C4:n öljymäärä
C4:n öljymäärä
Missä kohtaa tikkua öljy pitäisi olla,kun sitä on tarpeeksi?Ja miten tarkistus suoritetaan?Osaan kyllä tikun nostaa ja katsoa siitä
,tarkoitan lähinnä valmistelevia toimenpiteitä.Kuumana vai kylmänä,mikä vaihde yms.

-
- Aktiivi
- Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
- Viesti:
Re: C4:n öljymäärä
Tikussa pitäis olla markkerit ylä- ja alatasoille. Käyttöohjeessa muistaakseni sanotaan että vaihteistoöljyt pitäis lämmittää ensin ajamalla ja käyttää aski kaikilla vaihteilla. Itse olen tehnyt sellasta kun ei jaksa lähteä heittämään lenkkiä että antaa koneen käydä N:llä (joissakin askeissa ei öljyt kierrä P-asennossa, C4:sta en ole varma) vähän aikaa, sitten käy kaikki vaihteet läpi, peruuttelee ja ajaa vaikka pihassa eestaas pari metriä kaikilla vaihteilla. Olen itse katsonu öljyt aina kone käymässä N:llä, kai sen voi katsoa kone sammuksissakin... Ja ainakin tähän asti on aski pysynyt kunnossa tuolla tsekkauksella.musti65 kirjoitti:Missä kohtaa tikkua öljy pitäisi olla,kun sitä on tarpeeksi?Ja miten tarkistus suoritetaan?Osaan kyllä tikun nostaa ja katsoa siitä,tarkoitan lähinnä valmistelevia toimenpiteitä.Kuumana vai kylmänä,mikä vaihde yms.

Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
- Vee8
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT - Paikkakunta: Kangasala
Askin öljytaso tarkistetaan aina moottori käyden, vaihde P:llä. Joissain tikuissa on ympyrät tai reiät osittamassa öljytasoa kylmänä ja viivoitus tai viivat kuumana tarkistukseen. Suositeltavaa on tehdä tarkistus ajon jälkeen, mutta parempi tietysti kylmänäkin kun ei ollenkaan.
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
------Ford Mustang Mach-E------
------Ford Mustang Mach-E------
Täältä löytyy jonkin verran tietoa cruise-o-matic laatikosta.
http://www.tocmp.com/manuals/Ford/1958/ ... index.html
http://www.tocmp.com/manuals/Ford/1958/ ... index.html
Ford Mustang 260 ht aut. -64½
Mini Cooper 1.3L MPI -97
Mini Cooper 1.3L MPI -97