Lämppärin moottori resu(ko)?
- Kesämies!
- Addikti
- Viestit: 161
- Liittynyt: 03 Kesä 2006, 21:35
- Auto: Ford Mustang 1965 conv.
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Lämppärin moottori resu(ko)?
Eli ääntää niin pirusti 1 ja 3 asennossa ja kakkosessa ei tapahdu mitään. Olis ilmeisesti "uuden" moottorin paikka?. Onko hankala vaihtaa ja oisko jollain myydä? Auto on siis -65 HT
Juupa, ne kuluu ja välttämättä rasvauskaan ei auta. Moottori on yksinopeuksinen itsessään ja eri nopeudet hoituvat lämppärin kyljessä olevalla vastuspakalla. Kakkosen toimimattomuuteen lienee kolme mahdollisuutta:
- johdotuksissa vikaa puhaltimen kytkimen ja vastuspakan välissä, tarkista
- puhaltimen kytkimessä skeidaa / huonoa kontaktia, todennäköisesti suihkaus CRC:tä kytkimeen ja vähän renklausta riittää
- toinen vastus poikki vastuspakassa lämppärin kyljestä, mittaa vastusten arvot (about 1,4 ja 2,6 ohmia)
Vaihtaminen onnistuu helpohkosti, tosin et pääse moottoria vaihtamaan irrottamatta koko lämppäriä. Eli
-hanskalokero irti
-puhaltimen putket irti
-lämppärin säätövaiherit irti
-lämppärin kotelo irti
-lämppärin vesiletkut irti (tämä ehkä hankalin vaihe, voi olla jumahtaneet ja joka tapauksessa ovat vähän hankalassa paikassa, riippuu vähän miten homman teet)
-moottori irti peltinsä/propellin kanssa
-kuusiokoloavaimella propelli irti, ja moottori parilla ruuvilla
Ja sama takaperin eli nirepakat amas aj
Moottoreita saa osatoimittajilta. Sen kerran kun laittaa niin kannattanee laittaa brand new, hyviä tuskin käytettynä paljonkaan porukalla on kun on vaihdeltu niitä juurikin metelin tms. takia uusiin.
- johdotuksissa vikaa puhaltimen kytkimen ja vastuspakan välissä, tarkista
- puhaltimen kytkimessä skeidaa / huonoa kontaktia, todennäköisesti suihkaus CRC:tä kytkimeen ja vähän renklausta riittää
- toinen vastus poikki vastuspakassa lämppärin kyljestä, mittaa vastusten arvot (about 1,4 ja 2,6 ohmia)
Vaihtaminen onnistuu helpohkosti, tosin et pääse moottoria vaihtamaan irrottamatta koko lämppäriä. Eli
-hanskalokero irti
-puhaltimen putket irti
-lämppärin säätövaiherit irti
-lämppärin kotelo irti
-lämppärin vesiletkut irti (tämä ehkä hankalin vaihe, voi olla jumahtaneet ja joka tapauksessa ovat vähän hankalassa paikassa, riippuu vähän miten homman teet)
-moottori irti peltinsä/propellin kanssa
-kuusiokoloavaimella propelli irti, ja moottori parilla ruuvilla
Ja sama takaperin eli nirepakat amas aj
Moottoreita saa osatoimittajilta. Sen kerran kun laittaa niin kannattanee laittaa brand new, hyviä tuskin käytettynä paljonkaan porukalla on kun on vaihdeltu niitä juurikin metelin tms. takia uusiin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****