Koneenrakennus vinkkejä
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Koneenrakennus vinkkejä
Kaveri linkitti minulle hyvän sivuston ja koin sen sen verran hyväksi että ajattelin jakaa sen kanssanne.
Expert Engine Building Tips
Expert Engine Building Tips
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Tuossa artikkelissa keskustellaan ehkä enempi race moottoreista, niissä ei veivikulmilla yms. sylinterin rasituksilla ole ihan niin suurta merkitystä kuin koneella jolla oletetaan ajettavan +50.000 km ilman huolia.harmi80 kirjoitti:Hyvä artikkeliLisää näitä.
Kaveri kyllä pisti aika halvalla tuota isku-veivi suhdetta, mutta väittihän tuo, että testattu juttu.
Ja mun mielestä hyvä muistutus oli se, että suunnittele moottori polttoaineelle, älä polttoainetta moottorille.
-----------------
However, I'm not going to say there's absolutely nothing to rod ratio, and there are some pitfalls of going above and below a certain point. At anything below a 1.55:1 ratio, rod angularity is such that it will increase the side loading of the piston, increase piston rock, and increase skirt load. So while you can cave in skirts on a high-end engine and shorten its life, it won't change the actual power it makes. Above 1.80- or 1.85:1, you can run into an induction lag situation where there's so little piston movement at TDC that you have to advance the cam or decrease the cross-sectional area of your induction package to increase velocity
-----------------
Mun mielestä yksi hyvä sääntö näissä veivi asioissa on se että veivi ylettyy männäntappiin asti.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kuitenkin on ainakin arvattava, että race koneen tulee kestää joskus hyvinkin pitkiä kilpailuja esim. 24 tuntia täyttä laulua. Usko ja luulen tietäväni että jo yksi normaali kilpailu vastaa tuhansien kilometrien moottorin normaali käyttöä. Eikä sitenkään kaikki vaihda konetta uuteen joka kisan jälkeen. Niin eiköhän tuolla koneen mitoituksella ole jotain tekemistä myös kestävyyden kannalta. Vaikka erilaisilla kampisuhteilla ja veivikulmilla saataisiinkin samanlaiset tehot.Fastback kirjoitti:Tuossa artikkelissa keskustellaan ehkä enempi race moottoreista, niissä ei veivikulmilla yms. sylinterin rasituksilla ole ihan niin suurta merkitystä kuin koneella jolla oletetaan ajettavan +50.000 km ilman huolia.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Jep, olen täysin samaa mieltä kanssasi aiheesta. Uskon Reher Morrisonin mestarin puhuneen enempi drag & nextel cupin moottoreista ja siihen perustui myös em. lausuntoni. Nextel cupissahan taitaa motit vaihtua joka kisan jälkeen? 24 tunnin koitokseen tuskin Reher Morrison lähtisi motilla jossa veivikulmat aiheuttavat em. häiriötekijöitä.Mexico65 kirjoitti:Kuitenkin on ainakin arvattava, että race koneen tulee kestää joskus hyvinkin pitkiä kilpailuja esim. 24 tuntia täyttä laulua. Usko ja luulen tietäväni että jo yksi normaali kilpailu vastaa tuhansien kilometrien moottorin normaali käyttöä. Eikä sitenkään kaikki vaihda konetta uuteen joka kisan jälkeen. Niin eiköhän tuolla koneen mitoituksella ole jotain tekemistä myös kestävyyden kannalta. Vaikka erilaisilla kampisuhteilla ja veivikulmilla saataisiinkin samanlaiset tehot.Fastback kirjoitti:Tuossa artikkelissa keskustellaan ehkä enempi race moottoreista, niissä ei veivikulmilla yms. sylinterin rasituksilla ole ihan niin suurta merkitystä kuin koneella jolla oletetaan ajettavan +50.000 km ilman huolia.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3