä -tuilematta käyntiin.Toisinaan käynti on ok mutta ehkä hieman epätasainen.Voisko näillä kahdella olla jotain tekemistä toistensa kanssa?
Avatar
jari
Addikti
Viestit: 372
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 08:47
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
Paikkakunta: Tuusula/Asikkala

Viesti Kirjoittaja jari »

Tyhjäkäynnin heijaamiseen yleisin syy lienee jumittava tyhjäkäyntiventtiili, eli se mötikkä kaasuläppärungon kyljessä. Ota se auki ja puhdista ja kokeile sen jälkeen mikä on tilanne.

Päästöjen ihmettelyssä ensimmäiseksi toimenpiteeksi ehdottaisin vikakoodien tsekkausta. Jollet halua tämän takia käydä pajalla, niin ohjeita tee se itse -miehelle (sekä itse koodien lukemiseen että niiden tulkitsemiseen) löytyy netistä, mm. jostain saitin http://www.corral.net syövereistä.
Vieras

tyhj.käynti+päästöt

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Putsasin ton tyhjäkäyntiventtiilin eikä se ollu mitenkään pahan näköinen.Jostain luin että vikana vois olla myös kaasuläpän? sensori mikä on siinä imusarjan päällä.
Avatar
musse67
Aina äänessä
Viestit: 1066
Liittynyt: 26 Touko 2004, 18:22
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: tyhj.käynti+päästöt

Viesti Kirjoittaja musse67 »

Anonymous kirjoitti:Putsasin ton tyhjäkäyntiventtiilin eikä se ollu mitenkään pahan näköinen.Jostain luin että vikana vois olla myös kaasuläpän? sensori mikä on siinä imusarjan päällä.
Testaa yleismittarilla onko anturi kunnossa tai säädöt kohdallaan. Kaasuläpän asentotunnistimen vihreän(+) ja mustan(-) johdon välillä tulee olla noin 0.98v jännite virrat päällä ja kaasuläppä kiinni.
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: tyhj.käynti+päästöt

Viesti Kirjoittaja hannu »

Anonymous kirjoitti:Putsasin ton tyhjäkäyntiventtiilin eikä se ollu mitenkään pahan näköinen.Jostain luin että vikana vois olla myös kaasuläpän? sensori mikä on siinä imusarjan päällä.
Omassani ( -91 GT ) samoja tyhjäkäyntiongelmia myös silloin tällöin, tyhjäkäyntiventtiilin irrotin ja putsailin,mutta en ehkä tarpeeksi,irtosi kyllä aika lailla "sakkaa",pitäisi liotella bensiinissä tai vastaavassa ainakin vuorokauden ja sen jälkeen brake cleanerillä puhtaaksi,meinaan tehdä kyseisen homman mahd.viikonloppuna,ilmottelen jos auttoi.
Vieras

uke

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Liuottelin vehjettä moottorinpesuaineessa viikon verran eikä auttanut.Paskaa kyllä irtos seinämiltä pikkusen.Toivotaan että sulla ois parempi tuuri.
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Suurella todennäköisyydellä jokin/jotkut antureista ovat viallisia, ilman vikakoodeja turha spekuloida. Ainakin HEGO:t, (pakokaasuanturit) kaasuläppä ja nesteenlämpö ovat epäiltyjä. Omalla kohdalla meni kaikki uusiksi, sen jälkeen käy kuin amerikkalainen kello. Yksi helpohko suuntaa antava konsti on ottaa yksi kerrallaan johto irti antureista ja kokeilla miten käy. Fordin tietokone nojaa ennalta asetettuihin parametreihin, ellei anturilta tule mitään signaalia, eli yleensä käy paremmin viallinen anturi irti piuhasta, kuin virheellisen signaalin kanssa. Muista sammuttaa auto aina kun vaihdat eri anturin irti.
Vastaa Viestiin