earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää
15x7 tai 15x6 Styled Steel vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
15x7 tai 15x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
16x7 tai 16x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /50-55 renkaat.
http://www.specialtywheelsltd.org/
Tai
15x7 tai 15x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /60 renkaat.
Tai
16x7 tai 16x6 Magnum 500 vateet ja 205 - 225 /50-55 renkaat.
http://www.specialtywheelsltd.org/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Jaah.
-66 mustissa:
225/50-15 edessä
225/60-15 takana
Edessä joutui tuon profiilin pudottamaan kun meinas kiinni ottaa. Takana ottaa joskus kiinni, muokkaamalla sopisi...
Tuo 10-lisää profiilissa takana tekee hieman lisää etu nojaa, mutta ei kovin häiritsevästi.
Kevääksi tulossa hieman radikaalimpaa kokoa
-66 mustissa:
225/50-15 edessä
225/60-15 takana
Edessä joutui tuon profiilin pudottamaan kun meinas kiinni ottaa. Takana ottaa joskus kiinni, muokkaamalla sopisi...
Tuo 10-lisää profiilissa takana tekee hieman lisää etu nojaa, mutta ei kovin häiritsevästi.
Kevääksi tulossa hieman radikaalimpaa kokoa

Re: earlyn vanne- ja rengaskoko mietintää
Kun tarkemmin lukee tuon perus kysymyksen ja sen tavoitteen niin 15x6 vanne ja 205/60-65 rengas taitaa olla vielä juuri ja juuri museo kelpoinen.2065 kirjoitti: mietiskelin jotain kokoa joka museoautoon sopis, mutta ei olis ihan rimpula...
Ehkä 15x7 saataisi mennä kun Shelbyssä taisi olla juuri tuota kokoluokka vanteet, silloin tuo 215-225/60 ei näyttäisi vielä kovin ylileveältä ja pullukalta. Ja tuon kokoisella kumilla saa jo jonkinlaista vastetta tienpintaan.
Onko 64½-66 museo mustangeissa minkälaista rengastusta? Onko vanteina 15x7?
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Addikti
- Viestit: 400
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Muistaakseni 65-66 Shelbyissä oli joko 14x6" (Magnum) tai 15x6" vanteet (pelti).
14x7" omana kokemuksena ei ole hyvä early-Mustangiin, itse ajelen nyt 64-avolla 195/75-14 -renkailla käyttäen nyt 14x6" peltivannetta. Itse en laittaisi 64-66 Mustangiin leveämpää kuin enintään 205-renkaan, ainakaan eteen.
Alunperin 64-1/2 Mustangeissa oli kaikkein standardein 13x4.5" vanne, kuitenkin 65-66 yleisemmin oli 14x5", ja alunperin 65-Mustangin rengas oli n. 175 leveä, joten esim pari 245 & 275 -kokona on kaikkea muuta kuin originaali-tyyppinen. 1965-Suomi-Mustangin rengas oli 6.95-14 tyyppirekisteröitynä eli 178mm leveä, korkeus 642mm ja kehä 1913mm.
Omana MuTu-arviona ei kannata suomalaisilla urateillä ajaa kuin max 225 leveillä renkailla, leveämmillä tahtoo vaeltaa. 71-Shelby kulki kuin juna 205/75-14 renkailla 14x7" -peltivanteilla, mutta nyt 235/60-15 käyttäen 15x7-aluvanteita hieman vaeltaa. Lisävertailuksi: 71-Mustangin std-rengas oli 195 leveä, ja ex-73-Suomi-Grandessani oli originaalina tyyppirekisteröitynä F70-14 eli 210 leveä. Samoin ex-73-avossa ollut 225/70-14 oli hyvä ajettava 14x7" Magnumeilla. Ulkonäkö vs. originaliteetti vs. ajettavuus, tätä yhtälöä pitää miettiä.
14x7" omana kokemuksena ei ole hyvä early-Mustangiin, itse ajelen nyt 64-avolla 195/75-14 -renkailla käyttäen nyt 14x6" peltivannetta. Itse en laittaisi 64-66 Mustangiin leveämpää kuin enintään 205-renkaan, ainakaan eteen.
Alunperin 64-1/2 Mustangeissa oli kaikkein standardein 13x4.5" vanne, kuitenkin 65-66 yleisemmin oli 14x5", ja alunperin 65-Mustangin rengas oli n. 175 leveä, joten esim pari 245 & 275 -kokona on kaikkea muuta kuin originaali-tyyppinen. 1965-Suomi-Mustangin rengas oli 6.95-14 tyyppirekisteröitynä eli 178mm leveä, korkeus 642mm ja kehä 1913mm.
Omana MuTu-arviona ei kannata suomalaisilla urateillä ajaa kuin max 225 leveillä renkailla, leveämmillä tahtoo vaeltaa. 71-Shelby kulki kuin juna 205/75-14 renkailla 14x7" -peltivanteilla, mutta nyt 235/60-15 käyttäen 15x7-aluvanteita hieman vaeltaa. Lisävertailuksi: 71-Mustangin std-rengas oli 195 leveä, ja ex-73-Suomi-Grandessani oli originaalina tyyppirekisteröitynä F70-14 eli 210 leveä. Samoin ex-73-avossa ollut 225/70-14 oli hyvä ajettava 14x7" Magnumeilla. Ulkonäkö vs. originaliteetti vs. ajettavuus, tätä yhtälöä pitää miettiä.
'65 Shelbyssä ainakin se Cragarin valmistama Shelby-kromi-vanne oli kokoa 15x6 - sitä katselin tuohon omaan '65FB:iin, mut oli todella arvokkaat uustuotantonakin.. jotain 2200eur olis ollu tänne tuotettuna
..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.
Muutoskatsastushan oli 17lle peace of cake..
Ulkonäkö/orgis/retro... tietty makuasioita, tallella hyllyssä on 15x7 AR TT D:t jos palaa orgis-lookkiin...
Edellises '65HT:ssa oli 215/60/15 (15x7), joka natsas hyvin..
Sami
___________
Ford Mustang '65FB 'Shelby GT350'-look

..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.
Muutoskatsastushan oli 17lle peace of cake..
Ulkonäkö/orgis/retro... tietty makuasioita, tallella hyllyssä on 15x7 AR TT D:t jos palaa orgis-lookkiin...
Edellises '65HT:ssa oli 215/60/15 (15x7), joka natsas hyvin..
Sami
___________
Ford Mustang '65FB 'Shelby GT350'-look
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Minkäslaiset jouset sulla tossa on? GT?Sami65302 kirjoitti:'65 Shelbyssä ainakin se Cragarin valmistama Shelby-kromi-vanne oli kokoa 15x6 - sitä katselin tuohon omaan '65FB:iin, mut oli todella arvokkaat uustuotantonakin.. jotain 2200eur olis ollu tänne tuotettuna![]()
..ja sit kävi niin että nyt alla pyörii 17-tuumaiset 225/45 -kumeilla.. EN olis uskonu kuinka hyvät voivat olla ajaa vaikka noin leveät ja matalat. Laaturenkaat tietty pitää olla ja niitähän tuossa kokoluokassa löytyy mistä valita. Alusta on tanakka (konit, kumipuslat ympäri, arning-muutos, tuuman vakaaja, jäykät jouset) mutta ei lainkaan tärskivä hesan mukuloillakaan.. Toki syvissä urissa vetää, mut niin kyl nykyautotkin 225lla.. Muuten kulkee ku juna.
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
No kun mulla on noi 620:set eikä se kyllä reeltä vaikuta eikä varsinkaan kiviseltä
Gas-A-just:it auttaa vissiin vähän ittellä
?


-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Mittaan huomenna jos ehdin.. veikkaan 620lbs mut sithän se selviää.. varmaan tuos vaikuttaa lopputulokseen tekijöiden summa..Mosse kirjoitti:Joo, ajattelin vain kun noi omat 620 lbs luo aika kivireki meiningin..


Sami
______________
Ford Mustang '65 'Shelby GT350'-look
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Onko jollain kuvia miltä näyttää 15x8 vanteella 225/60-15 rengas? Onko liian leveä vanne moiselle renkaalle?
Kuvia voi heittää tänne: juha.vayrynen@luukku.com
Kuvia voi heittää tänne: juha.vayrynen@luukku.com
(Mustang 1965 HT 289, C4) 2001-2011
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
Chrysler Sebring 2.7 2002
"Se voittaa kellä on kuollessaan eniten leluja..."
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Jatketaas tätä. Jos earlyyn laittaa alle esim. 15*7, 235/60 tai 16*7, 235/50
. Minkä perävälityksen valitsisi? 3.25 vai 3.50. Laatikko on C4.n. Onko 3.50 liian rankka C4.lle? Peräremppa suunnitteilla ja ajatuksissa rengaskoon kasvatus samalla. Olisko 16" parempi vastaisuuden varalle, lähinnä renkaiden saatavuuden takia.
. Minkä perävälityksen valitsisi? 3.25 vai 3.50. Laatikko on C4.n. Onko 3.50 liian rankka C4.lle? Peräremppa suunnitteilla ja ajatuksissa rengaskoon kasvatus samalla. Olisko 16" parempi vastaisuuden varalle, lähinnä renkaiden saatavuuden takia.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Renkaiden saatavuus on parempi 16", kyllä niitä 15" saa, mutta valikoima on suppeampi, eli kärjistettynä: joko Hoosierin AS04 tai Pingpong Star Major Xcletor 2000 HP. Helpoin rengaskoko taitaa olla 225/50/16, koska sitä menee moneen euroon ja japsiin. Noissa ei-kisarenkaissa 15" ovat halvempia kuin 16", mutta esmes nykyisissä kummeissa 225/50/16 olivat halvemmat kuin 225/60/15. Negatiivisena puolina: 16" vaatii muutoskatsastuksen ja 50-sarjalainen on hieman kovempi kuin 60-sarjalainen. Oma päätelmä oli, että erikseen pehmeät 225/50/16 kummit radalle ja 225/60/15 on nyt kadulle. Vaihtunevat jossain vaiheessa johonkin 195-205/70/15 tms. kokoon. Perävälkäksi on tulossa 3.25.
235 ei ole kovin yleinen koko. Tuolta voi katsella eri kokojen hintoja ja yleisyyttä. Siellä oli 93 rengasta 225/50/16 ja 7 koossa 235/50/16.
http://www.en.autothek.com/
Renkaan ja vanteen leveydellä on selkeä vaikutus käsiteltävyyteen ja mukavuuteen. Esim 225/60/15 5.5" tuuman vanteella on suorastaan pehmeä ajettava verrattuna samaan renkaaseen 7" tuuman vanteella.
235 ei ole kovin yleinen koko. Tuolta voi katsella eri kokojen hintoja ja yleisyyttä. Siellä oli 93 rengasta 225/50/16 ja 7 koossa 235/50/16.
http://www.en.autothek.com/
Renkaan ja vanteen leveydellä on selkeä vaikutus käsiteltävyyteen ja mukavuuteen. Esim 225/60/15 5.5" tuuman vanteella on suorastaan pehmeä ajettava verrattuna samaan renkaaseen 7" tuuman vanteella.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Mulla on -69:ssä edessä muistaakseni 215/60/15 7 tuumaisilla ja takana 245/60/15 8 tuumaisilla. Edessä ihan hyvin mahtuu pyörimään, takana ottaa vähän kaariin kiinni kun niiaa. Takana pitäis tehdä vähän jäykennystä. Iskarit , jouset ? Takana kyl levittää jonkin verran ulospäin. http://www.americancarclub.fi/kuvat/Pre ... re_028.jpg
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20