Vinkkejä nopeasti kiitos(vika korjattu)
Eikös tuollaiset ilmapumput ja EGR:ät saisi ottaa pois? Mulla ei lue otteessa niistä mitään, kai niihin voi soveltaa samaa kun katalysaattoreihin? Olisi vaan vähemmän vikakohteita. Vai onko näissäkin sellanen hienous että vaikka ei otteessa mainita mitään niin ne vaaditaan kuitenkin kun on joskus sellasilla varustettu.
EI.
Vikaa ei ole ilmenny sitten sen yhden pumpun vaihdon jälkeisen. GT on mulla koko ajan päivittäisessä ajossa (käyttöauto siis) ja pätkintää ei ole ilmennyt. Toisaalta tarkoitus on silti tehdä perusteellinen saastelaitteiston putsaus. Lambdatkin tarkastamatta.. En luota tuollaisten vikojen itsestään häviämisiin.
Ei vaan aika riitä kunnon kaiveluun! Hatuttaa aina välillä tällainen puolipäiväharrastaminen!!
Vikaa ei ole ilmenny sitten sen yhden pumpun vaihdon jälkeisen. GT on mulla koko ajan päivittäisessä ajossa (käyttöauto siis) ja pätkintää ei ole ilmennyt. Toisaalta tarkoitus on silti tehdä perusteellinen saastelaitteiston putsaus. Lambdatkin tarkastamatta.. En luota tuollaisten vikojen itsestään häviämisiin.
Ei vaan aika riitä kunnon kaiveluun! Hatuttaa aina välillä tällainen puolipäiväharrastaminen!!

ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
Katkominen loppui viimeinkin. Eli vika jäi päälle.
Virta-avaimen kääntö paljastaa sen, että bensapumppu ei saa virtaa. Eli jos avainta kääntää niin, että startti ei vielä pyöri niin bensapumpusta pitäisi kuulua surahdus. Sitäpä ei kuulu. Startti kyllä pyörii iloisesti jos niin pitkälle kääntää mutta käyntiin ei "kuivalla kurkulla" lähde.
Vikaa olen tähän mennessä vain arvaillut. Voisiko vika olla virtalukon pohjassa vai löytyykö joltakin parempi arvaus/tieto?
Laitoin auton seisontaan, eli korjaamisen kanssa ei ole kiire. Viimeistään kun lumet rupeaa sulamaan niin uskon että motivaatio alkaa nousta.
Virta-avaimen kääntö paljastaa sen, että bensapumppu ei saa virtaa. Eli jos avainta kääntää niin, että startti ei vielä pyöri niin bensapumpusta pitäisi kuulua surahdus. Sitäpä ei kuulu. Startti kyllä pyörii iloisesti jos niin pitkälle kääntää mutta käyntiin ei "kuivalla kurkulla" lähde.
Vikaa olen tähän mennessä vain arvaillut. Voisiko vika olla virtalukon pohjassa vai löytyykö joltakin parempi arvaus/tieto?
Laitoin auton seisontaan, eli korjaamisen kanssa ei ole kiire. Viimeistään kun lumet rupeaa sulamaan niin uskon että motivaatio alkaa nousta.
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
Nyt kun olisi kytkärit tuohon sinun autoon, niin katsoisi, että meneekö pumpulle virta jos sitä antaa suoraan pumpun sulakkeelle (ts. onko sulake releen jälkeen). Jos pumppu ei vielä "pakkovirrallakaan" surisi ei vikaa enää tarvi etsiä. Jos taas surisee, niin tarkistus; sulake, rele ja ehkä sitten sen virtalukonpohjan kimppuun.
-71 HT 351C 4v
Vika korjattu! Lähdin selvittämään vikaa ensin inertia switch:sistä, eli siitä kytkimestä, joka katkaisee bensan syötön kolarin sattuessa. Kytkin oli ok. Sitten irroitin kuskin penkin, että pääsee käsiksi bensapumpun releeseen. Rele oli kuin uuden näköinen vaikka orkkis taitaa ollakin.
Istuskelin Mustangin lattialla ja kääntelin aikani virta-avainta kun huomasin, että jostain kuuluu naksuntaa aina kun virrat menee päälle. Päässä ei onneksi vielä naksunut vaan naksunta paikantui pelkääjän puolen jalkatilan sivupaneeliin. Paneelin altahan löytyy mm "tietokone moduuli" ja johtoa vaikka muille jakaa. Johtohässäkän seassa oli myös rele, joka on kooltaa juuri samanlainen kuin bensapumpun relekin. Naksunta kuului siis siitä. Rele oli yhden liitttimen kohdalta vihertynyt ja taisi vähän helistäkin.
Kiikutin releen Foordin huoltoon ja tilasin vastaavan.
Kun uusi rele oli paikallaan niin Mustangi jyrähti käyntiin ilman minkäänlaista epäröintiä. Valitettavasti ei tullut releen sarjanumeroa ylös mutta yritän kaivaa sen vielä. Releellä oli hintaa muistaakseni n 27 €, eli tämä oli yksi halvimpia korjauksia mitä on vastaan tullut. Jos joku tietää mitä tuo kyseinen rele virallisesti tekee niin saa kertoa..
Istuskelin Mustangin lattialla ja kääntelin aikani virta-avainta kun huomasin, että jostain kuuluu naksuntaa aina kun virrat menee päälle. Päässä ei onneksi vielä naksunut vaan naksunta paikantui pelkääjän puolen jalkatilan sivupaneeliin. Paneelin altahan löytyy mm "tietokone moduuli" ja johtoa vaikka muille jakaa. Johtohässäkän seassa oli myös rele, joka on kooltaa juuri samanlainen kuin bensapumpun relekin. Naksunta kuului siis siitä. Rele oli yhden liitttimen kohdalta vihertynyt ja taisi vähän helistäkin.
Kiikutin releen Foordin huoltoon ja tilasin vastaavan.
Kun uusi rele oli paikallaan niin Mustangi jyrähti käyntiin ilman minkäänlaista epäröintiä. Valitettavasti ei tullut releen sarjanumeroa ylös mutta yritän kaivaa sen vielä. Releellä oli hintaa muistaakseni n 27 €, eli tämä oli yksi halvimpia korjauksia mitä on vastaan tullut. Jos joku tietää mitä tuo kyseinen rele virallisesti tekee niin saa kertoa..
ei se tähän jää..
--1988 GT--
--1988 GT--
Se taitaa olla EEC:n rele, sen kautta menee virta mm. suuttimille ja pariin EEC:n liittimeen.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic