Automaatilla penkitys?
Automaatilla penkitys?
Lueskelin tos noita topikkeja mis oli juttuu jostain vaijerin irrotuksesta penkitykses, ja mahdollisesta loodan hajoamisesta juttua, mut jäi epäselväksi et mites se penkitys nyt menee automaatilla?
Kun olis tarkotus penkittää auto nyt ja sit remontin jälkeen niin näkis todellisen muutoksen.
Ja auto on -94 5.0 GT Mustang Convertible
Kun olis tarkotus penkittää auto nyt ja sit remontin jälkeen niin näkis todellisen muutoksen.
Ja auto on -94 5.0 GT Mustang Convertible
En oikein tiedä noista penkityksistä, asiantuntijat voivat vastata erikseen...
Se vaijerin irroitus meinaa "kikdaunin" eliminoimista, eli vaihteisto pitää halutun vaihteen kaasun pohjaan painalluksesta huolimatta. Tämä on tarpeen, koska rullilla kelataan pintakaasulla haluttu vaihde (mielellään suora) silmään ja sitten painetaan lappu lattiaan.
Mittauksen suhteen elän uskossa, että automaatilla vedon päätteeksi tulee heittää vaihde D:ltä N:lle. Eli täysi veto päällä ja siitä suoraan veto pois. Vastaa manuaalilla vedon lopettamista kytkimen painallukseen. Tällöin laitteisto osaa laskea loppurullauksesta vetopyörästön häviön oikein. Homma ei kuitenkaan mene, kuten elokuvissa...
Kerhon järjestämissä mitauksissahan vaikeutena oli juuri tuo vetopyörästön häviö, penkki kun ei ymmärtänyt laskea sitä oikein. Käppyrä oli mitä sattuu. Toisaalta sillä ei ollut väliä, koska mittaustuloksena saatiin aina oikea pyöräteho. Siitä laskemalla sitten moottoriteho (15-20% lisäys) ja edelleen momentti kierrosluvun ja tehon suhteena). Ja näin haluttu "Essonbaaritulos" oli saatu...
Selkiskö yhtään?
Tomi

Se vaijerin irroitus meinaa "kikdaunin" eliminoimista, eli vaihteisto pitää halutun vaihteen kaasun pohjaan painalluksesta huolimatta. Tämä on tarpeen, koska rullilla kelataan pintakaasulla haluttu vaihde (mielellään suora) silmään ja sitten painetaan lappu lattiaan.
Mittauksen suhteen elän uskossa, että automaatilla vedon päätteeksi tulee heittää vaihde D:ltä N:lle. Eli täysi veto päällä ja siitä suoraan veto pois. Vastaa manuaalilla vedon lopettamista kytkimen painallukseen. Tällöin laitteisto osaa laskea loppurullauksesta vetopyörästön häviön oikein. Homma ei kuitenkaan mene, kuten elokuvissa...
Kerhon järjestämissä mitauksissahan vaikeutena oli juuri tuo vetopyörästön häviö, penkki kun ei ymmärtänyt laskea sitä oikein. Käppyrä oli mitä sattuu. Toisaalta sillä ei ollut väliä, koska mittaustuloksena saatiin aina oikea pyöräteho. Siitä laskemalla sitten moottoriteho (15-20% lisäys) ja edelleen momentti kierrosluvun ja tehon suhteena). Ja näin haluttu "Essonbaaritulos" oli saatu...

Selkiskö yhtään?
Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Ja AOD/AODE laatikoissa EI saa ottaa kickdownia irti, laatikko saa sillä informaation kaasun asennosta, eikä tykkää jos se loppuu. Eli ei muuta kun suora vaihde, se ensimmäinen, ns pikku d päälle. ei kikkari pudota pienemmälle kun vauhtia on tarpeeksi. Toisinsanoen kickdown ei aiheuta ongelmia.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
No mulla oli ammoin 190 KONEheppaa, eli ei löytyne pyöriltä. Mutta nyt on varmaan 150, vissiin bensapumpusta alkaa aika jättäämään, kun ei kulje eikä kiihdy. Pitäis saada painemittari lainaksi että sais varmuuden
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Perä vaikuttaa paljon, mulla oli 2.73(!) aikasemmin ja tappo kaiken kiihtyvyyden todella tehokkaasti.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
-
- Aktiivi
- Viestit: 46
- Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05
Joo mulla on sama, vakio, 2.73. Miten paljon perävälityksen vaihto vaikuttaa kulutukseen moottoritiellä/ylipäänsä? Mikä sulla Vee8 on nyt välityksenä? 3.73 / 3.90 oon suunnitellu mutta kun on tuo automaatti niin pitäisi vielä hommata jonkunlainen EEC tuner että saisi asetettua uudet vaihtoasetukset.
Onko kellään kerholaisella tweecer:iä tai vastaavaa?
Onko kellään kerholaisella tweecer:iä tai vastaavaa?
- Vee8
- Aina äänessä
- Viestit: 1138
- Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Laitoin 3.27 kun meinaan jossain kohtaa ahdistaa moottoria ylimääräisellä ilmalla.. Mutta 3.55 on aika sopiva vapaasti hengittävään peruskatuautoon. Toisaalta automaattiin noi muut vaihtoehdot voi olla ihan sopivia. Kulutukseen se voi vaikuttaa jopa alentavasti, tai sitten ei mitään.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------