289 viheltää -laakeriko?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

289 viheltää -laakeriko?

Viesti Kirjoittaja Poro »

Korkkaanpa ison oluen ja alan synnyttämään...

Niin, kiristin tuossa muiden hoitojen yhteydessä laturinhihnan, kun alkoi vituttamaan sen vinkuna. Noh, kiristyksen jälkeen ääni oli edelleen tallella.

Tyhjäkäynnillä kuuluu normaali kasin lotina. Kiekkoja kun polkasee P-asennossa, nousukierroksilla ei kuulu mitään, mutta laskukierroksilla kuuluu. Sama homma ajossa, valoihin tultaessa viheltää niin että laitan N:lle ja rullaan mieluiten. Ajossa ääntä ei kuulu kuin valoihin hiljentäessä, parkkiksella polkiessa ääni alkaa kuulumaan jossain 3000 kiekan kohdalla tasaisilla kierroksilla.

Kyseinen ääni ei siis ihan ole laturinvinkunaa, vaan lähempänä jarrujen tuttua kitinää, ei ole vaan kuullut että kenelläkään jarrut vinkuu parkissa... =) Ääni on tasainen, sen taajuus ei siis vaihtele kuten esim. väärinmaadoitetuissa sterkoissa.

Kertokaa oi Gurut, mikä sieltä on menossa, miten sen voi todeta ja kannattaako autolla sen kummemin enää ajella ennenkuin vika paikkallistetaan?

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Kai kiristimen tarkistit??
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hmm... minkä kiristimen?

Kyse siis EI ollut laturin äänistä, jos sen kiristintä tarkoitit?

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

juu ei mitään, väärä kone...
(aattelin heti hihnan kiristintä 302 :oops: )
ääntää itsellä ihan mukavasti, mut ei raski vaihtaa...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Hmm.. Vahan off-topic, mutta hihnankiristin? Siis sorkkarauta ja 1/2" avain? :)

Takaisin aiheeseen: Tuleeko aani tosiaan edesta (loota?) vai takaa (pera?) "mottorijarrutusta" tehdessa? Siis sen verran, kuin C4:lla voi em. jarrutusta tehda..
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

cossu2 kirjoitti:juu ei mitään, väärä kone...
(aattelin heti hihnan kiristintä 302 :oops: )
ääntää itsellä ihan mukavasti, mut ei raski vaihtaa...
Kannattaa uhrata vitonen tohon :) luultavasti vaihdettava laakeri,kuten useissa ja ihan yleismalli.
Avatar
cossu2
Aktiivi
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 07:57
Auto: GT -95 convertible SC

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

veekoo kirjoitti:Hmm.. Vahan off-topic, mutta hihnankiristin? Siis sorkkarauta ja 1/2" avain? :)
Siis moniura hihnaista tarkoitin. kaikki laitteet on kiinteitä ja kiristetään rullalla. sillä saa muuten remmin sen vertä kiriälle että sillä voi soittaa Bachia.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kokeile ny tuo peruskikkaa, eli apulaiteremmiä irti ja toinen hyvä kun pistät kaverin korvan töihin.
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Terveisiä vekille sinne jenkkeihin, mutta mitenkäs perse pitää ääntä, jos saan sen vihellyksen aikaan myös parkissa? ;)

Tosiaan omituinen vika ja kuten kaikki asiat mitä ihminen ei tunne: se pelottaa. Aina pohtii sitä pahinta mahdollista. Voiko joku koneen laakeri pitää moista ääntä? Pientä ihmistä pelottaa, otan neljännenkin oluen siis... =)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Poro kirjoitti:Terveisiä vekille sinne jenkkeihin, mutta mitenkäs perse pitää ääntä, jos saan sen vihellyksen aikaan myös parkissa? ;)
Ah.. Niinjoo. Voi se lootakin tai kytkin/turbaani huudella parkissa, 05 ainakin rohisee mukavasti ja on kuulemma ominaisuus.. :(
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Juu, urpaani turpaani voi olla ehkä hyvä veikkaus, mutta minkä verran vaihteisto on mukana jos valitsin on P-asennossa?

Tosiaan omituinen vihellys... voisko olla jossain painepuolella mitenkään? Kyse on siis niin kovasta äänestä, että mielummin rullaan N:llä valoihin, enkä kuuntele sitä vinkunaa, joten mikään ihan pieni fiba ei taida olla.

Eniten tosiaan kiinnostaa, että meneeköhän pahemmin rikki, vai onko ns. ominaisuus ;)
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ootko kattony lootan oljyt? Onko punasta ja tarpeeksi..?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

No entäs laturin laakerit, kaveri kabiiniin kaasuttelemaan ja itse kuuntelemaan...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Noi vikinat voi tulla jannista paikoista. Itte paikansin jyrinan takarenkaan tasapainotukseen toista tullessa... Kattoo, josko oon oikeessa..
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Poro »

Hmmm... tuo laatikko voisi olla yksi hyvä arvaus, siis nesteet vähissä. Sen jälkeen kun laatikon kokikset vaihdettiin viimekesänä, on Musti tiputellut allensa kuin olisi juoksuaika ("kiitos" vaan American Power)

Tosin on se ennenkin päässyt jopa niin tyhjäksi tuo laatikko, että ei ole vetoa pakilla tms... moisestahan palaa laatikon pannat helposti?

Täytyypä ostella lisää lootaöljyä ja katsoa sen vaikutus, kiitos!

TT
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Vastaa Viestiin