Cleevelandi savuttaa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Cleevelandi savuttaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Ma ihmettelen taas kun tuota kasaa käyttelin, jatkuvasti lykkää oikein näkyvää sauhua, tyhkäkäynti on kumman rikkaalla.. tai siten jostain syystä poltaa huonosti ? mutta ihan hyvin käy kuitenkin:? kaasari on tuorehko eetelrokki, hieman jenkaa annettaessa kyll sinistäkin näkyy, ja naapuri katto eilen kun pihalla ajoin kiekan että oikeastaan vaan toisesta piipusta sauhutteli :shock: tiedä sitte oliko se oljysavua se, jospa öljirengasta jumissa ?
Viimeksi muokannut PeteP, 23 Elo 2006, 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

no jospa laittisin helvetin kireän nokka akselin, niin pääsisi enemmän savua putkeen :P
Avatar
harmi80
Addikti
Viestit: 201
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harmi80 »

Sun pitäis ite päästä ajelemaan sinne auton perään ja haistella, että onko se öljyä vai käykö rikkaalla.
-71 HT 351C 4v
Avatar
fairlane
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 10 Heinä 2004, 10:36
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja fairlane »

ja jos se on liian rikkaalla sun tarvii antaa se jollekkin köyhemmälle :peukku:
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

fairlane kirjoitti:ja jos se on liian rikkaalla sun tarvii antaa se jollekkin köyhemmälle :peukku:
:lol: se on jo melkein mahlotonta
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

harmi80 kirjoitti:Sun pitäis ite päästä ajelemaan sinne auton perään ja haistella, että onko se öljyä vai käykö rikkaalla.
Eikösse onnistu jos mää peruutan kovaa, tulee nuo savut hyvin sisään ku ei ovia eikä ikkunoita paikalla :hattuwhee: Juu sen haistaa jo kun paikalla käyttää, onkelma oikeastaan onkin se miksi se savuaa tyhjäkäynnillä niin paljo :? mikä tyhjäkäynnin noin rikastaa, tai sitten ei polta kunnolla, syttypuoli on kyllä uutta ..
Avatar
voxagent
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voxagent »

Joissakin moottorimalleissa tyhjäkäynnillä imukanavan alipaine imee öljyä väljistä ohjureista.
JaKki
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 00:46

Viesti Kirjoittaja JaKki »

Venttiiliohjurin vuoto näkyy yleensä savun pölläytyksenä käynnistettäessä.
Jatkuva savutus ja jos se on vielä vähän sinertävää viittaa reilumpaan öljyn polttoon eli öljyä tulee männän ohi palotilaan eli esim männän renkaat voi olla jumineet urat kohdakkain tai osa on katkennut. Mittaappa puristukset koneesta.
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

JaKki kirjoitti:Venttiiliohjurin vuoto näkyy yleensä savun pölläytyksenä käynnistettäessä.
Jatkuva savutus ja jos se on vielä vähän sinertävää viittaa reilumpaan öljyn polttoon eli öljyä tulee männän ohi palotilaan eli esim männän renkaat voi olla jumineet urat kohdakkain tai osa on katkennut. Mittaappa puristukset koneesta.
Juu nuo on kyllä tuttuja asioita, harvinaisempaa vaan tyhjäkäynnillöä savutus

Tässä tapauksesa kyllä kaiki on mahrollista, veikkaan että näkyvää vikaa löytyy kun koneen avaan, ehkä jo talven aikana, taitaa vaan kllivländin peruskorjaus maksaa hunajata? tarkotus on samalla nostattaa turhan matalia rutistuksia, ja moternimpaa nokkaa sisään, mutta se sitten toinen juttu
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Speedy, samalla kun remppaat koneen niin tässä olisi jotain muutakin ajateltavaa... Eikös sulla ollut C6?

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... hlight=351

Vakavasti ottaen lopullista tuomiota ei kannata ennen antaa kun kone on levällään. Tarviiko porata, vai pärjääkö pelkällä hoonauksella ja rengastuksella. Jos tarvii porata ja ylikoko 0,060" niin menee lohko vaihtoon jne. Hyvällä tuurilla sulla on std. porauksinen lohko siellä, ylikoko löytynee yleensä männän laesta.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Argh! juu seekuus, ja pysyy :wink: tossa kun taas käyttelin,niin panin merkille ettei näkyvää sauhua kun auto käynnistetty ja käy tyhjää, mutta siten kun runttaa pedaalia reilusti niin hieman sinipilveä näkyy, ja sen jälkeen savuaapitkän tovin tyhjäk. eli kyllä se oilia ottaa palotilaan, noo ei tuo ny paha, pahempiakin nähty .. mut mielenkiintosta nähdä mitä tuolta "ruumiinavauksessa" löytyy, ja männät kuitenkin joutuu vaihtaa, tossa tiettävästi vakiona kuoppapäiset mukit ?
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mitkäs kannet sulla olikaan? Open chamber 4V:t? No KB149:t tilaukseen ja tulee ruttua yli kympin, jotain 10,2-10,6 tienoille mahdoin laskiskella silloin kun mullakin oli isopalotilaiset 4V:t. Sitten kun sulla on motti auki niin syötä tietoja diamondracingin sivuilla olevaan ruttulaskuriin, heillä on pahuksen hyvä laskin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juu eiköhän nene ouppen samperit ole,4 veet kuiten, muutta ei viittis kansia vaihtaa, lieneekö halvempi laittaa tasa tai patimmat mukit :roll: mitään isoja viriviriä ei tehä, vaan kutitellaan sitten ne helpot hevoset esiin, koppotikoppoti :keppiheppa:
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mitä suotta hyviä kansia vaihtamaan? Eipäs noissa hinnoissa hirveitä eroja ole.

Jos haluat sitä ruttua niin flattopilla eli tasapää männällä et saa sitä kysymääsi ruttua open chamber kansilla. Flattop olisi melkoisen optimaalinen palotapahtuman kannalta, mutta open chamber tarvitsee pattia jotta ruttua tulee.

Esim. Keith Black silvolitet eli hyperteutooniset eikun hypersuperteuteuteu männistä pattipäät eli KB149:t maksavat summitilla 202,69 taalaa setti ja tasapää KB177:t 188,69 taalaa setti. Eipä siinä kauhiaa hintaeroa ole kun setti on sulla kotona ja maksettuna.

Nyt en enää muista cleveland tietoutta, mutta ne sun kannet voisivat olla soveliaat rullakeinuille. Eivät olisi pöllömpi vaihtoehto, jos uusit nokka-akselin ja sitä kautta venttiilijousetkin todennäköisesti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin