Akselipainoista ja kokonaispainosta

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
stanu429
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Marras 2004, 01:50
Paikkakunta: Americarvia

Akselipainoista ja kokonaispainosta

Viesti Kirjoittaja stanu429 »

Olen muutoskatsastamassa Mussea 429-motilla. Muuten homma kondiksessa, mutta Katsuri vaatii 69-Mustangin 302-mallista valmistajan ilmoittaman rakenteellisen kokonaispainon ja akselipainot :? . En mistään ole niitä löytänyt :( . Semmoinen selitys ei auta, että 429 ja 428 CJ samaa painoluokkaa ja kori tyyppikatsastettu aikanaan 428:llakin. Olettekos painiskelleet saman asian kanssa ja selvinneet?
Tapsa
Mega-addikti
Viestit: 701
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Etelä-suomi

Viesti Kirjoittaja Tapsa »

tai sitten vaan vaaoille..
sieltä saat ainakin tarkat painot 8)
Drive Fast or Drive Home
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Mitä tulee moottorien painoihin, niin "factory Ford Engine Detail Weight Report" sanoo 427 FE moottorille painoksi 658.66 lbs ja 429 677.10 lbs. Erotusta jää 18,44 lbs -> 8,36 kg. Laitat alumiini-imusarjan 429:iin ja olet jo tasoissa keulapainossa ja siirrät akut takakonttiin niin mennään jo reilusti alle. 428 FE moottorille minulla ei ole tarkkaa painoa, mutta tuskinpa tuo 427 FE hirveästi eroaa painon osalta??? FE gurut?

Kuulostaa jännältä tuo sinun autosi? Merikarvian suunnalla? Mintun vihreä vai mikä auto? 429:n leimaaminen autoosi ei pitäisi olla mikään ongelma kun osoitat konttorilla alustasi vastaavan saman vuosimallin isolohkoauton alustaa.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Fastback kirjoitti:Mitä tulee moottorien painoihin, niin "factory Ford Engine Detail Weight Report" sanoo 427 FE moottorille painoksi 658.66 lbs ja 429 677.10 lbs. Erotusta jää 18,44 lbs -> 8,36 kg. Laitat alumiini-imusarjan 429:iin ja olet jo tasoissa keulapainossa ja siirrät akut takakonttiin niin mennään jo reilusti alle. 428 FE moottorille minulla ei ole tarkkaa painoa, mutta tuskinpa tuo 427 FE hirveästi eroaa painon osalta??? FE gurut?
Tuolla sanotaan 610lbs FE:lle
http://www.erareplicas.com/engines.htm

ja tuolla
http://www.geocities.com/infieldg/v8enginesizes.html
FE 625 ja 385-sarja 720

ja tuo
http://www.mustangworks.com/articles/mi ... ights.html
FE 625 tai 650 tai 670 ja
385-sarja 640 tai 720

eli mitäköhän uskoisi?
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
stanu429
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Marras 2004, 01:50
Paikkakunta: Americarvia

Viesti Kirjoittaja stanu429 »

Kiitoksia vastauksista. Fastback: joo, oikeilla jäljillä olet. Vihreäkin SR on, mutta gulfstream aqua metallic. Ihan perus thunderbird-429. D0ve-lohko d0ve-c -kansilla. Stanunokat ja muut hilppeet, mutta pikkuhiljaa aletaan herätellä, kun/jos saadaan leima 8) . 429:ssä potentiaalia vaikka mihin :P .

Muutoskatsastus todella ongelma nykyään ainakin Porissa oman kokemukseni mukaan, sillä seutu AKE:n erityistarkkailussa, koska ennen pääsi läpi vaikka mitkä kittikasat. Vaadittavat alustamuutokset tiedossani ja yrittänyt ne selvittääkin lähdekirjallisuuden avulla, mutta kokonaispainoista nyt mättää :( .

Jospa parempi antaa katsurin suosiolla vähentää yksi henkilöpaikka veks, että menisi läpi? :roll:
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Ei kannata antaa periki selvässä asiassa, kun on samoja virityksia tullut tehtaaltakin miksi ei sitä sais jälkikäteenkin muutettua. Aja napuri kaupunkiin ja käy leima sieltä, ja haistata paska moisille pilkun viilaajille. Hiukan asiasta poiketen, sama tappelu kolarikorjausten kanssa. Oli tässä viime talvena tiukat väännöt yhden nuoren katastus inssin kanssa, korjaus ja tarkastus menetelmistä, luuli äijä että en tiedä korikorjauksista mitään ja rupes pitään minulle luentoa, vaikkakin olen jo 30 vuotta tehnyt korikorjauksia, ja tiedän tasan tarkaan mitä teen. Piti äijä palautta maanpinnalle kovasanaisen keskustelun saattelemana, leima tuli. Jätkä oli naamaltaan kuin keitetty rapu, pienen keskustelu tuokiomme jälkeen. Elikkä älä anna periki selvässä asiassa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
stanu429
Aktiivi
Viestit: 30
Liittynyt: 22 Marras 2004, 01:50
Paikkakunta: Americarvia

Viesti Kirjoittaja stanu429 »

Joo, asia nyt selvä. Lomalta tullut katsuri sai yhteyden lomalta tulleeseen AKE:n herraan, joka totesi jenkki-Foortien akseli- ja kokonaispainojen tietojen saamisen vaikeaksi :lol: Elikkä leima tuli 8)

Tämä siksi, että jos joku muukin joutuu moottorinvaihtomielenhäiriöön, niin muutoskatsastuksesta ON mahdollista päästä läpi.

Off Topic: Kannatti 8) . Vaikka on täysin vakio 1970 429, BG 750 vac, aavikkovälitys, niin ihan erilailla kulkee kuin Wanha 302. JA: Mittasin piruuttani kulutuksen 300km:n maantieajon+ minimaalisen kaupunkiläpiajon (matkamittarierhe korjattu 8-tien kilometripylväiden avulla 30 km:n matkalta) osalta ja pääsin alle 14 l / 100 lukemiin :shock:

302:lla en koskaan päässyt niin alhaisiin lukemiin, eli jos haluaa taloudellisuutta niin valitsee 429:n :lol: :lol: Tulevaisuudessa kulutus kuitenkin noussee :twisted:
Vastaa Viestiin