Kuumenemisongelmia
Kuumenemisongelmia
Ei liene yllätys kelleen, että 65 HT:ni ottaa ja ylikuumenee (heittää vedet pihalle tarpeeksi kierrättäessä) näillä keleillä. Upeetahan se ei ole, mutta sen kanssa on opittu elämään.
Nyt olen kuitenkin törmännyt täysin uuteen ilmiöön, joka vaikeuttaa lisää auton kanssa elämistä. Auto lähtee käyntiin kuin palmun alta, mutta vain seisottuaan tarpeeksi kauan. Eli suoraan ajosta sammutettuna ei uudesta liikkeelle lähdöstä voi kuin haaveilla. Tunnin - parin, seisomisen jälkeen auto käynnistyy taas normaalisti.
Näissä uudelleen starttaamisissa ei virtaa tunnu riittävän, joten voiko vika olla akussa? Virtaa annettaessa startti pyörittää taas ihan eri lailla ja auto lähtee kyllä käyntiin.
Ja nyt kun kerran alettiin vuodattamaan niin palaan vielä tuohon vesien keittämiseen. Palstalta olen saanut lukea syylärin vaihtamisesta ja lisätuulettimista. Mikä lienee paras (helpoin=varmin) ratkaisu ongelman korjaamiseksi? Kesäauto kun meinaa olla vain talviajettava...
Nyt olen kuitenkin törmännyt täysin uuteen ilmiöön, joka vaikeuttaa lisää auton kanssa elämistä. Auto lähtee käyntiin kuin palmun alta, mutta vain seisottuaan tarpeeksi kauan. Eli suoraan ajosta sammutettuna ei uudesta liikkeelle lähdöstä voi kuin haaveilla. Tunnin - parin, seisomisen jälkeen auto käynnistyy taas normaalisti.
Näissä uudelleen starttaamisissa ei virtaa tunnu riittävän, joten voiko vika olla akussa? Virtaa annettaessa startti pyörittää taas ihan eri lailla ja auto lähtee kyllä käyntiin.
Ja nyt kun kerran alettiin vuodattamaan niin palaan vielä tuohon vesien keittämiseen. Palstalta olen saanut lukea syylärin vaihtamisesta ja lisätuulettimista. Mikä lienee paras (helpoin=varmin) ratkaisu ongelman korjaamiseksi? Kesäauto kun meinaa olla vain talviajettava...
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Mulla pyöräyttää kuumana aika raskaan oloisesti, kun perusennakkoa on sen verran paljon; itse asiassa olen säätänyt ennakot niin, että kuumana nippa nappa lähtee käyntiin. Monestihan kuumenemisongelmat liittyvät juurikin väärään sytytysennakkoon, ainakin itse sain lämmöt kuriin, kun laitoin sytkän kohdalleen. Eli ehkä itse tarkistaisin -lampulla
- sytkän, ja kokeilisin vaikka muutaman asteen muutosta.

-71 HT 351C 4v
Kokeiltu on seuraavia omassa: kokonaisennakkoa pienennettiin jostain 40 asteesta 36 asteeseen, laitettiin pelkkää vettä ja Water Wetteriä ja ajettiin lämppäri täysillä vaan ei kestä kuin kaksi kierrosta ennenkuin lykkää vettä täydestä syylarista enemmän kuin puoli litraa. Seuraavat kokeilut, 1) ei laiteta sitä syylaria täyteen, kun niin ei pidäkään tehdä 2) flekti hieman lähemmäs syyläria, 3) vaihdetaan ylivuotosäiliö sidukkatölkistä varttigallonan öljytölkkiin.
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
- Kesämies!
- Addikti
- Viestit: 161
- Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
- Auto: Ford Mustang 1965 conv.
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Meikällä oli myös tuo lämpenemisongelma ostaessani auton muutama kuukausi sitten. Kokeilin ensitöikseni syylärin putsausainetta eli valutin vanhat nesteet pois ja huuhdoin niin kauan kunnes tuli ihan kirkasta vettä. Sen jälkeen uudet vedet tilalle ja putsausaineet sekaan -> ajoa noin parikymmentä kilometriä ja annoin jäähtyä. Taas vaihdoin vedet ja kas kummaa ihan yhtä paskaista nestettä taas ulos syyläristä. Huuhdoin ja nesteet tilalle ja sen jälkeen ei ole lämmöt nousseet juuri yhtään!!
Kannattaa ainakin kokeilla..


- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Mulla syylarin vaihdon jalkeen pysyi viileana moottoritiella vaikka olisi ajanut kiinaan saakka, mutta liikenenvaloissa rupesi lammot nousemaan -> paisuntasailo ja tuulitunneli propelliin. Nyt nousee jotain 5C liikennevaloissa, mutta pysyy siina. Inspiraatio em. asentamiseen tuli, kun kokeilin 40C helteilla ajella lahivuorille. Tartti tehda U kaannos, kun lammot laheni kiehumispistetta. Ei lirauttanut kuitenkaan vasta kun parkkipaikalla, vaikka makea alas lasketellessa vehje viileni takaisin normaaliksi...
Taisi olla jo aika vahissa nesteet. Nyt vehje pysyy sisasiistina. 


Kiitokset jälleen kerran vinkeistänne. Voi kun tämä olisikin niin helppoa, että olisi olemassa vain se yksi ja oikea vastaus...
Syyläri on vastikään korjautettu ja samalla puhdistettu. Tuo ylivuotosäiliö on pieni ja konehuoneen alaosassa (ja kaiken lisäksi korkiton), joten se lienee syytä siirtää ylemmäs ja vaihtaa isompaan.
Starttikin on juuri uusittu, mutta kaipa tuo kypsytysjuttukin on hyvin mahdollinen. Taidan rakentaa avaruusfoliosta suojan siihen päälle.
Ennakon säätämisen jättänen ammattimiehille. Näissä viriviri-autoissa kun mikään ei toimi niin kuin on säädetty...
Syyläri on vastikään korjautettu ja samalla puhdistettu. Tuo ylivuotosäiliö on pieni ja konehuoneen alaosassa (ja kaiken lisäksi korkiton), joten se lienee syytä siirtää ylemmäs ja vaihtaa isompaan.
Starttikin on juuri uusittu, mutta kaipa tuo kypsytysjuttukin on hyvin mahdollinen. Taidan rakentaa avaruusfoliosta suojan siihen päälle.
Ennakon säätämisen jättänen ammattimiehille. Näissä viriviri-autoissa kun mikään ei toimi niin kuin on säädetty...
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.