Mikä Ford veturiksi?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Mikä Ford veturiksi?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Alkoi nyppimään ainainen kuljetuskaluston puute. Aina pitää lainailla jostain veturia traileria varten. Ajattelin että jos ostais oman pikupin tai maasturin jolla sitten kiskois harrasteautoja. Samalla siitä tulis perheen kakkosauto satunnaisia tarpeita varten
Elikkä lähinnä kiinnostaa kokemukset, "heikot kohdat" jne.

Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...

Niin ja hintaluokkaa max. 5000.-
Viimeksi muokannut Ahti, 17 Elo 2006, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Laita vaikka privana lisätietoja.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Bronco mennee

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

Meilla on ollut nelisen vuottanFord Bronco 4x4 V8 302 ja AOD laatikolla. Eddie Bauer varusteilla = irtokatto + AC+ jne jne.... perässä tulee mitä vaan -- Trailerilla olan vedetty monelaisia autoja ja peräkärryjä --Solifrein aika iso vaunukin tulee perässä kuin tyhjää vaan...kone vääntää ja vääntää :D

Bensaa palaa tolla vaihetistolla ja koneella n 12 ltr tasasella ajola talvella 14 ltr -- kärry perrässä + 1-2 litraa -- ja auto on sentään ISO - kamaa mahtuu kyytiinkin hirveesti
Talvella pääsee minne vaan Meillä ei mökkiteitä enää edes lingota ....ja osat on halpoja ja auto kestää ei tarvii kokoajan olla korjaamassa

Kun vertaa auton hankintahintaa + arvon nousua !!! näitäON vahän enää--- niin 14 ltr sadalle ei oo mitään..../ väliraha Tojotaan n 10.000 ekee on 8.000 litraa casoa ...

Bronco on myös 360 cid ja tavallisella laatikolla C6 = bensaa palaa 20 - 25 ltr /100km :shock:

kaupungissa kätevä kun se on korotettu 33" renlkailla niin kukaan ei tunge alle tuli sitten oikeelta tai väärästä suunnasta :lol:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Mikä Ford veturiksi?

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ahti kirjoitti: Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
No, no minne ne dieselit unohtui.
Minä ole aina kiskonut mustia diesel pakulla. Kulutus pysyy kohtuullisena myös trailerin kanssa, saati siten ilman vaunua.
Kulutus alle 10 l/100km VW Transporteri TDI tai MB Vito TDI. Molemmat vetää kuorman erittäin hyvin ja vakaasti.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Re: Mikä Ford veturiksi?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mexico65 kirjoitti:
Ahti kirjoitti: Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
No, no minne ne dieselit unohtui.
Minä ole aina kiskonut mustia diesel pakulla. Kulutus pysyy kohtuullisena myös trailerin kanssa, saati siten ilman vaunua.
Kulutus alle 10 l/100km VW Transporteri TDI tai MB Vito TDI. Molemmat vetää kuorman erittäin hyvin ja vakaasti.
Millasen TDI:n saa 5000.- :?:

Tommonen hoppa olisi sulantiellä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=868130
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Re: Mikä Ford veturiksi?

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Ahti kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:
Ahti kirjoitti: Olen vähän ajatellut että pitäs olla 4wd, bensa, kohtuulisesti säilytystilaa työkaluille ym. Vaikka joku Explorer tai Bronco tai F150 ja mitä näitä nyt onkaan. Onkos noista eri koneista kommenttia kun näyttää olevan 5,0 (302) , sitten on V6 ja suora 6...
No, no minne ne dieselit unohtui.
Minä ole aina kiskonut mustia diesel pakulla. Kulutus pysyy kohtuullisena myös trailerin kanssa, saati siten ilman vaunua.
Kulutus alle 10 l/100km VW Transporteri TDI tai MB Vito TDI. Molemmat vetää kuorman erittäin hyvin ja vakaasti.
Millasen TDI:n saa 5000.- :?:
Ei kovin kummoista, suomesta. Kaveri katteli halvimpia mb:n vitoja, olivat aika karmeessa kunnossa kun pääosin työautoina olleet, kukkii sieltä sun täältä ja kilometrejä hirveesti. Työkamulla oli ruotsinkilpisiä transportereita, alta kolmentontun oli saanut asiallisen joka tosin vei liikaa ainetta muihin volkkareihin nähden, kiertoon se sitten meni. Paku pitäs saada sellanen joka on ollut lähinnä jonkun omassa käytössä, firmojen autot saa aika raakaa kohtelua....
Go tell Alice....
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

mixi diisselli

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

meillä sitä laskettiin et kun laitat 6- 12.000 ekee kiinni autoon pelkä välirahaa saadaksesi "halpakäyttöisen" diisselin --niin paljonkos sen auton arvonalennuksella vuosittain + välirahalla ostat bensaa ???
siis TUHANSIA LITROJA !!!
Meillä kulut lasketaan kyllä KOKO rahanmenosta ei pelkästä bensan tankkauksesta tai pyyhkiän sulkien kulumisesta :shock:
MUTTA eEEEEEN HALUA MENNÄ MIHINKÄÄN KUMPI-KAMPI PENSA-NAFTA ikiväitelyyn -- jokainen varmaan löytää itselleen sopivan -- mut kun Broncon kasin jyräyttää käyntiin niin on se vaan niin mukavata murinaa :wink: ilman savuhaittoja :shock:
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Yritähän löytää jostain 300 cid EFI kuutosella varustettu veturi itsellesi. Kuutoseksi kova vääntö ja ehkä menee hitusen pienemmällä mitä 5.0 kasi.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Nonni, Ahti käy hakemassa multa ton MustangGTn mainitseman overdriven Broncon.Olis pakko myydä kun ei enää kaikki rompeet mahdu tontille.. :cry:
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Se sulantien hoppa oli vähintäänkin arveluttava. Muka 227 ajettu mutta ratista nahat kulunu puhki, myyntimaalattu, pakkelit paisto läpi, piikkipyörät alla...
En viittiny edes käydä koeajolla.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jep, Vitot tipuu pois koska haluan nelivedon. Toisaalta Vitot kukkii aika iloisesti. VW Syncrot on sitten taas melko arvokkaita pelejä.

Joku HJ61 vois olla jees mutta nekin yleensä +500tkm ajettuja.
Vanhoja Patrolleja ja Pajeroja saa edullisesti mutta vanhassa Pajerossa ei kestä loota, kansi eikä simpukan sektoriakseli ja Patrolli, no ei vaan sytytä.
Trooperiin ja Opeliin (sama auto?) en halua sotkeentua.

Jenkkimasstureista näyttää Cherokeeta (4.0) olevan aika paljon tarjolla ja yleensä melko hyvillä varusteilla olevia saksantuonteja.
Joku -89 Rangen Vogue olis kanssa mutta taitaa olla vähän liian aristokraattinen noihin ympyröihin :D

Pohdinta jatkuu...
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Sulkava
Mega-addikti
Viestit: 579
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 20:50
Auto: 1995 Mustang
Paikkakunta: Helsinki - Sulkava - Hki-Sva....

Range

Viesti Kirjoittaja Sulkava »

mulla oli -88 Range Vogue varusteilla-- ja oli kyl TOdella hieno peli ja kaikki perlitti jopa talvella vaikka oli engelsmanni--mutta bensan kulutus kun 4-veto aina päällä oli 25-30 ltr talvella n 30 :roll: alumiinikori ei pahemmin ruostu ja yleensä omistajat polttaa piippua ja ajelee ruudulisessa lippiksessä = eivät revittele lätkä pohjassa pitkin sorakuoppia eivätkä vippaskorjaile pakkelilla !

Helkilöfarmariin mahtuuu sitten 5 henkee ja isokin koira ---mitä ei Vitoon ym pakuihin oikeen ahda millään -- toinen juttu on et jos tavaratilasa EI oo erillislämmitintä on kamat sitten talvipakkasilla jäässä tai huurteessa -- muutkin ku kaljat 8)

Cherokeet on hinnaltaan aika edullisii mut sitten on syytä tarkistuttaa etuperä ja laatikot kunnolla -- samoin vetonivelet on aika arvokkaita uusia -- just katsastettu pitää ainakin olla just kulumien takia !
Mustang 1994 / 1995 ...
Soutuneuvos ;)

Thanks for Avatar; copy Aki Latvanne
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jep, mulla oli joskus -72 range sellasena ajo/off-road autona. Bensaa palaa koneen kokoon nähden pirusti mutta on siinä vaan älyttömän hyvä alusta, ajoi sitten metässä tai tiellä.
Tossa tois aika siistin olonen F150: http://tinyurl.com/nhm3z

toinen Explorer:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=769334


---------------------
Lyhensin osoitteen näppärämpään kokoon ja lisäsin klikkausmahdollisuuden linkkeihin
Emmi Pulkki
Webmaster
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
TomiKoo
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 30 Touko 2004, 23:42
Paikkakunta: Lohja / Lieksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TomiKoo »

Mites tommonen, pientä laittoo se vaatii vaan... :wink: Tinkaat sen viitoseen!

Miten tuo menee painojen suhteen? Liian kevyt veturiksi??

Tomi
Suzuki DR 650 RSE -93
Vastaa Viestiin